Pelastakaa tonnareita!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Pelastakaa tonnareita!
Sitten alkuun kaikki tiivisteet aluset pesuun, siellä löytyy jotain takaluukun tiivisteen alta. Rost Stopit ja maalitippa päälle. Hyvä tutkia myös se oven yläreunan tiiviste siihen asti mistä se keulasta perään irtoaa. Aina löytyy kaikista enempi ajetuista sieltä kivat alut kattoa kohden.
Kotelosuojat joka paikkaan ja koloon mitä keksit, lähinnä ovet, luukut jne. Takaiskareiden alue kannattaa tehdä huollella, kuin kaikki ne takakotelot, irroittamalal hiukan perän sisustaa. Näin pääsee käsiksi tarpeellisiin kohteisiin. Pellavaöljypohjasta on nyt laitettu 160tkm ajettuun näin edeten.
Alustasta sama homma. Takaiskarin alapään pultit alkaa jumiin jo noilla KM.
160tkm ajettuun vaihdettiin juuri Bilsteiniä alle ja kuormajousta, niin toki akseli ja ripustukset, jarrusatulat, kilvet ja kannakkeet meni samalla 2K maaliin.
Kotelosuojat joka paikkaan ja koloon mitä keksit, lähinnä ovet, luukut jne. Takaiskareiden alue kannattaa tehdä huollella, kuin kaikki ne takakotelot, irroittamalal hiukan perän sisustaa. Näin pääsee käsiksi tarpeellisiin kohteisiin. Pellavaöljypohjasta on nyt laitettu 160tkm ajettuun näin edeten.
Alustasta sama homma. Takaiskarin alapään pultit alkaa jumiin jo noilla KM.
160tkm ajettuun vaihdettiin juuri Bilsteiniä alle ja kuormajousta, niin toki akseli ja ripustukset, jarrusatulat, kilvet ja kannakkeet meni samalla 2K maaliin.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1777
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Pelastakaa tonnareita!
Vaparia halajavalle:
https://www.tori.fi/vi/122620554.htm
Turbokoneista:
https://www.nettiauto.com/saab/9000/14033926
https://www.tori.fi/vi/122620554.htm
Turbokoneista:
https://www.nettiauto.com/saab/9000/14033926
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: Pelastakaa tonnareita!
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Pelastakaa tonnareita!
Olis kiva tietää tuosta IS:n jutun tonnarista enemmän. Kuulostaa uskomattomalta summalta 160 tkm ajetusta tonnarista. Saisko mun 2x enemmän ajetusta puolet tuosta summasta?
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1777
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Pelastakaa tonnareita!
Auto oli käytännössä kunnoltaan luokkaa 9+ jos 10 on uuden auton arvosana, eli niin hyvä kuin vai voi 160tkm ajettu auto olla.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: Pelastakaa tonnareita!
Ei liity tähän tonnariin, mutta kun muinoin tein Saabistiin artikkelin siitä Classic Datan kuntoarvionnista, niin Anssi Juutilaisen hihavakio heitto oli se, että noita Timpetinkin viittaamia kouluarvosanan 9+ autoja ei Suomessa vain ole. Siis on yksittäisiä, mutta käytännössä niitä ei vain ole. Eli just nää kun "näistä karvalakeista maksetaan Saksaski jo 30 k€", niin niillä viitataan niihin helmiin yksilöihin, ei niihin joita käyttöharrastetaan Suomessa. Ja noissa piireissä joku suomalainen museorekisteriin saanti ei oletuksena tarkota mitää.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1777
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Pelastakaa tonnareita!
Lyhyesti tähän kommentoin, taitaisi olla oman topicin aihe tämä.JP_Vette kirjoitti: ↑Ke Joulu 20, 2023 11:19Ei liity tähän tonnariin, mutta kun muinoin tein Saabistiin artikkelin siitä Classic Datan kuntoarvionnista, niin Anssi Juutilaisen hihavakio heitto oli se, että noita Timpetinkin viittaamia kouluarvosanan 9+ autoja ei Suomessa vain ole. Siis on yksittäisiä, mutta käytännössä niitä ei vain ole. Eli just nää kun "näistä karvalakeista maksetaan Saksaski jo 30 k€", niin niillä viitataan niihin helmiin yksilöihin, ei niihin joita käyttöharrastetaan Suomessa. Ja noissa piireissä joku suomalainen museorekisteriin saanti ei oletuksena tarkota mitää.
Mutta, museorekisteröinnin ajatuskaanhan ei sinänsä ole taltioida ja keventää kuluja 10-arvosanan autoista sinällään. Tiedän, että paikoittain on varmasti parantamisen varaa tuon MR-katsastuksen läpäisemisen kriteereissä.
Suomessa tuohon 9+ -arvosanaan yltäviä autoja on todella vähän, ja sellaiset potentiaalisetkin mätänevät helposti (Usein pitkäaikaisen) omistajansa vajaan/talliin, joko siitä syystä ettei niistä saa omistajan mielestä kunnon rahaa, tai sitten vain tunnepohjaisin perustein. Useamman debatin olen autoista käynyt myyjätahojen kanssa, vaikkakin pyrin pohjaamaan omat tarjoukseni validiin markkina-arvoon, enkä "vedä hatusta" arviota käyvästä ostohinnasta.
Omaa filosofiaa lisää avatakseni, MR-tonnari tuli aikanaan ostettua ajatuksella että siitä vielä autoa parannan lähemmäs kiitettävää arvosanaa.
Kuten kaikki muutkin autot mitä en ole eteenpäin pistänyt. Peltiasiat kun on kunnossa / pienellä työllä korjattavissa, auto jää minulle.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: Pelastakaa tonnareita!
En mä tarkottanutkaan, että museorekisteröinnillä olisi mitään tavoitetta. Kerroin vain sen, että se on ammattilaisenkin suusta kuultu, että museorekisteröinti ei sinänsä tarkoita yhtään mitään siinä kohtaa, kun aletaan puhumaan oikeasti mintistä autosta. Vaikka chättiautossa ehkä sellaisen kuvan saaki, että "Keski-Euroopan hintataso" on järkevästi perusteltu sillä meriitillä, että se on kelvannut Suomessa veronkiertoautoksi.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Pelastakaa tonnareita!
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Viggen"
- Viestit: 599
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: Pelastakaa tonnareita!
No miten sen ottaa. On tuolla korilla rullattu jo 430tkm.
Re: Pelastakaa tonnareita!
ai on vai
mites jos oikeesti olis vain 190tkm mittarissa nin olisko sellanen j kats vähän arvokkaampi?
mites jos oikeesti olis vain 190tkm mittarissa nin olisko sellanen j kats vähän arvokkaampi?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Viggen"
- Viestit: 599
- Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57
Re: Pelastakaa tonnareita!
Juu, on ajettu tuon verran. Olisihan se kohteliasta mainita sekä korin, että vaihtomoottorin kilometrit.
Onhan se aina kivempi jos on ajettu vähemmän, mutta kyllähän se on kokonaiskunto mikä hinnan lopulta ratkaisee. Oliskos mestarilla pelastusta vailla oleva tonnari...?
Onhan se aina kivempi jos on ajettu vähemmän, mutta kyllähän se on kokonaiskunto mikä hinnan lopulta ratkaisee. Oliskos mestarilla pelastusta vailla oleva tonnari...?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24008
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pelastakaa tonnareita!
Nettiautos o nätti vm86. Vois keväällä.myydä vm88 yhtä vähän ajetun
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1777
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Pelastakaa tonnareita!
jefreitteri kirjoitti: ↑Ke Tammi 03, 2024 15:45No miten sen ottaa. On tuolla korilla rullattu jo 430tkm.
Allekirjoitan, omistin tuon auton viime vuonna hetken aikaa kun oli tarve halvalle ajopelille. Apparin puolella oli nostokohta pystyssä ja revennyt auki pohjasta. Kori oli kaiken kaikkiaan kilsojen mukaisessa kunnossa, minulta auton ostanut joko korjasi tai vaihtoi etulokarit, ne oli melko happamat.
Näemmä myynti-ilmoitukseen on kelvannut 4 minun ottamaa kuvaakin
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: Pelastakaa tonnareita!
Hinnastakin lähti näköjään yli neljännes, kun omistaja pääsi kuvaamaan ja näkemään autonsa valoisassa
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K