Se Motonetin antennipiiska..

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Se Motonetin antennipiiska..

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Miten oli, sopiko tuo CS:än(vm.-92-93) moottoriantenniin vai eikö sopinut? :?

Ja vielä, miten pitkä pätkä siitä nylonista pitää jäädä roikkumaan kun antennin vetää täysin ulos :?:
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Ei sovi. PCS:stä saa sopivan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

jus kirjoitti:Ei sovi. PCS:stä saa sopivan.
Mitähän se kustantaa merkkiliikkeessä?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Ja se tärkein oikeastaan vielä, eli oliko kukaan mitannut tai sattuu muistamaan sen nylonin pituuden masto ulosvedettynä..? :roll:
Aero97
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:26
Paikkakunta: Enonkoski

Viesti Kirjoittaja Aero97 »

Motonetin piiska taitaa olla CD-malliin. Sen saa kyllä CS:äänkin käymään, mutta vaatii hieman askartelua. Elikkäs sopivan kokoista poranterää ja harrastusmieltä :D
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Se Motonetin antennipiiska..

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Ostin tuon motonetin korjaussarjan ja askartelin siitä CS:n moottoriantennin uusiksi.

Uloin putki tosiaan vaatis muokkausta, ja aikani sitä yritin yläosasta porailla/hioa avarammaksi. Mutta sitten jätin sen metallisen holkin asentamatta (mikä sen tarkoitus onkaan?) jolloin ei tarvinnut porailla eikä muutenkaan muokata ulointa putkea. Yläpuolen mutteria ei tarvinnut muokata kun vaihdoin antennin ruuvattavan pään alkuperäisen antennin nuppiin.

Moottori tuli avattua ja putsattua kokonaan. Lopuksi voitelin pyöriviä osia kevyesti pakkasenkestävällä rasvalla.

Antennin moottori hiljeni huomattavasti uudella piiskalla, toivottavasti ei enää jäädy niin helposti. Kuuluvuuskin yllättäen parani.

Tiedossa toki oli, että suoraan CS:ään sopivia piiskoja olis saanu, mutta ei jaksanu tilata ja pitäähän sitä jotakin askarreltavaa olla :P
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

Re:

Viesti Kirjoittaja jmt »

Tri-Lo kirjoitti:Ja se tärkein oikeastaan vielä, eli oliko kukaan mitannut tai sattuu muistamaan sen nylonin pituuden masto ulosvedettynä..? :roll:
En muista tuota pituutta, mutta jos aiot katkaista sitä lyhyemmäksi toiminnan parantamiseksi, niin ei tartte. Kun teleskooppi loppuu (ylös tai alasmennessä) niin hampaat hyppii yli ja siitä kuuluu pieni pärähdys. Voimat on niin pienet, ettei hampaat rullassa tai mastossa kulu. Lienee suunniteltu noin.

Itsekin aikanaa väkästelin tuon Motonetin piiskan sopivaksi CS:ään. Onnistuihan se kun hieman mietiskeli ja ideoi. Kuten OG900 kirjoitti.
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
Vastaa Viestiin