Kukaan entisöinyt 16" Aeroja? Kokemuksia?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Kukaan entisöinyt 16" Aeroja? Kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Niin, siis sellaiset kiiltäväreunaiset vanteet. Jossa reunat tietysti vähän hapettuneet.. :( Onko miten kova homma saada takaisen alkup.kuntoon? Vaihtoehtohan on tietysti hiekkapuhaltaa ja maalata perinteisellä hopealla värillä mutta.. Kun siinä mun sarjassa on 2 (ilmeisesti uudempaa) täysin viatonta, ja sitten 2 vähän ikävempikuntoisia. Ei oikeen mieli salli hiekkapuhaltaa ne toiset! :cry:
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

http://pajalle.com/cars.php?id=015&lang=fi&page=5

tuossa on tuo yks linkki missä näytetään miten tavalliset aluvanteet saa kiiltämään, sen reunan kiillottaminen ei luulisi hommana olevan mahdoton :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Kysykääpäs vinkkiä nimimerkiltä hene-. Oli kaveri laittanut todella upeaan kuntoon juuri edellä kuvatut vanteet. Kuvia kunnostetuista löytyypi miehen omilta kotisivuilta http://hene.daug.net/

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

G-mies kirjoitti:Kysykääpäs vinkkiä nimimerkiltä hene-. Oli kaveri laittanut todella upeaan kuntoon juuri edellä kuvatut vanteet. Kuvia kunnostetuista löytyypi miehen omilta kotisivuilta http://hene.daug.net/

Matti
Kiitoksia kovasti, pistin jo yv:n! :D
gis
Matalapaineturbo
Viestit: 169
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 12:05
Paikkakunta: Länsi-Lappi

entäs

Viesti Kirjoittaja gis »

"Lasikuulapuhallus"? Pitäisi toimia, mutta onko kellään tietoa tai jopa kokemuksia menetelmästä?
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Re: entäs

Viesti Kirjoittaja Jussi »

gis kirjoitti:"Lasikuulapuhallus"? Pitäisi toimia, mutta onko kellään tietoa tai jopa kokemuksia menetelmästä?
Lasikuulapuhallus ei tee kiiltävää pintaa vaan nätin mattapinnan. Toimii useimmille metalleille, myös alumiinille, vallan hyvin. Toinen vaihtoehto nätin mattapinnan tekoon alumiiniin on pesu vahvalla lipeä liuoksella.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
SAABMikko
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2004 12:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SAABMikko »

Samanlaiset vanteet tuli itsellekkin hommattua... ja muuten on ihan siistit, mutta kiiltävä reuna on näissäkin päässyt hapettumaan. :?

Ja nyt sitten kaipailenkin vinkkejä. Mitenkäs Tri-Lo/hene- tai muut ootte saaneet ko. vanteet palautettua hienoiksi?
#2086
9-3 SC 2,0t BioPower Vector TX A -10
9-3 SC TiDS Vector A -08
900i -89
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11500
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7534
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

entäpä

Viesti Kirjoittaja mestari »

se firma jossa ne pannaan uunnin ja rasva poistuu ja sitten alut käsitellään jotenkin ei kä ole oikein kallistakaan, kaveri teki sen tykkipyörille 99:n
oliko siitä juttu kerran tuulilasi lehdessäkin jopa
SAABMikko
"Turbo"
Viestit: 229
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2004 12:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SAABMikko »

Joo, tuon itsekkin huomasin ja kyllähän noista hienot on saatu. Vähän vaan epäilyttää miten tuo pinta kestää... Eihän se tietysti selviä kuin kokeilemalla ja eihän se reuna alunperinkään ole pitänyt pintaansa niin hyvin kuin muu vanne. Pitää vain pestä vanteet säännöllisesti ja huolehtia että vahaus on kunnossa...
Uunihommat menevät vähän liian monimutkaiseksi, kun on kumit päällä ja tavoite olisi saada nuo alle mahdollisimman nopeasti. Ja suurin osa vanteestahan on ok kunnossa.

Eli taidanpa sitten kokeilla viikonloppuna tuota HCl + kiilloitustahna yhdistelmää...
#2086
9-3 SC 2,0t BioPower Vector TX A -10
9-3 SC TiDS Vector A -08
900i -89
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Porakoneeseen saatava puuvillainen rättilaikka + reilusti Autosolia on aika kova sana tuossa kiillotus hommassa, ei ole käsi niin kovilla :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11500
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

SAABMikko kirjoitti:Vähän vaan epäilyttää miten tuo pinta kestää
Kyllä se Autosol-kiilto on minun talvivanteissanikin pärjännyt.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/20060326_99.JPG

Suola tietysti syövyttää pintaa pahemmin, mutta uudelleen kiillottamalla siitä selviää. Viime talvena kiillotin talvirenkaat alle laittaessa ja kerran kesken talvirengaskauden.

Kesävanteita suola ei kiusanne niin pahasti. Joka tapauksessa vahaa vaan kunnolla pintaan. Tai lupaahan jo pelkkä Autosolkin jonkunlaista suojaa sille pinnalle.

Lakkaahan noihin voisi pintaan laittaa, mutta sitten ei kiillä niin komeasti, ja kun lakka kuitenkin jossain vaiheessa kuoriutuu pois, on taas kova homma saada kaikki lakka pois. Pelkkä Autosol-uusintakiillotus lienee Aero-vanteisiin olennaisesti helpompi tehdä kuin jalkapallovanteisiin.

Omat Aero-vanteeni kaipaavat ensin vähän rankempaa käsittelyä ennen kuin pääsee maalaamaan ja kiillottamaan - saa nähdä päästäänkö siihen vaiheesen lähivuosina:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/vanteet/aero.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Xedo
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 18:27
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Xedo »

yks vaihtoehto on myös että kumit päältä pois ja sorviin vanne kiinni ja jengaa koneeseen,näin on monet moottoripyörän etupumput kiillotettu :lol:
Saab 9000 Aero -93
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11500
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Xedo kirjoitti:yks vaihtoehto on myös että kumit päältä pois ja sorviin vanne kiinni
Pitäisi sitten ensin moukaroida vanteet pyöreiksi...
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin