USA Tonnarit?
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
USA Tonnarit?
Mitenkäs USA tonnarit eroaa eurooppa malleista? Mahtaakohan täällä saada helposti kilpiin -94 -> 96 malleja?
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
-98 Volvo V70
En noista uudemmmista osaa sanoa, mutta isälläni on (lue: itselläni on käytössä) -88 vuoden CC tonnari, joka on jenkkien vientimallia.
Autossa "lähes" kaikki herkut kuten mm. kattoluukku, sähkölasit, nahkapenkit, ilmastointi, automaattivaihteet, ym. Mailimittaria tässä tonnarissa ei ole, mutta johdotukset on niille keltaisille parkeille mitä jenkeissä on auton etunurkissa.
Autossa "lähes" kaikki herkut kuten mm. kattoluukku, sähkölasit, nahkapenkit, ilmastointi, automaattivaihteet, ym. Mailimittaria tässä tonnarissa ei ole, mutta johdotukset on niille keltaisille parkeille mitä jenkeissä on auton etunurkissa.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Avaimessa ei ole mitään pimputusta ja tietääkseni mitttaria ei ole vaihdettu. Auto ollut jollain yrityksellä ennen kuin isäni osti sen suurinpirtein 70000 km ajettuna.9-5T kirjoitti:Mitenkä toi jenkkimalli tuli ilmi? Tiedätkö missä vaiheessa mittaristo on vaihdettu ja onko avain pimputus jätetty paikoilleen?Tuha kirjoitti:En noista uudemmmista osaa sanoa, mutta isälläni on (lue: itselläni on käytössä) -88 vuoden CC tonnari, joka on jenkkien vientimallia.
Autossa "lähes" kaikki herkut kuten mm. kattoluukku, sähkölasit, nahkapenkit, ilmastointi, automaattivaihteet, ym. Mailimittaria tässä tonnarissa ei ole, mutta johdotukset on niille keltaisille parkeille mitä jenkeissä on auton etunurkissa.
Olivat ilmeisesti kertoneet isälleni siellä yrityksessä että se on jenkki malli. Osaako joku sanoa mistä siihen voisi saada 100 % varmuuden?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Minulla on -91 jouluk. USA:ssa rek. CS malli. Lienee kaikki mahdolliset sähköiset toiminnot, ajettu 98 tuh mail. ja kaikki toimii vieläkin hyvin. Öljynvaihdot ym. huollot tehty ohjekirjan mukaan, nyttemmin öljynvaihdot Mobil 1 10 tuh välein ja joka toisella kerralla Forte moottorin pesu. Alkuperän pitäisi ilmetä huoltokirjan merkinnöistä, minulla luovutuspäiväys ja huollot kirjassa leimoineen. Tässä mallissa pimputus liittyy turvavöiden varoitus/kiinnitykseen/oven auki olemiseen.
Mistä tämä alustanumero löytyy ja mitä siinä pitäisi olla jos kyseessä on jenkkimalli?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Alustanumero löytyy mm. rekisteriotteesta sekä tuulilasin kuskinpuoleisesta alareunasta ja takakontin pohjasta runkopalkkiin stanssattuna.
Numeron ensimmäinen kirjain ilmaisee mille markkina-alueelle auto on tehty, normaalisti se on Y (= pohjois eurooppa), jossain olen nähnyt täydellisen markkina-alue listan en vain löydä sitä tähän hätään.
Numeron ensimmäinen kirjain ilmaisee mille markkina-alueelle auto on tehty, normaalisti se on Y (= pohjois eurooppa), jossain olen nähnyt täydellisen markkina-alue listan en vain löydä sitä tähän hätään.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Toin tonnarin vm 94 CSE tonnarin Jenkkilästä vuoden 2000 alussa. Tuossa yksilössä oli lähes kaikki mahdolliset namit lukuun ottamatta pelätty TCS-luistonestoa.
Eroja / havaintoja kotimaisiin tonnareihin:
- Valot USA-speksikset, mutta aivan riittävän hyvät Suomeenkin. Polttimoa en joutunut ikinä vaihtamaan.
- Ruosteensuojaus hyvä, ei eroa Suomen tonnareihin. Varmistin tämän aikoinaan Saabilta.
- Mittarissa myös km/h mukana sisäkaarella.
- Ajotietokoneen saa muutettua l/100km. Esim. Volvossa tämä vaatii uuden yksikön ainakin tietyissä malleissa.
- Etuvilkuissa sivulla hyvät peruutusvalot, jotka syttyvät kun pakki kytketään. Suomessa laittomat , joka on sääli sillä ovat todella hyödylliset. Välttämättä katsastus ei huomaa niitä kuten minun tapauksessa .
- Radio menee jenkeissä parittomien mhz-välein. Saa konvertoitua myös euromoodiin.
- Osassa tonnareissa on, osassa ei 'winter package' eli istuinlämmitimet ja olisiko ollut ajovalojen pesurit. Istuinlämmittemet ovat kyllä talvella 'must' varsinkin jos autossa on nahkapenkit. muuten saattaa olla kiire tapamaan tohtorisetää
Tonnarin tuodessa jouduin hankkimaan Saabilta vielä alkuperäistodistuken, joka maksoi törkeät yli 500 mummoa.
Kysäise jos voin jotenkin jeesailla.
Eroja / havaintoja kotimaisiin tonnareihin:
- Valot USA-speksikset, mutta aivan riittävän hyvät Suomeenkin. Polttimoa en joutunut ikinä vaihtamaan.
- Ruosteensuojaus hyvä, ei eroa Suomen tonnareihin. Varmistin tämän aikoinaan Saabilta.
- Mittarissa myös km/h mukana sisäkaarella.
- Ajotietokoneen saa muutettua l/100km. Esim. Volvossa tämä vaatii uuden yksikön ainakin tietyissä malleissa.
- Etuvilkuissa sivulla hyvät peruutusvalot, jotka syttyvät kun pakki kytketään. Suomessa laittomat , joka on sääli sillä ovat todella hyödylliset. Välttämättä katsastus ei huomaa niitä kuten minun tapauksessa .
- Radio menee jenkeissä parittomien mhz-välein. Saa konvertoitua myös euromoodiin.
- Osassa tonnareissa on, osassa ei 'winter package' eli istuinlämmitimet ja olisiko ollut ajovalojen pesurit. Istuinlämmittemet ovat kyllä talvella 'must' varsinkin jos autossa on nahkapenkit. muuten saattaa olla kiire tapamaan tohtorisetää
Tonnarin tuodessa jouduin hankkimaan Saabilta vielä alkuperäistodistuken, joka maksoi törkeät yli 500 mummoa.
Kysäise jos voin jotenkin jeesailla.
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
Eikös nuo löydy kaikista tonnareista tai siis ainakin pystykeulaisistaHirschman kirjoitti: - Etuvilkuissa sivulla hyvät peruutusvalot, jotka syttyvät kun pakki kytketään. Suomessa laittomat , joka on sääli sillä ovat todella hyödylliset. Välttämättä katsastus ei huomaa niitä kuten minun tapauksessa .
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
-98 Volvo V70
Näin ei mielstäni ole koska tiedän muiden tonnareiden tuoneiden saaneen niistä huomautuksen katsastuksessa ja poistovaatimuksen. En tiedä osaanko nyt ilmaista itseäni oikein missä peruutusvalot sijaitsevat, mutta ne ovat vilkun tyvessä pienet valot lokasuojien puolella. Ne antavat laajan valokuvion sivuille, kun pakittaa ja erityisesti pimeässä talvisessa Suomessa olisivat hyvin hyödylliset.heikki.rantalaiho kirjoitti:Eikös nuo löydy kaikista tonnareista tai siis ainakin pystykeulaisistaHirschman kirjoitti: - Etuvilkuissa sivulla hyvät peruutusvalot, jotka syttyvät kun pakki kytketään. Suomessa laittomat , joka on sääli sillä ovat todella hyödylliset. Välttämättä katsastus ei huomaa niitä kuten minun tapauksessa .
Re: USA Tonnarit?
Katti on erikohdassa putkistossa ja muistaakseni 2 kpl lambdoja kun euromalleissa vaan 1. Eli ennen ja jälkeen katin...heikki.rantalaiho kirjoitti:Mitenkäs USA tonnarit eroaa eurooppa malleista? Mahtaakohan täällä saada helposti kilpiin -94 -> 96 malleja?
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Osaisiko joku selittää mistä johtuu/miksi minun vm-95 Aerossani on jenkki-hyväksytyt takavalot (sae....dot..., ei siis E:tä). Auto on uutena myyty Saksaan. (ajovalot on kyllä E-hyväksytyt)?
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
-
- "Aero"
- Viestit: 404
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK
Joo, enpä minä saanut moisesta huomautuksia kun Griffinin toin ruotsista...saattoi olla katsastusmiehessä vikaa...Hirschman kirjoitti: Näin ei mielstäni ole koska tiedän muiden tonnareiden tuoneiden saaneen niistä huomautuksen katsastuksessa ja poistovaatimuksen. En tiedä osaanko nyt ilmaista itseäni oikein missä peruutusvalot sijaitsevat, mutta ne ovat vilkun tyvessä pienet valot lokasuojien puolella. Ne antavat laajan valokuvion sivuille, kun pakittaa ja erityisesti pimeässä talvisessa Suomessa olisivat hyvin hyödylliset.
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
-98 Volvo V70