Mites porukalla on lootat noin yleensäkin hajonneet?
Tuossa etsittiin hetki ihme kolahdusta liikkeelle lähtiissä, joka kului selkeästi apukuskin puolelta.
Lopuksi ja osien vaihdon jälkeen totesin että,
"Perässä välystä epätavallisen paljon. Kolahtaa liikkeelle lähtiissä. Ajat nyt vaan menee ku ei muuta ääntä tai tärinää, saatika ongelmaa!"
Kesti reipas kuukausi ja katos vedot
Entiset kokemukset ovat olleet selkeesti ääntäviä lootia ja tiedossa ettei enää' pitkään kestä. Tämä ei ääntänyt vedossa tai ajossa ennen laukeemista.
Manuaalilootat ja porsiminen!?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Manuaalilootat ja porsiminen!?
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Manuaalilootat ja porsiminen!?
Meneekö näissä tontuissa jostain tietystä syystä ja paikasta?
Yhtään manuaalilootaa ei ole hajonnut neljästä omistamastani joista yksi +400Nm väännölläkin jo yli150tkm rullattu. Jokaisessa ollut orkkislaatikko ja noista kahdesta on öljyt kerran mun aikana vaihdettu.
Automaatteja myös ollut neljä joista yhdestä vetarin sisäboorit laatikonpäästä meni ja loppu sen ajot mulla siihen..
Manuaalilaatikkoja muutenkaan itsellä olleista saabeista ei ole hajonnut kuin yksi og900 ja yksi ng900.
Yhtään manuaalilootaa ei ole hajonnut neljästä omistamastani joista yksi +400Nm väännölläkin jo yli150tkm rullattu. Jokaisessa ollut orkkislaatikko ja noista kahdesta on öljyt kerran mun aikana vaihdettu.
Automaatteja myös ollut neljä joista yhdestä vetarin sisäboorit laatikonpäästä meni ja loppu sen ajot mulla siihen..
Manuaalilaatikkoja muutenkaan itsellä olleista saabeista ei ole hajonnut kuin yksi og900 ja yksi ng900.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Manuaalilootat ja porsiminen!?
juu muistini mukaan kanssa laatikkojumppaa ei ole tarvinnut tehdä kuin kuuppiin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Manuaalilootat ja porsiminen!?
Omista omistuksista olevista tonnareista ei yhdestään itse laatikko ole porsinut mutta se laatikon sisällä oleva nopeusmittarin ratas on hajonnut
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Manuaalilootat ja porsiminen!?
Onhan noita vaihdeltu puolenkytä lootaa, yhdelle asiakkaalle 3. menossa
Itellä 3. Automaaginen loota menossa ja nyt kattoin et ölpät on jo menneet mustaksi
Itellä 3. Automaaginen loota menossa ja nyt kattoin et ölpät on jo menneet mustaksi
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Manuaalilootat ja porsiminen!?
nyt kun mainitsit tosiaan saksasta tuomaani tonttuun jouduin rattaan kanssa kikotteleen paikalleen.eli onpa sitä kuitenkin tehty
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Manuaalilootat ja porsiminen!?
Tonnarin laatikoissa on aika paljon eroa siinä, onko G-sarjalainen (karkeasti -80-lukuinen) vai uudempi F-sarjalainen. Alkupään ongelmien aikana ja jälkeen noihin tuli muutoksia joka vuosimalliin mutta ilmeisesti tuohon F-laatikkoon saatiin sitten kerättyä kaikki parannukset plus muuta enemmän perustavanlaatuista.
Tokihan kaiken saa rikki -jos ei pelkällä teholla ja varsinkin väännöllä- niin väärällä käytöllä, mutta yleisesti ottaen -90-luvun tonnarin laatikot ovat kai ihan OK, toki tässä iässä kaikki yksilöitä.
Eipä silti, joskus tuollaisen hajonneen G-sarjalaisen rebuildasin kolmen eri tavalla rikkinäisen laatikon osista ja laakeroin uusilla TImkenin laakereilla. Kyllä siitä kestävä kapistus tuli, joka kesti viritetyssä cc-turbossa minun ajossani yli 60tkm ja ilmeisesti vielä seuraavallakin useita vuosia. Enemmänkin noiden turmioksi koituu esim. kasvaneet välykset ym. iän ja käytön tuomat viat, joita ei korjata vaan ajetaan ns. ulos.
Heiveröisiä olivat silti -80-luvun tonnarin laatikot (viitosen rattaatkin voisivat yhtä hyvin olla polkupyörästä) ajatellen esim. turbon tehoa ja vääntöä jo vakiona, saati sitten helposti saavutettavan 400Nm:n paremmalla puolella. Siihen päälle äkilliset kuormituspiikit esim. vedon vähän pätkiessä tai pyörien sutiessa/pompottaessa, niin... kaPUTT!
Tokihan kaiken saa rikki -jos ei pelkällä teholla ja varsinkin väännöllä- niin väärällä käytöllä, mutta yleisesti ottaen -90-luvun tonnarin laatikot ovat kai ihan OK, toki tässä iässä kaikki yksilöitä.
Eipä silti, joskus tuollaisen hajonneen G-sarjalaisen rebuildasin kolmen eri tavalla rikkinäisen laatikon osista ja laakeroin uusilla TImkenin laakereilla. Kyllä siitä kestävä kapistus tuli, joka kesti viritetyssä cc-turbossa minun ajossani yli 60tkm ja ilmeisesti vielä seuraavallakin useita vuosia. Enemmänkin noiden turmioksi koituu esim. kasvaneet välykset ym. iän ja käytön tuomat viat, joita ei korjata vaan ajetaan ns. ulos.
Heiveröisiä olivat silti -80-luvun tonnarin laatikot (viitosen rattaatkin voisivat yhtä hyvin olla polkupyörästä) ajatellen esim. turbon tehoa ja vääntöä jo vakiona, saati sitten helposti saavutettavan 400Nm:n paremmalla puolella. Siihen päälle äkilliset kuormituspiikit esim. vedon vähän pätkiessä tai pyörien sutiessa/pompottaessa, niin... kaPUTT!
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)