USA Tonnarit?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Pugman
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 12:02
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Pugman »

Mulla on/ollu nuo "pakkivalot" kummassakin tontussa ja ihan tehtaan asentamana.
9-3 SC Vector XWD -09
#3086
jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

USA valoista ja radiosta

Viesti Kirjoittaja jmt »

Itsellä oli USAssa ollessani -86 Turbo, jossa oli sivuille osoittavat valot, jotka syttyivat vilkkua käytettäessa. Näppärää varsinkin pimeällä T-risteyksissä.

Toin Suomeen -97 CS LPT:n, josta piti "deaktivoida" oranssit parkit, mutta etuperuutusvalot jätin päälle. Valoumpioista löytyi parkeille paikat, jotka aktivoin. Mittarissa on 120 tml, eikä mitään isompaa ole ilmennyt.

Kuinkas ne parillisetkin radiotaajuudet saa kytkettyä toimimaan :?:
Hirschman
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 18:56
Paikkakunta: Uusimaa

Re: USA valoista ja radiosta

Viesti Kirjoittaja Hirschman »

jmt kirjoitti:Itsellä oli USAssa ollessani -86 Turbo, jossa oli sivuille osoittavat valot, jotka syttyivat vilkkua käytettäessa. Näppärää varsinkin pimeällä T-risteyksissä.

Toin Suomeen -97 CS LPT:n, josta piti "deaktivoida" oranssit parkit, mutta etuperuutusvalot jätin päälle. Valoumpioista löytyi parkeille paikat, jotka aktivoin. Mittarissa on 120 tml, eikä mitään isompaa ole ilmennyt.

Kuinkas ne parillisetkin radiotaajuudet saa kytkettyä toimimaan :?:
Hitsi kun ei muisti riitä niin pitkälle, mutta se meni muistaakseni helposti vain radion kahta nappia painamalla tietyn ajan. Huollossa voisivat jopa tietääkin tai ainakin selvittää asian.
TommiP
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Su Loka 03, 2004 19:09

Viesti Kirjoittaja TommiP »

Itselläni on vm-90 2.0t CD ämörikan malli. Kaikki varusteet mielestäni löytyy. Mukaanlukien ärsyttävä pimputus, saako sen jotenkin helposti poes toiminnasta?
erites-2
Matalapaineturbo
Viestit: 165
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 07:12
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja erites-2 »

Ovi /turvavyö kiinni nin pimputus loppuu :lol:
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Tuossaku laavailin, niin sattu tämmönen silmään.

Elikäs onko noissa jenkkitonnareissa kootusti mimmosia eroja. Mailimittari, sisäkehällä km/h, ja ajotietokoneessa kuitenkin metrijärjestelmän saa vaihdettua suoraan.

Onko konepuolella jotain erikoista? Onko noi katilla, 165hv, vai tuo 175hv (siis turbot)?

Onko noissa yleensä ollut jotain erikoisuuksia, joista tulee olla tietoinen? :P

Tämä kuuluu sarjaan 'itsensä sivistäminen'. :P
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Oma on tietääkseni jenkkilässä ostettu, ja tuotu Suomeen 2001. Siinä on mailit/km mittarissa, pimputus löytyy, mutta euromallin valot :?: Katin takaa löytyy toinen lambda obd2-systeemiä varten. Tiedä sitten mikä sekasikiö lienee :)
jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja jmt »

Ei tarvinu vaihtaa USA valoja kun katsastin Suomeen tuonnin yhteydessä. Valokuvio on vähän epämääräinen, mutta valoteho riittävä.
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

ysikoo kirjoitti:Katin takaa löytyy toinen lambda obd2-systeemiä varten. Tiedä sitten mikä sekasikiö lienee :)
Onko tuosta jottain hyötyä/haittaa?

Eli onko noissa vehkeissä sitte turbotettuina se 165hv?

Nii, tuon tieturin arvot saa tällä viksummalla kymmenjärjestelmälläkin vai? Ettei tarvii päässä alkaa galloonia ja maileja laskeskelemaan? :P
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Se toinen lambda haistelee vain katin toimintaa, että pysyy päästöt normien sisällä, ja sytyttää vikavalon jos katti ei pelaa normaalisti. Tieturiin saa litrat ja kilsat kyllä.
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Mistäköhän noita jenkkitonttuja ylipäätään tänne pohjan perukoille on kulkeutunut?

Meinaan, melkoisen lenkin on kiesti käyneet. Nähneet niin sanotusti muailmoo, jos tosissaan on ameriikassa asti käyneet kääntymässä. Vai olisko osa vaan jenkkivarusteilla myyty suoraan esim. juuri Suomeen..
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Jaa-a paha mennä sanomaan missä on tuokin aikaansa vietelly, tosin Baltimoren parkkilupalappu on vieläkin ikkunassa :) Ja noista valoista, huomasin tossa että ainakin takavaloissa on E1 ja SAE hyväksynnät ja edessä taitaa olla E4. Euromallin rajaus ainakin laseissa ja silleen.
Qukko
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 18:50
Paikkakunta: Vaasa

USA Tonnarit?

Viesti Kirjoittaja Qukko »

Tonppa kirjoitti:Mistäköhän noita jenkkitonttuja ylipäätään tänne pohjan perukoille on kulkeutunut?

Meinaan, melkoisen lenkin on kiesti käyneet. Nähneet niin sanotusti muailmoo, jos tosissaan on ameriikassa asti käyneet kääntymässä. Vai olisko osa vaan jenkkivarusteilla myyty suoraan esim. juuri Suomeen..
Minulla on jenkkitonnari ('92 CD 2.3T Autom (200 hv)), jonka aiempi omistaja osti sen tax free autoksi muuttaessaan Suomesta Californiaan. Ulkomaan komennuksen päättyessä auto oli laivattu takaisin Eurooppaan ja Suomeen.

Parhaiten sen tunnistaa jenkkimalliksi mailimittarista, erikoisista valoistaan (polttimot, valokuvio ja vilkkujen aktivoimista lisävaloista sivuille) ja hyvästä varustetasosta (mm. kaksi ilmastoinnin höyristintä - yksi edessä, toinen takana).
Life's too short for naturally aspirated cars

#2939
SAAB 9000 Aero -95
SAAB 9000 CD 2.3T -92 (myynnissä)
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

OT: joo kuvia tuosta RAC systeemistä! :) Ihan mielenkiinnosta haluan nähdä millainen asennus kyseessä on. Onko ihan toimiva peli, kuinka se toimii?
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4952
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Ei taida oikein kenelläkään olla kuvia tästä RAC systeemistä???
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Vastaa Viestiin