ACC ja puhallinmoottori KORJATTU

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

ACC ja puhallinmoottori KORJATTU

Viesti Kirjoittaja jarmop »

Käytin kyllä hakua, mutta hämmennyin vain lisää... :oops:
Eli mulla on -92 CS. Onko siinä ACC2?
Lueskelin tuolla aiemmin, että ainakin joissakin malleissa puhallinmoottorin nopeudensäätöyksikkö löytyy rintapellin takaa ja saattaa olla trankkuvaivainen. Voiskohan mulla olla sama vika koska:

- moottori on "auto" ja "man" asennossakin kaksiasentoinen= pyörii täysillä tai ei pyöri ollenkaan

Palaako kyseinen trankku jos moottorin hiilet alkaa olla loppusuoralla, vai palaako vain vanhuuttaan?

ACC:n vikakoodeja 0.
Viimeksi muokannut jarmop, La Marras 12, 2005 16:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Juu autossasi on ACC2 ilmastointi. Melko simppeli tunnistuskonsti: Jos on OFF nappula AUTO ja ECON nappuloiden alla, niin on ACC2. ACC1:ssä ei ole kuin AUTO ja ECON, ei OFF nappulaa.

Itse vikaa en osaa kommentoida, löytyiskö Saabmasterin sivuilta jotain ( http://www.townsendimports.com )?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

kyllähän se siltä puhallinnopeus säädin vialta kuulostaa. mulla teki sen että jäi puhallin koko ajan päälle. ai sammunut ku virta avaimesta. vikakoodeja mullakin oli 0

se säädin itse on helppo vaihtaa, menee joku 10-15min aikaa sen vaihtoon.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jarmop »

Mimmi kirjoitti:Säädinvika. Vaihda se darlingtontransistori uuteen ja taas pelittää.
ÖÖ :oops: siis se transistori joka löytyy puhallinmoottorin kotelosta, niinkö?
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

jarmop kirjoitti:ÖÖ :oops: siis se transistori joka löytyy puhallinmoottorin kotelosta, niinkö?
Transistori on siinä puhallustehosäätimen kotelossa, se on höyrystinkotelon päällä.
http://www.quasimotors.com/transistor.htm

Hakusanalla 2SD1525 löytyy täältäkin juttua.

Tuolla linkissä puhutaan sikäli huuhaata, että väitetään ACC I:n hoitavan nopeuden alentamisen vastuksilla. Ei pidä paikkaansa, samantyyppinen transistoriohjattu tehonsäätö ACC I:ssäkin on. Manuaaliilmastoinnissa ja ilman ilmastointia olevassa vaan on vastukset.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jarmop »

Löytyy näköjään Partco:sta hintaan 5,90 + alv.
Täytyypä kipaista safkiksella hakemaan kun on tuossa naapurissa.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jarmop »

Trankku vaihdettu, mutta tilanne sama, eli pyörii joko täysillä tai ei ollenkaan.
Oiskohan hiilet seuraavaksi???
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Oliko siellä myös D1859, olisko sekin pitänyt vaihtaa?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 3645#23645
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jarmop »

Taidanpa ensi töikseen mitata trankun juuresta jännitteet.
Saapahan selville toimiiko säätö ollenkaan.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jarmop »

Nonnih,
Trankun juuressa jännite muuttuu kun ACC-panelin säädintä käyttää.
Moottorille näyttää kuitenkin menevän koko ajan 13,6.
Kun säätimellä ajaa puhallinta pienemmälle siihen asti kun koko motti pysähtyy (vaikka pitäis pyöriä pienellä nopeudella) ja kopauttaa moottorin koppa, niin taas alkaa pyöriä täysillä. Viittais siis hiilien puolelle.
Käynkö siis rikastuttamassa Motonettiä vajaalla satasella?
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Nahjus
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Joulu 30, 2004 08:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Nahjus »

jarmop kirjoitti:Nonnih,
Trankun juuressa jännite muuttuu kun ACC-panelin säädintä käyttää.
Moottorille näyttää kuitenkin menevän koko ajan 13,6.
Kun säätimellä ajaa puhallinta pienemmälle siihen asti kun koko motti pysähtyy (vaikka pitäis pyöriä pienellä nopeudella) ja kopauttaa moottorin koppa, niin taas alkaa pyöriä täysillä. Viittais siis hiilien puolelle.
Käynkö siis rikastuttamassa Motonettiä vajaalla satasella?
Ootko koittanu ruuvata moottorin oliks vasemmassa päässä olevaa ruuvia? Mulla se oli ihan löysällä niin oli ihan samat oireet. Pistin uuden ruuvin ja on toiminu taas. :)
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jarmop »

Joo, ruuvi löytyi ja on tiukalla.
Kallistun edelleen hiilien puoleen, koska motti ei pyöri enenkuin kopauttaa sitä.
Taitaa olla v..mainen irrottaa tuo puhallin.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Omassa tontussa tuo puhallus loppui totaalisesti, hiilien takia.
Ei se nyt maailman pahin rasti ole tuota puhallinta irroittaa, tosin jos
on ilmastointi niin se hiukan hankaloittaa projektia.
( älä katkaise niitä kynsiä sieltä kotelon alareunasta, kabiinin läheltä )
:oops:

Kuva

http://www.quasimotors.com/core.htm
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jarmop »

Nonnih,
Kolme tuntia meni vaihtoon aikaa, eikä loppujenlopuksi ollut mikään paha homma.
Kaikki pelittää niinkuin ennenkin.
Kiitos taas kerran avusta kaikille.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Vastaa Viestiin