Saab Partsin kautta saa alkuperäisiä mattoja, tosin suolaiseen hintaan:
http://www.saab-parts.eu/Heizmatten_1
Kunhan kevät koittaa niin meinaan yrittää tuota Bilteman elementtiä saada toimimaan alkuperäisen kytkimen / johdotuksen kanssa.
Penkin päälisen korjaus
Re: Penkin päälisen korjaus
VW Touran II -16, Avensis T25 -07 Exät: Volvo V40 2.0T Classic, Saab 9000 CSE 2.3TA, Volvo S80 2.5T, Volvo S80 D5, Toyota Auris Hybrid Touring Sports Premium, BMW F11
Re: Penkin päälisen korjaus
No, oli kyllä aika hyvänhintaiset nuo alkuperäiset matot! Ryöstöhinta.juhi81 kirjoitti:Saab Partsin kautta saa alkuperäisiä mattoja, tosin suolaiseen hintaan:
http://www.saab-parts.eu/Heizmatten_1
Kunhan kevät koittaa niin meinaan yrittää tuota Bilteman elementtiä saada toimimaan alkuperäisen kytkimen / johdotuksen kanssa.
Jos vain viitsit niin raportoitko kuinka tuo onnistui?
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Re: Penkin päälisen korjaus
Kyllähän sen sähköisesti saa pelittämään kytkimen kanssa. Eri asia on miten istuu mekaanisesti sinne verhoilun painanteisiin.
Mittaa anturin resistanssi samassa lämpötilassa kuin alkuperäinenkin, jos samaa luokkaa niin ei ongelmia ( toivoa sopii, että lämpökerroinkin ohm/C olisi sama ).
Laitat uuden maton vastuksen ja anturin toiset johdot yhteen. Tämä kytketään liittimellä siihen missä kaksi mustaa johdinta yhtyy. Kierrätät toisen vastuksen johdon selkänojan vastuksen kanssa ( penkin alla 2-napainen liitin ) ja kytket liittimen keltaiseen johtoon. Toinen anturin pää menee sitten siniseen liittimen johtoon ( värit ulkomuistista !?).
Ellei resistannsit vastaa joudut muuttamaan säätimen komparaattoripiirin referenssi vastuksia tai vaihtamaan bilteman anturin tilalle penkin alkuperäisen anturin.
Mittaa anturin resistanssi samassa lämpötilassa kuin alkuperäinenkin, jos samaa luokkaa niin ei ongelmia ( toivoa sopii, että lämpökerroinkin ohm/C olisi sama ).
Laitat uuden maton vastuksen ja anturin toiset johdot yhteen. Tämä kytketään liittimellä siihen missä kaksi mustaa johdinta yhtyy. Kierrätät toisen vastuksen johdon selkänojan vastuksen kanssa ( penkin alla 2-napainen liitin ) ja kytket liittimen keltaiseen johtoon. Toinen anturin pää menee sitten siniseen liittimen johtoon ( värit ulkomuistista !?).
Ellei resistannsit vastaa joudut muuttamaan säätimen komparaattoripiirin referenssi vastuksia tai vaihtamaan bilteman anturin tilalle penkin alkuperäisen anturin.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB