USA Tonnarit?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

USA Tonnarit?

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Mitenkäs USA tonnarit eroaa eurooppa malleista? Mahtaakohan täällä saada helposti kilpiin -94 -> 96 malleja?
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4953
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

En noista uudemmmista osaa sanoa, mutta isälläni on (lue: itselläni on käytössä) -88 vuoden CC tonnari, joka on jenkkien vientimallia.

Autossa "lähes" kaikki herkut kuten mm. kattoluukku, sähkölasit, nahkapenkit, ilmastointi, automaattivaihteet, ym. Mailimittaria tässä tonnarissa ei ole, mutta johdotukset on niille keltaisille parkeille mitä jenkeissä on auton etunurkissa.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4953
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

9-5T kirjoitti:
Tuha kirjoitti:En noista uudemmmista osaa sanoa, mutta isälläni on (lue: itselläni on käytössä) -88 vuoden CC tonnari, joka on jenkkien vientimallia.

Autossa "lähes" kaikki herkut kuten mm. kattoluukku, sähkölasit, nahkapenkit, ilmastointi, automaattivaihteet, ym. Mailimittaria tässä tonnarissa ei ole, mutta johdotukset on niille keltaisille parkeille mitä jenkeissä on auton etunurkissa.
Mitenkä toi jenkkimalli tuli ilmi? Tiedätkö missä vaiheessa mittaristo on vaihdettu ja onko avain pimputus jätetty paikoilleen?
Avaimessa ei ole mitään pimputusta ja tietääkseni mitttaria ei ole vaihdettu. Auto ollut jollain yrityksellä ennen kuin isäni osti sen suurinpirtein 70000 km ajettuna.

Olivat ilmeisesti kertoneet isälleni siellä yrityksessä että se on jenkki malli. Osaako joku sanoa mistä siihen voisi saada 100 % varmuuden?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
erites-2
Matalapaineturbo
Viestit: 165
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 07:12
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja erites-2 »

Minulla on -91 jouluk. USA:ssa rek. CS malli. Lienee kaikki mahdolliset sähköiset toiminnot, ajettu 98 tuh mail. ja kaikki toimii vieläkin hyvin. Öljynvaihdot ym. huollot tehty ohjekirjan mukaan, nyttemmin öljynvaihdot Mobil 1 10 tuh välein ja joka toisella kerralla Forte moottorin pesu. Alkuperän pitäisi ilmetä huoltokirjan merkinnöistä, minulla luovutuspäiväys ja huollot kirjassa leimoineen. Tässä mallissa pimputus liittyy turvavöiden varoitus/kiinnitykseen/oven auki olemiseen.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4953
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Mistä tämä alustanumero löytyy ja mitä siinä pitäisi olla jos kyseessä on jenkkimalli?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Alustanumero löytyy mm. rekisteriotteesta sekä tuulilasin kuskinpuoleisesta alareunasta ja takakontin pohjasta runkopalkkiin stanssattuna.
Numeron ensimmäinen kirjain ilmaisee mille markkina-alueelle auto on tehty, normaalisti se on Y (= pohjois eurooppa), jossain olen nähnyt täydellisen markkina-alue listan en vain löydä sitä tähän hätään.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Hirschman
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 18:56
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Hirschman »

Toin tonnarin vm 94 CSE tonnarin Jenkkilästä vuoden 2000 alussa. Tuossa yksilössä oli lähes kaikki mahdolliset namit lukuun ottamatta pelätty TCS-luistonestoa.

Eroja / havaintoja kotimaisiin tonnareihin:
- Valot USA-speksikset, mutta aivan riittävän hyvät Suomeenkin. Polttimoa en joutunut ikinä vaihtamaan.
- Ruosteensuojaus hyvä, ei eroa Suomen tonnareihin. Varmistin tämän aikoinaan Saabilta.
- Mittarissa myös km/h mukana sisäkaarella.
- Ajotietokoneen saa muutettua l/100km. Esim. Volvossa tämä vaatii uuden yksikön ainakin tietyissä malleissa.
- Etuvilkuissa sivulla hyvät peruutusvalot, jotka syttyvät kun pakki kytketään. Suomessa laittomat :evil: , joka on sääli sillä ovat todella hyödylliset. Välttämättä katsastus ei huomaa niitä kuten minun tapauksessa :lol: .
- Radio menee jenkeissä parittomien mhz-välein. Saa konvertoitua myös euromoodiin.
- Osassa tonnareissa on, osassa ei 'winter package' eli istuinlämmitimet ja olisiko ollut ajovalojen pesurit. Istuinlämmittemet ovat kyllä talvella 'must' varsinkin jos autossa on nahkapenkit. muuten saattaa olla kiire tapamaan tohtorisetää :wink:

Tonnarin tuodessa jouduin hankkimaan Saabilta vielä alkuperäistodistuken, joka maksoi törkeät yli 500 mummoa.
Kysäise jos voin jotenkin jeesailla.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Eikö niissä kaikissa nyt kuitenkaan ole YS3 VIN-numeron alussa..? (Saab-Scania Sweden) Valmistuspaikkahan löytyy sieltä keskeltä?
Kuva
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Hirschman kirjoitti: - Etuvilkuissa sivulla hyvät peruutusvalot, jotka syttyvät kun pakki kytketään. Suomessa laittomat :evil: , joka on sääli sillä ovat todella hyödylliset. Välttämättä katsastus ei huomaa niitä kuten minun tapauksessa :lol: .
Eikös nuo löydy kaikista tonnareista :?: tai siis ainakin pystykeulaisista :?:
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
Hirschman
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 18:56
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Hirschman »

heikki.rantalaiho kirjoitti:
Hirschman kirjoitti: - Etuvilkuissa sivulla hyvät peruutusvalot, jotka syttyvät kun pakki kytketään. Suomessa laittomat :evil: , joka on sääli sillä ovat todella hyödylliset. Välttämättä katsastus ei huomaa niitä kuten minun tapauksessa :lol: .
Eikös nuo löydy kaikista tonnareista :?: tai siis ainakin pystykeulaisista :?:
Näin ei mielstäni ole koska tiedän muiden tonnareiden tuoneiden saaneen niistä huomautuksen katsastuksessa ja poistovaatimuksen. En tiedä osaanko nyt ilmaista itseäni oikein missä peruutusvalot sijaitsevat, mutta ne ovat vilkun tyvessä pienet valot lokasuojien puolella. Ne antavat laajan valokuvion sivuille, kun pakittaa ja erityisesti pimeässä talvisessa Suomessa olisivat hyvin hyödylliset.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

On ne mahdollista asentaa myös eurooppalaisen versioon pikkutyöllä. Eräällä "suulaalla" klubilaisella onkin sellainen CS-tontussaan.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Re: USA Tonnarit?

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

heikki.rantalaiho kirjoitti:Mitenkäs USA tonnarit eroaa eurooppa malleista? Mahtaakohan täällä saada helposti kilpiin -94 -> 96 malleja?
Katti on erikohdassa putkistossa ja muistaakseni 2 kpl lambdoja kun euromalleissa vaan 1. Eli ennen ja jälkeen katin...
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Osaisiko joku selittää mistä johtuu/miksi minun vm-95 Aerossani on jenkki-hyväksytyt takavalot (sae....dot..., ei siis E:tä). Auto on uutena myyty Saksaan. (ajovalot on kyllä E-hyväksytyt)?
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Hirschman kirjoitti: Näin ei mielstäni ole koska tiedän muiden tonnareiden tuoneiden saaneen niistä huomautuksen katsastuksessa ja poistovaatimuksen. En tiedä osaanko nyt ilmaista itseäni oikein missä peruutusvalot sijaitsevat, mutta ne ovat vilkun tyvessä pienet valot lokasuojien puolella. Ne antavat laajan valokuvion sivuille, kun pakittaa ja erityisesti pimeässä talvisessa Suomessa olisivat hyvin hyödylliset.
Joo, enpä minä saanut moisesta huomautuksia kun Griffinin toin ruotsista...saattoi olla katsastusmiehessä vikaa... 8)
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

peinu kirjoitti:On ne mahdollista asentaa myös eurooppalaisen versioon pikkutyöllä. Eräällä "suulaalla" klubilaisella onkin sellainen CS-tontussaan.
Kohta on myös toisella klubilaisella CSE:ssä :wink:
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Vastaa Viestiin