Kytkinpolkimen takeltelu
Kytkinpolkimen takeltelu
Onko kokemusta kykinpolkimen takeltelusta. Kun nostaa kytkimen ylös niin vähän ennen yläkohtaa tulee liikeradassa paikka missä on tosi vaikea saada poljin nouseen tasaisesti.Olen rasvannut polkimen niveliä, apu tulee hetkeksi,voisko itse pääsylinteri jumittaa sisältä esim mäntä sylinterin seinämään.auto on -93 vm 2.0 lpt ps.autoon on vaihdettu uusi kytkin
Katsoitko että se jousi mikä on kytkinpolkimen takana ei ole poikki?? Tai mitään ei ole siinä välissä?
Tosiaan, vaihettiin juuri tänään 91" vaparitonttuun pääsylinterin tiivisteet ja johan alko kytkin toimia. Sen pääsylinterin sisällä olevat tiivisteet voivat olla repeytyneet tai sitten letku mikä tulee jarru/kytkinnestesäiliöltä voi olla sisältä päin alkanut hilseämään kumia pääsylinterille mikä saattoi aiheuttaa tukkeuman tai jumeja siinä.
Pari ehdotusta ensihätään.
Kirjavainen.
Tosiaan, vaihettiin juuri tänään 91" vaparitonttuun pääsylinterin tiivisteet ja johan alko kytkin toimia. Sen pääsylinterin sisällä olevat tiivisteet voivat olla repeytyneet tai sitten letku mikä tulee jarru/kytkinnestesäiliöltä voi olla sisältä päin alkanut hilseämään kumia pääsylinterille mikä saattoi aiheuttaa tukkeuman tai jumeja siinä.
Pari ehdotusta ensihätään.
Kirjavainen.
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Allekirjoittaneen tonnarissa oli hapertunut pääsylinterin ja työsylinterin välinen letku, sisältä kuin sulanutta salmiakkia. Oli sitten mustaa höttöä nesteen seassa ja se oli pilannut molemmat sylinterit. Letkun vaihdon jälkeen vaihdoin pääsylinteriin tiivisteet, ei auttanut kuin hetken, tehtiin sitten kytkinremontti ja samalla vaihdettiin molemmat sylinterit uusiin.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Haku auttaa, oheisesta linkistä löytyy "osoite" ja hintakin.hessu75 kirjoitti:Mitäs letkua kantsii siihen väliin sitten uusia? Mistä saa esim pääkaupunkiseudulla?
-Hessu-
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=23243
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Joo, saabilta saa tuon alkuperäisen letkun, maksoin täällä Iisalmessa 34€ ko. pätkästä. PCS:ltä saa teräspunosmallia, joka taisi maksaa jotain 70€ hujakoilla. Tuo saabin varaosaletku on kuitenkin uudempaa mallia kuin alkuperäinen ja lupasivat ettei enää samalla tavalla "sula" sisältä.tetammi kirjoitti:Haku auttaa, oheisesta linkistä löytyy "osoite" ja hintakin.hessu75 kirjoitti:Mitäs letkua kantsii siihen väliin sitten uusia? Mistä saa esim pääkaupunkiseudulla?
-Hessu-
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=23243
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Omassani oli tosiaan perimmäinen syy tuo sisältä "sulanut" letku, joka oli sitten vioittanut molempia sylintereitä, pääsylinteri ei tullut tiivisteiden vaihdollakaan kuntoon ja suuren työmäärän vuoksi työsylinteriin en edes viitsinyt vaihtaa tiivisteitä vaan vaihdoin molemmat sylinterit suosiolla uusiin, nyt pelaa kytkin, toivottavasti piiiitkään.j0ne kirjoitti:Itselläni jää toisiaan poljin pohjaan ja pitää sit avittaa jalalla se ylös. En ole vielä kerenny tutkimaan että mistä vois johtua mutta pitää kirjotella tänne kuhan jotain selviää.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 87
- Liittynyt: Ke Tammi 25, 2006 16:08
- Paikkakunta: State of Koria
Poljin jumittaa
Tos on sulle just tehdyn kytkin(sylinteri) rempan tekstii .Oli muuten samat oireet poljin pohjassa kun sullakin, toivottavasti on apua !!?
No niin, tuli tehtyä pojan kanssa homma ja helposti Laughing . Eli resepti on et jos oot tehtyt remppaa ennenkin niin tiiedät et anna pojan tehdä niin se oppii Wink . tekee hommiikunnolla kun ite opastaa siinä vieressä hyvien neuvojen kanssa Very Happy .
Niin et asiaakin, toi oli aika helppo juttu kun pääsi perille juonesta, et tonnari v91 sisältää v94 pääsylinterin Shocked . Tosi asia Harakiristä tiiviste pussi ostettu nimenomaan v91 saatiin vanhan mallisen tiiviste sarja..mutta siitä kävi päätytiivisteulkoinen) ja sisälle kax huulitiivistettä.ylimääräiseksi jäi kumma kuminen klöntti ja ohut prikka?Eli kannattaa kurkata ennen tiivisteiden ostoo miten sylinteri on, sillä niitä v94 on alettu laittaa 7/v90>eteenpäin joihinkin malleihin aerot ym sellaset hienot biilit.
Sitten siitä kauheesta ilmauksesta Wink Eikun mummon fillarista sisäkumi vex ja poikki 20cm ventiilistä ja tukkoon, sit isohko kemmari mikä sopii j-nestesäiliön suun halkaisiaan, pitemmän kumin pää käännetään noin 1cm matkalta kaksinkerroin laitetaan jns suulle ja lemmari kiinni ps.nythän on kaikki jo vaihtaneet tiivisteet sekä putket ja pultit ovat kiinni että myös säiliö täytetty piripintaan. Eli jatketaan ilmausruuvviin laitetaan letku sekä 13mm lenkki letku pulloon vähän j-nestettä pohjalle, fillarin pumpulla painettasilleen et kumi paisuu ainakin 10cm halkaisialtaan sit13mm avaimesta valutellaan nesteit pulloon ja seurataan ettei jn-säiliöpääse min rajan alapuolelle pannaan ruuvi kiinni vähäx aikaa ja painetaan poljinta 2 kertaa (sillee kun hidastetussa filmissä)mennen tullen muistakaa. sitten nestettä sekä painetta lisää pari kertaa tää niin kytkin pelittää. Muistakaa ruuvvi oltava kiinni kun poljin tulee ylöspäin. Ja eikun ajelee Laughing Laughing Laughing
2763 -"Saab on auto isolla A;lla "9-5 SE 2.3t 98" green metalic , KA900 8v 88" pystäri, OE exät: 900i 16v 91 ]"red devil ".900i 8v 89" white pollari.9000 CD 2.0 92" ]grey metalic.
Akkutelineen poisto varmasti helpottaa. Joku taisi mainita että sisälokarin poistamalla pääsisi helposti käsiksi, mutta näkyhän tuo menevän ns. yläkauttakin, purkamatta mitään ylimääräistä, vain kojelaudan alaosa.hessu75 kirjoitti:Oukkei,
Länsiautosta sitten letkua vaan tonnariin.
Onkos se akkuteline puis ja sieltä sitten nyswäten? Millaiset liittimet letkun päissä on? Banjot tjsp?
-Hessu-
Vanhemmissahan pääsylinteri on akvaariokotelossa, uudemmissa polkimen yhteydessä kabiinin puolella.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 87
- Liittynyt: Ke Tammi 25, 2006 16:08
- Paikkakunta: State of Koria
ilmaa ihmeessä, mutta?
Järjestys kytkin hommis!
- Vuotojen tarkastelu ja päättely.(ilmanen)
- Ilmaus. (ilmanen)
- Pääsylinterin tiivisteiden vaihto. (n.7ecu)
- Pääsylinterin > Työsylinterin hydrauliletkun vaihto. (n.40ecu)
- Työsylinterin vaihto. (n. 150-600ecu)riippuu teetkö ite vai teetätkö.
- Siinä sit samalla vaihat asetelman ja kytkin levyn (100-300ecu) kun kerrran on paikat avattu.
Et tällee jatkat tarkasteluu, niin homma hoituu ja vankkurit kulkee.
- Vuotojen tarkastelu ja päättely.(ilmanen)
- Ilmaus. (ilmanen)
- Pääsylinterin tiivisteiden vaihto. (n.7ecu)
- Pääsylinterin > Työsylinterin hydrauliletkun vaihto. (n.40ecu)
- Työsylinterin vaihto. (n. 150-600ecu)riippuu teetkö ite vai teetätkö.
- Siinä sit samalla vaihat asetelman ja kytkin levyn (100-300ecu) kun kerrran on paikat avattu.
Et tällee jatkat tarkasteluu, niin homma hoituu ja vankkurit kulkee.
2763 -"Saab on auto isolla A;lla "9-5 SE 2.3t 98" green metalic , KA900 8v 88" pystäri, OE exät: 900i 16v 91 ]"red devil ".900i 8v 89" white pollari.9000 CD 2.0 92" ]grey metalic.