Pikaista neuvontaa vaille, Liikkuu taas!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1713
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Pikaista neuvontaa vaille, Liikkuu taas!

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Teenpä tästä oman jutun jos jollain on juuri tähän ongelmaan passeli ratkaisu..

Vastahankittu tonttu kenkkuilee. Automaatti ei pelaa.

Jaahas.. Vein öljynvaihtoon kun näytti olevan liikaa öljyä ja luistaminen senkuin paheni.

Öljyt ulos, uudet sisään, 100m valoihin ja siihen jäi. Veto pois kokonaan. Liikkeessä vielä uudestaan katsottiin että on tarpeeksi tavaraa mutta ei.

Oireet: Vetää n. 10m matkan tyhjäkäynnillä ja veto katoaa. Kun auton sammuttaa hetkeksi ja laittaa uudestaan käyntiin liikkuu taas 10m kunnes veto katoaa..

Hyvät neuvot kalliita..
Viimeksi muokannut Rafu, Ke Elo 10, 2005 16:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1713
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Onko aivan liikaa toivottu että vika voisi olla jousissa tai säätimen o-renkaissa..? Voiko ne aiheuttaa tuon käyttäytymisen vai alanko suoriltaan etsiä vaihtolaatikkoa
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Mimmi kirjoitti:Vaihtolaatikko kannattaa hankkia SDCC:ltä. Valitettavasti SDCC ei toimita kuin Ruotsiin. Laatikon hinta on 5000kr sisältäen turbiinin.
Ei löydy kuin -92:seen ( 2.0 t -93 ) asti sopivia laatikoita tuohon hintaan.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1713
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Voiviko nuo oireet oikeasti johtua matolaatikon jousista tai niistä keskipakosäätimen tiivisteistä?

Kannattaneeko vaivautua vaihtamaan?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4953
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Mimmi kirjoitti:Vaihtolaatikko kannattaa hankkia SDCC:ltä. Valitettavasti SDCC ei toimita kuin Ruotsiin. Laatikon hinta on 5000kr sisältäen turbiinin.
Onko laatikkoa täydellinen eli ei muuta kuin öljyt sisään ja kiinni autoon ja ajoa vai? Paljonkohan noilla laatikoilla on ajettu ennen kunnostamista, vaikka kunnostamisen jälkeenhän ne on kuin uusia.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11487
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Tuha kirjoitti:Paljonkohan noilla laatikoilla on ajettu ennen kunnostamista, vaikka kunnostamisen jälkeenhän ne on kuin uusia.
Puhe on uusista laatikoista, käsittääkseni uusilla laatikoilla ei ole ajettu metriäkään. http://www.sdcc.se/utsalg.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4953
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

jus kirjoitti:
Tuha kirjoitti:Paljonkohan noilla laatikoilla on ajettu ennen kunnostamista, vaikka kunnostamisen jälkeenhän ne on kuin uusia.
Puhe on uusista laatikoista, käsittääkseni uusilla laatikoilla ei ole ajettu metriäkään. http://www.sdcc.se/utsalg.htm
No sitähän minäkin ajattelin. :roll: :roll:
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1713
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Yöunet taisi uusi hankinta viedä. Mistä laatikosta löytyy merkintä, mikä laatikko on kyseessä. Jos tuollaisen jostain sattuisi löytämään. :cry:
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11487
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Laatikon päällä on tyyppikilpi, melkeinpä laatikon korkeimmalla kohdalla vaakasuorassa, momentinmuunninkotelon päällä. Ohjekirjassa on esitetty noiden tyyppikilpien paikat.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
pasilli
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Elo 02, 2005 14:33
Paikkakunta: Oulu

Pakki?

Viesti Kirjoittaja pasilli »

Pelaako pakki ollenkaan?
pasilli
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Elo 02, 2005 14:33
Paikkakunta: Oulu

Taas mie:-)

Viesti Kirjoittaja pasilli »

Mulla teki saman,jos stefa on menny vaihelootan ja sieltä välistä,nii ei se loota pelitä.Eivät löytäneet vikaa edes saabilla korjaamolla.
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1713
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Ei pelaa pakkikaan. Liikkuu vain sen lyhyen matkan. Nyt on hinausöljyt sisällä ja mietintä päällä miten edetään.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7562
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tässä nämä laatikot ja niiden tyypit. ( Automaatit )

1989-1991, B202, TURBO, GA 74303
1989-1991, B202I, GA 64103
1985-1991, B234TURBO, GA 74304
1990-1991, B234I, GA 64104
1990-1991, B234I, CA, US, GA 64301
1991-1993, B202, TURBO, GA 74307
1991-1993, B202I, GA 64107
1991-1992, B234TURBO, GA 74306
1991-1993, B234I, GA 64106
1991-1993, CS, B234I GA 64302
1991-1993, B234I, GA 64106
1992, B234TURBO, ASR GA 74308
1993, B234TURBO, GA 74309
1993, B234TURBO, ASR GA 74310
1994-1995, B204S, FA 43001
1994-1995, B234I, FA 41003
1994-1995, B234I, CA, LA, US, FA 43003
1994-1995, B234L, B234E, FA 43201
1994-1995, B204S, FA 43001
1995-1997, B204S, B204E, FA 43005
1995, B308I, FA 46302
1995-1997, B204L, B234L, B234E, FA 43205
1995-1997, B204S, B204E, FA 43005
1996-1998, B308I, FA 43302

B204L, B234L, B234E, FA 43209
B204E, FA 43009

Siinä laatikon yläreunassa on tämännäköinen tyyppikilpi.
Kuva
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1713
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Kiitokset katsellaan mitä siellä on. Voiko tuota liikutella paremmin edestakaisin jos ottaa vetarit irti? Kumit on jokatapauksessa molemmin puolin entiset ja uusittava.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

9000CD23T kirjoitti:
Siinä laatikon yläreunassa on tämännäköinen tyyppikilpi.
Kuva

Onko sulla -22 merkintä laatikossa ??? miten tuo eroaa -18 ??? luulin että kaikki tonnarin tomaatit on zf-4hp-18 ?
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Vastaa Viestiin