Kampiakseli

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
rami191
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 20:57

Kampiakseli

Viesti Kirjoittaja rami191 »

Nythän se myrkyn lykkäs,kampiakseli menee uusiksi.Tuntuu olevan harvinainen kapistus 2,3turbo-91.Kymmenet hajottamot sun muut pajat tutkittu eioota tulee.Onko kammessa eroja 2 litraseen niitä on enelmälti varmaan löydettävissä.Kokkolassa oli aikoinaan Mäntykorpi joka oli erikoistunut saabin romuttomana mutta taitaa olla lopettanut sp.ei ainakaan ole voimassa.Nykynen akseli parinkympin heitto ja nelosenkaula ei tule 0.50 hionnalla puhtaaksi joskus sai ylikoja joihinki merkkeihin aina milliin saakka.
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Kampiakseli

Viesti Kirjoittaja mikan »

2-litrasessa on lyhyempi isku kuin 2,3:ssa. Etsitkö siis pelkkää kampiakselia? Eikö kannattaisi ostaa kokonainen moottori?

https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/7693107
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
rami191
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 20:57

Re: Kampiakseli

Viesti Kirjoittaja rami191 »

Miksei moottorikin mutta tässä lohkossa vielä näkyy hoonausjäljet ja mänissäkään ei minkäänmoista naarmua,renkaatki aivan karsttatomat.Vuosi sitten laitoin kannen ku pakoseeti tuli parimilliä ulos ja tako istukan soikeaksi.10 tonnin öljyn vaihdot 0-40w mutta liekkö alakautta 10 vuotta sitten poistamani tasapainoketju aiheuttanut heikompaa painetta kiristinhän tulee ulos mutta pysyy paikallaan ku ohjain vastaa jakokoppan seinään miten lie vaikuttaako tasap.akselit mihin asentoo lie jääneet.
aero
-
Viestit: 8710
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Kampiakseli

Viesti Kirjoittaja aero »

Jos paikoilleen leipoo esmes tuon linkatun purku-Aeron moottorin, niin kannattaa siitä haalia myös muukin voimansiirto, kun se ilmoituksen mukaan on lyhytlohkolla ("-B234R / T5 moottori") ja kysyjällä se harvinaisempi pitkälohko ('93 asti). Samaten tehtaalta moottorinohjauskin on eri, joten joutuu joko taikomaan anturoinnin yms vanhaan ohjaukseen tai vaihtamaan ohjauksen, joka tiennee myös vähän johtotöitä.

Ei sinänsä tekemätön paikka, mutta helpompi on, jos löytää suoraan sopivan pitkälohkon - olkoon sitten koko kone tai kampura - hyödynnettäväksi. Eli 1993 tai vanhempi.

Ihan silkasta uteiliasuudesta, mikä siinä kampurassa muuten on vikana?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Kampiakseli

Viesti Kirjoittaja mikan »

En tiennyt, että kampiakselit on erilaiset. Sori siitä. :oops:
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
rami191
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 20:57

Re: Kampiakseli

Viesti Kirjoittaja rami191 »

nelonen leipas kiinni ja kampura sai sen verran lämpöä,että parikymppiä heittää ja muutenki arvailuja tuleeko 0.5 etes puhtaaksi.Joitaki merkkejä vuosia sitten hiottiin jopa 1.0.Näyttäs että 0.5 laakereita vaan saatavilla.Täytyy katse suunnata ruotsiin.Parivuotta sitten vaihdoin kannen jonka kaveri laitto Sveitsistä
JoKa00
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Su Syys 06, 2020 18:09

Re: Kampiakseli

Viesti Kirjoittaja JoKa00 »

Minulta vois hyllystä löytyä pitkä lohko 2.3l kampiakseli osanumerolla 9116310 joka vois olla ihan hyvässä kunnossa jos kiinnostaapi
9-5 Aero Sedan -01 (-04/05 facelift ja 5v automaatti swappi)
9000 CSE -97 "Melkein Aero" (Jubilee Aeron sisustalla ja tekniikalla)
9-5 Aero Wagon -01
9-3 Aero SS -05
Osia löytyy 9-5/9-3/9000 malleihin, Tech 2 turvapääsyllä
Vastaa Viestiin