Tonnari sammuu kiihdytyksen jälkeen?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
HM65
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Maalis 07, 2006 11:45
Paikkakunta: Oulu

Tonnari sammuu kiihdytyksen jälkeen?

Viesti Kirjoittaja HM65 »

Tällaista vikaa on ollut jo pidemmän aikaa ja ajattelin viimein kysyä asiantuntijoiden kommentteja vikaan.
Eli, kun kiihdyttää reippaasti ja heittää sitten vapaalle niin moottori sammuu 8O
Normaaliajossa ei mitään ongelmia.

Autoon vaihdettu viimeisen vuoden aikana bensapumppu, bensansuodatin ja DI-kasetti.

Mikä mahtaa olla sammumisen syynä :?:
- Saab 9000CS -92 -
- Honda CBR1000F -92 -
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Onko turbomalli? Jos on, niin hyvin todennäköisesti bypass-venttiili. Voit kokeilla sen toimivuutta imaisemalla siihen menevästä alipaineletkusta, jos vuotaa niin selvä peli. Uusi maksaa merkkiliikkeessä n. 30e. Haulla löytyy paljon keskustelua asiasta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jos on turbo, niin by-pass venttiili tai siltä lähtevä pieni alipaineletku aika korkeella epäiltyjen listalla...

EDIT: nakkisormilla ei vaan kerkee...jcarlson ehti ensiksi :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
HM65
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Maalis 07, 2006 11:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja HM65 »

Kiitos vastauksista!

Hyvin tuntui ilma kulkevan imemällä eli vaihtoon menee bypass...
- Saab 9000CS -92 -
- Honda CBR1000F -92 -
Vali
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 00:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Vali »

Korjaantuiko ongelma?

Terv. sama probleema.

Voisiko joku kertoa miten sytkä oikeaoppisesti säädetään? Epäilen että se on nyt päin hanuria kun sitä säädettiin tuon tyhjäkäynnin korjaantumisen toivossa.
Groovy whistler

Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Vali
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 00:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Vali »

Mimmi kirjoitti:DI-kasettimallissa EI voida säätää sytytystä ollenkaan.
Mul on T16 900 1990. Kyllä me siitä virranjakajan takaa säädettiin ja vaikutti kyllä ihan sytkään vaikuttavan...
Groovy whistler

Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Kyse tais ollakin DI mallista, josta myös voi syttyä säätää, vaan tarvii hiukan ton HEXa:n tuntemusta ja käden taitoja. :)
Vastaa Viestiin