Tonnarin hommasin ja tuossa näyttää olevan karmeissa kuvan mukaista kulumaa. Ilmeisesti alunperin on ollut osa karmista kromia ja osa mustaa.
Olisiko karmeja mahdollista fiksata niin, että hinkkaisi tuon mustan osan pois, jolloin niistä tulisi kokonaan kromiset? Mitenkä onnistuisi?
Toinen toki, että maalaa vain mustat osat uusiksi. Hmm, valinnan vaikeus.
Karmejen viimeistely
Re: Karmejen viimeistely
Onnistuu mustan poisto, joskus on näkynyt kyseisiä esimerkkejä. Poistosta/aineista ei ole antaa vinkkejä.
Itse askartelin punaiseen cc:eeni homman päinvastoin, eli mustasin listat Aero-tyyliin. Karhensin tuon kromatun osan (kromia on pinnassa mutta karmi on silti pehmeää kun lienee alumiinia) ja vedin sinkkikromaatin tartuntamaaliksi. Siihen päälle toimi hyvin ihan halpis-satiinimusta paukkupullosta: kaunis lopputulos ja pysyi kuin tauti!
Tuo halpisversio oli oikeastaan ainoa vaihtoehto, kun en halunnut mattamustaa sen enempää kuin kiiltävääkään. Oikein ammattiaineistakaan ei tuntunut löytyvän puolikiiltävää, mutta tuota satiinia oli paikallisessa autotarvikeliikkeessä.
Pohjustukseen kannattaa kiinnittää huomiota: hyvän lopputuloksen rohkaisemana(?) yritin kiireessä oikoa ja jätin happomaalin pois toisen puolen ikkunankarmeista. Lopputuloksena mustaa maalia lehteili jo ovia kootessa, ja kesän ajelun jälkeen se puoli autoa näytti ihan kamalalta (mustasin myös kylkilistojen rosteriraidat). No, aina on aikaa tehdä toiseen kertaan, joten toisen puolen purku, maalaus ja kasaus oli edessä seuraavan talven ratoksi.
Tämä kaikki n.20v sitten. Tuohon aikaan Aeron osat olivat kiven alla ja/tai hinnoissaan, nykyisin on varmaan helpompaa vaihtaa purku-Aerosta tehdasmustat karmit..
Itse askartelin punaiseen cc:eeni homman päinvastoin, eli mustasin listat Aero-tyyliin. Karhensin tuon kromatun osan (kromia on pinnassa mutta karmi on silti pehmeää kun lienee alumiinia) ja vedin sinkkikromaatin tartuntamaaliksi. Siihen päälle toimi hyvin ihan halpis-satiinimusta paukkupullosta: kaunis lopputulos ja pysyi kuin tauti!
Tuo halpisversio oli oikeastaan ainoa vaihtoehto, kun en halunnut mattamustaa sen enempää kuin kiiltävääkään. Oikein ammattiaineistakaan ei tuntunut löytyvän puolikiiltävää, mutta tuota satiinia oli paikallisessa autotarvikeliikkeessä.
Pohjustukseen kannattaa kiinnittää huomiota: hyvän lopputuloksen rohkaisemana(?) yritin kiireessä oikoa ja jätin happomaalin pois toisen puolen ikkunankarmeista. Lopputuloksena mustaa maalia lehteili jo ovia kootessa, ja kesän ajelun jälkeen se puoli autoa näytti ihan kamalalta (mustasin myös kylkilistojen rosteriraidat). No, aina on aikaa tehdä toiseen kertaan, joten toisen puolen purku, maalaus ja kasaus oli edessä seuraavan talven ratoksi.
Tämä kaikki n.20v sitten. Tuohon aikaan Aeron osat olivat kiven alla ja/tai hinnoissaan, nykyisin on varmaan helpompaa vaihtaa purku-Aerosta tehdasmustat karmit..
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)