Croman ovet tonnariin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Nythän olisi mahdollista tehdä vertailevaa testiä osien yhteensopivuudesta, ja samalla tappaa yksi suosituimmista Saabien urbaanilegendoista.
Toivottavasti innostusta Neukulla piisaa....

Niin, ja muistahan pistää raporttia.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Neukku
"Turbo"
Viestit: 232
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 12:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Neukku »

No niin
Nyt on Croma pihassa. Viikonloppuna autot kaverin talliin ja työt
voi alkaa.
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Tehkää samalla "mythbusters" video eroavuuksista :idea:
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja hatami »

laittelepa ovet vierekkäin ilman sisäverhoiluja niin näet millaisia eroja niissä on,kahvojen paikat,ikkunan nostimet,verhoilujen reiät,listojen reiät eri korkeudella,taisipa olla ovien lukitus mekanismitkin erilaiset ja niin edespäin. :) ei muuta kuin työn iloa 8)
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Mutta eihän tonnarillakaan ammuta :!:
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hasha »

Tri-Lo kirjoitti:
iita kirjoitti:no jaa,lieneekö tonnarin ovissa enää sitä turvallisuutta tähteellä, kun ne tahtoo olla mitä on :roll:
siis -91 alas päin
Tuskinpa ne palkit mihinkään ruostu.. :roll:
vähän OT
Niinpä, mutta toista mieltä oli herra katsastusmies ovien turvallisuudesta kun alareunassa oli ruostetta... no muutama reikä, mutta missä vanhassa tonnarissa ei olisi! Tuomio oli suunnilleen että ovet vaihtoon. Ois varmaan pitäny ottaa inssin riisikuppi ja kokeilla palkin lujuutta :twisted:

ei taas innosta mikään!
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

hasha kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:
iita kirjoitti:no jaa,lieneekö tonnarin ovissa enää sitä turvallisuutta tähteellä, kun ne tahtoo olla mitä on :roll:
siis -91 alas päin
Tuskinpa ne palkit mihinkään ruostu.. :roll:
vähän OT
Niinpä, mutta toista mieltä oli herra katsastusmies ovien turvallisuudesta kun alareunassa oli ruostetta... no muutama reikä, mutta missä vanhassa tonnarissa ei olisi! Tuomio oli suunnilleen että ovet vaihtoon. Ois varmaan pitäny ottaa inssin riisikuppi ja kokeilla palkin lujuutta :twisted:

ei taas innosta mikään!
Heh.. :) Itse katsastin kyllä tuossa vuosi sitten tonnaria jossa ei periaatteessa ollut pelleistä enää havaintoakaan listojen alapuolella...huomautuksitta :!: :lol:
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Jos jollain on mielenkiintoa kyseiseen projektiin niin meiltäkin löytyy yhdet romun ei kun croman ovet sadalla eskolla.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Neukku
"Turbo"
Viestit: 232
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 12:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Neukku »

No niin
Nyt on sitten sekin vaihtoehto kokeiltu, eli nuo Croman ovet tuohon
tonnariin. Tuumattiin tuossa kaverin kanssa, että taitaa kuitenkin
olla järkevämpää pitää nuo tonnarin omat ovet, taitaa nimittäin
löytyä ihan kohtuuhintaan noita korjauspaloja.
Olis muuten ollu uskomaton työ tuossa "projektissa" ehkä tuo
yksi ovi olis menny, mutta että kaikki neljä ovea. :o 8O :o 8O
JusHar
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: La Joulu 17, 2005 23:08

Viesti Kirjoittaja JusHar »

No niin
Nyt on sitten sekin vaihtoehto kokeiltu, eli nuo Croman ovet tuohon
tonnariin. Tuumattiin tuossa kaverin kanssa, että taitaa kuitenkin
olla järkevämpää pitää nuo tonnarin omat ovet, taitaa nimittäin
löytyä ihan kohtuuhintaan noita korjauspaloja.
Olis muuten ollu uskomaton työ tuossa "projektissa" ehkä tuo
yksi ovi olis menny, mutta että kaikki neljä ovea.
Niinpä... kävin itsekkin kysymässä korjauspalojen hintoja. 4 oven alaosan sisä- ja ulkopellit yhteensä 94 €. Tinkaamalla 78 €. Toki hitsaamisessa on oma hommansa.

EDIT: Myyjä on sanonut tuon hinnan väärin... koska toiset palat maksoivat n. 20€ kpl. ja toiset 26€. Tekeepi yhteensä 4 oveen 184€.
Perhana kun olisi tajunnut lyödä rahat tiskiin ja tilata osat hintaan 78€. :oops:
9000 2.0 automaatti -88 (eka saab)
VW kupla -68 (kesäpeli)
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Olen yhden Kroman oven laittanut tonnariin. Eli vasemman takaoven. Paikalleen sai kyllä suht' hyvin istutettua saranoita säätämällä. Lukkomekanismikin meni varsin pienellä säädöllä vastakappaleensa kohdalle. Lukkomekanismin kiinnitysreikiä piti vain porata vähän isommiksi.

Homma on sen verran vielä kesken, että pitäisi saada ikkunannostin ja ovipahvi paikalleen, eli porailla vähän reikiä sinne tänne. Ovi on muuten takaa alareunasta hieman eri muotoinen, joten jää sieltä vähän ulos, muttei kovin pahan näköisesti. On muuten ihmeen köykäinen tuo Crohman ovi. Krooman etuovea en kyllä menisi tonnikalaan laittamaan; taitaisi tullla liikaa säätöä. 8)
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Re: Croman ovet tonnariin

Viesti Kirjoittaja Ransu »

8O haluaisin nähdä sen croman oven joka menee tonnariin?
Nehän ovat aivan erikokoisia?

Ylälaidasta ja keskeltä eri mittaisia.
Verrattu 89 cromaa 92:seen tonnariin.
Vastaa Viestiin