Takasivulasien puhaltimet pyörii ja pyörii...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kantti
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: To Touko 26, 2005 14:14
Paikkakunta: Lappeenranta

Takasivulasien puhaltimet pyörii ja pyörii...

Viesti Kirjoittaja kantti »

Onko muilla kokemuksia, takasivulasien huurteenpoistopuhaltimet pyörii sammutuksen jälkeen muutaman minuutin, ilmeisesti saman ajan kuin sisäilman tunnistimen ropeli. Mikä vois auttaa? Ei sillä etteikö ne etenkin talvisaikaan saisi pyöriä, ärsyttää vaan!

Kokeilin hakua, mutta tästä ei oo hirveesti juttua ollu.
9000 CD 2,0 -95
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Re: Takasivulasien puhaltimet pyörii ja pyörii...

Viesti Kirjoittaja pevi »

kantti kirjoitti:Onko muilla kokemuksia, takasivulasien huurteenpoistopuhaltimet pyörii sammutuksen jälkeen muutaman minuutin, ilmeisesti saman ajan kuin sisäilman tunnistimen ropeli. Mikä vois auttaa? Ei sillä etteikö ne etenkin talvisaikaan saisi pyöriä, ärsyttää vaan!

Kokeilin hakua, mutta tästä ei oo hirveesti juttua ollu.

Sinulla on ACC 3 rikki, tyyppivika. Minulta saa toimivan käytetyn 100 euroa+pk. Jos hinta tuntuu pahalta kysypä uuden hintaa :lol:

Sovittaessa voin hyvittää vanhastasi jotain.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
harzam
Matalapaineturbo
Viestit: 191
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Re: Takasivulasien puhaltimet pyörii ja pyörii...

Viesti Kirjoittaja harzam »

pevi kirjoitti: Sovittaessa voin hyvittää vanhastasi jotain.
Eli saako vanhan korjattua? Minun pitää kalibroida acc joka kerta kun auton käynnistää.
kimmotaho
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Syys 08, 2004 13:48
Paikkakunta: Ähtäri

Viesti Kirjoittaja kimmotaho »

Pevin vastaus osunee oikeaan, itselläni oli sama murhe viime keväänä. Ostin Peviltä uuden ( käytetyn ) panelin joka toimii vieläkin. :lol:
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Kumpa pyöriskin, mutta kun ovat kummatkin takalasipuhaltimet ihan mykkinä. Tuppaa vetään huuruun takalasit aina talvella, jos on yli 2 henkilöä autossa.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
kantti
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: To Touko 26, 2005 14:14
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja kantti »

OK! Laittelin Pevi sinulle yksityistä viestiä, laitatko yhteystietosi niin saadaan homma vireille :)

Tais olla pakkaset paneelille liikaa...
9000 CD 2,0 -95
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Saabisti-76 kirjoitti:Kumpa pyöriskin, mutta kun ovat kummatkin takalasipuhaltimet ihan mykkinä. Tuppaa vetään huuruun takalasit aina talvella, jos on yli 2 henkilöä autossa.

Sinulla jumittaa toinen ovimoottoreista, jolloin ACC:llä menee virtarajoitus päälle eikä kumpikaan moottori pyöri.
Jos taas testaat moottorit esim akulla, siinä riittää virtaa ja molemmat moottorit pelittää. Kun sitten taas laittaa ACC:n perään, niin ei pyöri.

Se miksi moottorin käynnistysvirta kasvaa ei ole selvinnyt minulle edes moottoria avaamalla.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

pevi kirjoitti: Sinulla jumittaa toinen ovimoottoreista, jolloin ACC:llä menee virtarajoitus päälle eikä kumpikaan moottori pyöri.
Jos taas testaat moottorit esim akulla, siinä riittää virtaa ja molemmat moottorit pelittää. Kun sitten taas laittaa ACC:n perään, niin ei pyöri.
Mitenkäs toi testaaminen sitten onnistuu , että kummassa vika ?
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

No perskeles eihän se rikkinäinen ota paljon virtaakaan.

V...ttu voishan sitä joskus ajatella näitä asioita omassa tyhmässä päässäkin ennenkuin möläyttää.. :oops:
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

moksu kirjoitti:
pevi kirjoitti: Sinulla jumittaa toinen ovimoottoreista, jolloin ACC:llä menee virtarajoitus päälle eikä kumpikaan moottori pyöri.
Jos taas testaat moottorit esim akulla, siinä riittää virtaa ja molemmat moottorit pelittää. Kun sitten taas laittaa ACC:n perään, niin ei pyöri.
Mitenkäs toi testaaminen sitten onnistuu , että kummassa vika ?
Avaamalla ensin toisen moottorin liittimen ja jos silloin vielä kiinni oleva alkaa pyörimään, niin avasit rikkinäisen moottorin liittimen.
Jollei ala pyörimaan tee päinvastoin moottoreille.
Virtamittaus ei oikein onnistu koska ACC on tiputtanut ohjausjännitettä "ylikuormituksen" vuoksi.
Tämä on hiukan kimuranttia :lol:
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

pevi kirjoitti: Virtamittaus ei oikein onnistu koska ACC on tiputtanut ohjausjännitettä "ylikuormituksen" vuoksi.
Tämä on hiukan kimuranttia :lol:
Eli ei se ihan niin helppoa taas ollu kun ton tavallisen "verkkovirran" kanssa :D
No tolla yks kerrallaan kokeilulla minunkin pitäis ymmärtää :D :D

Kiitos : Pevi
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Mimmi kirjoitti:Mitatessa kannatta syöttää jännitettä suoraan akulta :oops: ajattelin tämän automaattiseksi toiminnaksi, joten unohdin kerta tämän.
No kuten sanoin tuolla toisella topsalla niin kokemukset on vaan "verkkovirrasta" ja nyt pitää opetella et se on niin erilaistsa tasavirran kanssa ? :wink:

Vianhaku on niin erilaista. :D
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
osku
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 16:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja osku »

Mulla tuo ongelma sitte niin että oikea puoli toimii nätisti
ja vasen vaan harvoin :(
SAAB on nautinto tien päällä
Vastaa Viestiin