Turbon vihellys?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Stonde
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Pe Loka 08, 2004 00:37

Turbon vihellys?

Viesti Kirjoittaja Stonde »

Myytävään (jcarlson) viheltävään turboon liittyen, itselläni on myös 9000 tontussa tosi kovasti/kivasti viheltävä garretin turbo mutta toimii vallan hyvin ja herättää kieltämättä huomiota kun kylällä joskus lipsahtaa kaasujalka liian syvälle. Laakerointi ei väljä, ei polta öljyä eikä siivissä näy jälkiä kuten ei jcarisonin myymässäkään 8O. Mistähän moinen vihellys mahtaisi johtua?
# 2899

SAAB 9000 CD T16A -88, Stage2
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

"kuuluu vuosimalliin"..

Mulla myös CC:ssä vislaa aika kovaa, mutta kyllä siinä ainakin ahdot on vielä tallessa.

Laitan lisätietoa, kunhan saan turbon irroitettua. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Vakiota avarampi putkisto & filtterihan vaikuttaa myös erittäin paljon, tuli vaan mieleen.. :roll:
TuomasJ
"Turbo"
Viestit: 218
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:08
Paikkakunta: Oulu/Kaustinen

Viesti Kirjoittaja TuomasJ »

Joo kylläpä tuo vislaa aika kovin tuon kartiosuotimen kans.
-90 Mercedes Benz w124 250D Man.
-91 Kawasaki ZZR 1100
Stonde
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Pe Loka 08, 2004 00:37

Viesti Kirjoittaja Stonde »

Eli ei aihetta huoleen ilmeisesti :twisted: .
# 2899

SAAB 9000 CD T16A -88, Stage2
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tuo minun turbon vihellys on enemmänkin vinkunaa joka kovenee ahtojen noustessa, ei normaalia garrettiin kuuluvaa vislausta.

Epäilen pakopesän halkeamaa tai jotain pientä häikkää siipikulmissa. Kompurapesän vika ei sekään ole mahdoton. Ahtaa eikä syö öljyä, eli kyllähän tuolla kai vielä uskaltaisi ajella jos haluaisi käyttää.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Mulla kuuluu sellasta ujellusta, eikä turbon normaalia vihellystä. Auton myyjä sanoi että elämänsä päättymistä se siellä uikuttaa, niinkuin se tekeekin. Myyjä oli avannu pillin eikä siellä ollut mitään sanottavaa. Edellinen omistaja sano, että jostain vuotaa, mutta mitään ei löytänyt ite, eikä auton myyjäkään enkä minäkään ole löytänyt =) Ahtaa kyllä riittävästi, tällä hetkellä vähän liikaakin =)
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Onkos tämä vislaus nyt sitten miten "kovaa"?

Oma CS kanssa viheltelee kansallishymniä kehä kolmosen rampissa, kun ahdot punasella :twisted:
Ei se kuitenkaan kuskin paikalle kantaudu mitenkään kovasti minun mielestä. Voisi sanoa, että se on suhinaa.

-Hessu-
Stonde
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Pe Loka 08, 2004 00:37

Viesti Kirjoittaja Stonde »

Itselläni ainakin kuuluu sisälle asti ja kun kaverin kanssa kerran ajeltiin ja ohitin hänet sanoi yhtäkkiä kuuluneen sellaisen "vit**maisen kuuloisen" vihellyksen ja sitten oli saabbi ujeltanut ohi :twisted: . Ei tuo itseäni ole ainakaan haitannut mutta en ole aikaisemmin kuullut kuin korkeintaan jossain cossu sierrassa samanlaista vihellystä.
# 2899

SAAB 9000 CD T16A -88, Stage2
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Kyllä tuo melko selvästi kuuluu sisälle, jos ikkunat ajaa niin alkaa hymyilyttää =) Kaverit kans sanonu, et joko tuol on iso ahdin tai jossain on vikaa. Kyl se sen verran kuuluu se ujellus tuolta. Tietty kyl se viheltääkin, mutta ujeltaa voimakkaammin. Vaik olis radiokin päällä, niin kyllä se sieltä kuuluu.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Stonde
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Pe Loka 08, 2004 00:37

Viesti Kirjoittaja Stonde »

:lol: Kesällä tuli kaikki reiät auki kerrostalojen välissä naureskeltua kans kun oli melkoiset ujellukset ilmassa. Ja samon kuuluu kyllä mankan yli myös täällä eli on aika voimakas ujellus. Noh jos menee rikki niin sitten menee ja isompaa tilalle :twisted: .
# 2899

SAAB 9000 CD T16A -88, Stage2
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Mullakin kuuluu tuosta mitsun hyrrästä melko kova vihellys vedättäessä tuolla kartioputsarilla.
Jopa vähän häiritsevää kun aina vaihteen vaihdossa jos on paineen puolella niin "ruoska" läsähtää.

"Vhuphisss!!" :lol: :lol: 8)
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Kaverin isukin alle vuoden vanhassa 2.0TD-Golffista viheltää jo turbo, eli vaihtoon menee. Lastuhan siinä on, mutta ihme jos ei vuotta kestä kun '85 tonnarin turbo kestää Talladegankin leikiten.

Mutta palatakseni topikkiin: Mulla ei ainakaan '89-tonnarissa pidä mitään vihellyksiä. Semmoista miehekästä völinää vaan, joka sekin kuuluu vasta kunnon kiihdytyksissä. Mutta onko tässä siis Garretti vai Mitsubitsi?
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

'89 tonnarissa on mitsu, joka ei pahemmin ääntele. Garrettin kolmosella on luontaista kevyt vislaus alipaineilla ja varsinkin "0-paineen" kohdalla, sekä kun ollaan voimakkaasti ahdoilla. Varsinkin silloin, jos imuäänet kuuluu muutenkin paremmin.

Tuo ahdoilla voimistuva vinkuna joissain vanhoissa T3 Garretteissa on jokin tyyppivika, niin usein olen siihen törmännyt.

Spoolatessa kuuluva poliisisireenimäinen ulina puolestaan kertoo kyllä laakeroinnin olevan tiensä päässä pian (siivet sorvaa pesän reunaa).

Kyllä sen vinkunan normaalista vislauksesta erottaa, tuo vinkuna on todella vittumainen alati koveneva ääni kun taas se perusvihellys saa vain hymyilemään. Kuten täysin terveen T3/4:n vieno vislaus kartiosuodattimen läpi sen alkaessa nostaa paineita. :)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2850
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

jcarlson kirjoitti:'89 tonnarissa on mitsu, joka ei pahemmin ääntele.
Mulla on -89 TA:ssa Garretti. Tiiä sit mahtasko siihen vaikuttaa saksantuonti ja katti :?:

Vislaa kyllä, kuulee ikkuna auki ajettaessa pintakaasulla pienellä nopeudella.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Vastaa Viestiin