Erittäin hyvä ellei täydellinen

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
osku
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 16:12
Paikkakunta: Oulu

Erittäin hyvä ellei täydellinen

Viesti Kirjoittaja osku »

Saabimme 9000 CSE -96 kävi tänään katsastuskonttorilla.
Ei löytyny mitään huomautettavaa, paitsi on sen verran sutinu
että eturenkaista alkaa puuttua neljäsosa nastoista.
Normaalia pidemmällä loppuajolla katsastaja katsoi vielä
uudelleen mittarilukemaa, että voiko olla jo 275 tkm, taitaa
pyöriä tuplanopeudella. :D
Päästöt ei vois olla paremmat ja jarrut ihan tasaiset, eikä
puslissa/nivelissä välyksiä.
Itse olin vähä toivonu, että iskarit olis saanu jotain moitetta
ku omasta mielestä sais olla jäykempi.
Millaisethan iskarit tuohon laittais, jotta jämäköityis, kun en
kuitenkaan haluais laskea ihan kenttään, että pääsee mökkitien
ehyellä etuhuulella :wink:
PS. luulin kyllä että saa viikonlopuksi jotain askartelua
SAAB on nautinto tien päällä
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Puhallutitkos katsastajan. :lol: :lol:

No, leikki sikseen ja onnea matkaan :D
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
osku
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 16:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja osku »

Niin noista iskareista. Kyselin tänään hintoja niin
Monroet olis eteen 175 e ja Sachsit 185 e ,
koko kierros olis luokkaa 300-330 e. Kummat
noista olis paremmat, myyjä epäili, että Monroe
vois olla saabin alkuperäinen merkki?
SAAB on nautinto tien päällä
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

osku kirjoitti:Niin noista iskareista. Kyselin tänään hintoja niin
Monroet olis eteen 175 e ja Sachsit 185 e ,
koko kierros olis luokkaa 300-330 e. Kummat
noista olis paremmat, myyjä epäili, että Monroe
vois olla saabin alkuperäinen merkki?
Myyjä epäili väärin. Sachs on ollut tonnarien alkup. iskareiden valmistaja. Uskoakseni noilla stanttualustan iskareilla ei ole kovinkaan suurta eroa Monroen ja Sachsin välillä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1800
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Mulla oli samat fiilikset katsastuksessa silloin kuin ekaa kertaa siellä oli käytössä iskaritesti. Odottelin heikkoa lukemaan, mutta nehän oli kaikki hyvässä kondiksessa! Ilmeisesti tuo tonnarin alkuperäinen alusta on vain säädetty paremminkin mukavaksi kuin urheilulliseksi. Tosin tiedä sitten onko mukavuutta sellainen jenkkimainen pehmeys. Itse kaipaan ainakin hieman jämäkämpää alustaa.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Eikös siitä inssien tekemästä iskaritestistä näe suunnilleen sen, että onko autossa iskarit vai ei :lol:
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Mikkoz
"Aero"
Viestit: 376
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 22:41
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Mikkoz »

Eipä siinä iskaritestissä karsita kuin täysin sohlot pois, suuri heitto jos on vasemman ja oikean välillä.
Ite kävin omaan 88 vuotiseen hakemassa leiman huomautuksitta tuossa joulun alla. Sen verran panostin että kiristin käsijarru vaijeria.
9000 aero -97, 9000 cde -96
osku
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 16:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja osku »

Joo ei katsastuksessa oikein saa tietoa niiden hyvyydestä.
Mullaki ne oli kyllä just tasaiset samalla akselilla, mutta
esim kiihdytyksessä keulii häiritsevästi ja isoissa heitoissa
aika ison ylösalas liikkeen tekee. Ei kyllä jää yhtään heilumaan.
Ikäänkuin keulan painoon nähden olis alimittaiset iskarit.
SAAB on nautinto tien päällä
tontur
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 09:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Erittäin hyvä ellei täydellinen

Viesti Kirjoittaja tontur »

osku kirjoitti:Saabimme 9000 CSE -96 kävi tänään katsastuskonttorilla.
Ei löytyny mitään huomautettavaa, paitsi on sen verran sutinu
että eturenkaista alkaa puuttua neljäsosa nastoista.
Normaalia pidemmällä loppuajolla katsastaja katsoi vielä
uudelleen mittarilukemaa, että voiko olla jo 275 tkm, taitaa
pyöriä tuplanopeudella. :D
Päästöt ei vois olla paremmat ja jarrut ihan tasaiset, eikä
puslissa/nivelissä välyksiä.
Itse olin vähä toivonu, että iskarit olis saanu jotain moitetta
ku omasta mielestä sais olla jäykempi.
Millaisethan iskarit tuohon laittais, jotta jämäköityis, kun en
kuitenkaan haluais laskea ihan kenttään, että pääsee mökkitien
ehyellä etuhuulella :wink:
PS. luulin kyllä että saa viikonlopuksi jotain askartelua
Niistä puslista....kun omaani käytin maahantuonnin yhteydessä leimalla, pyysin katsastusmiestä tutkimaan etupään puslat ja helat tarkasti, kun auto käyttäytyi levottomasti kovemmassa vauhdissa. Ei katsastusmies löytänyt mitään sanomista, vaikka kuinka tutki.
Kun vein auton huoltoon Hyppösen Heikin pajalle (=saab korjaamo), kerroin hänelle saman oireen ja hän otti vipparaudan ja työnsi sen alatukivarsien helojen väliin ja helkutin väljät oli. Tais peräti puolet puuttua koko heloista.
Joten se siitä katsastuksen tarkkuudesta. :wink:
Jos haluat viikonlopuksi askaretta, kannattaa käyttää autoa katsastuskonttorin sijasta jossakin Saabbeihin perehtyneessä pajassa :wink:
9-3 1,9 TiD -08 (myyty)
9-3 2,2 Tid -99 (myyty)
9000 Aero -95 performance by Hirsch (myyty)
9000 CS 2.3T -98 (myyty)
900 2.1 16v -93 (myyty)
#2526
Pykälä
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: Ti Tammi 10, 2006 14:15
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Pykälä »

mikan kirjoitti:Mulla oli samat fiilikset katsastuksessa silloin kuin ekaa kertaa siellä oli käytössä iskaritesti. Odottelin heikkoa lukemaan, mutta nehän oli kaikki hyvässä kondiksessa! Ilmeisesti tuo tonnarin alkuperäinen alusta on vain säädetty paremminkin mukavaksi kuin urheilulliseksi. Tosin tiedä sitten onko mukavuutta sellainen jenkkimainen pehmeys. Itse kaipaan ainakin hieman jämäkämpää alustaa.

t. Mika
Onneksi on säädetty mukavan pehmeäksi, ainakin kun ajaa näillä Suomen "tasaisilla" teillä. 8)

Eilen tuli kokeiltua firman uutta jäykkäalustaista golffia. Yhtä munuaisiin potkimista jatkuvasti, ah. Onneksi saa oman tonnarin alle huomiselle reissulle jkl-tku. Kieltämättä alustan jäykkyys on makuasia. Siinä asiassa meikäläinen on selekeesti vakiotonnarin kannalla :wink:
Vastaa Viestiin