ostamassa 9000 CD + ABS + TCS

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
kimmoisa
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

ostamassa 9000 CD + ABS + TCS

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Tervehdys!

Olen tässä todennäköisesti ostamassa SAAB 9000 CD 2,3 turboa. Autossa on kuulemma kaikki varusteet.

Kyselisin tässä että mitä paikkoja kaarasta kannatta erityisesti tarkastaa?

Onko ABS-jarrut ja TCS-luistonesto vaikeita korjata? Autossa tietääkseni on vikaa juuri luistonestossa.

Mites pääseekö ahtimen kuntoa tarkastamaan helpolla?

Ovatko eletroniset järjestelmät vaikeita korjata ja kalliita? Itekkin jotain osataan tehdä ja kolvikin pysyy kädessä.
SAAB
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Tuo luistonesto kallis korjata ja aiheuttaa kiusalisia vikoja liittyen autolla eteenpäin pääsyyn ja koneen toimintaan.
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

minkäs ikäinen peli ois kyseessä?
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
kimmoisa
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

kyseessä

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

on 1988 malli.

Mä en kyllä muistais että tätä konetta olis vakiona jo silloin.

Mutta se kuulemma on TCS:neen asennetu jälkeenpäin.
SAAB
osku
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 16:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja osku »

Onkohan kyseessä se huutonetin kautta vasta myyty
auto, josta ollu jo juttua monesti aiemmin tällä palstalla.
SAAB on nautinto tien päällä
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

osku kirjoitti:Onkohan kyseessä se huutonetin kautta vasta myyty
auto, josta ollu jo juttua monesti aiemmin tällä palstalla.
Mullakkin tuli mieleen :) Toi -88 malli, 2.3 turbokone jota ei ollut silloin saatavilla, sekä ongelmat luistoneston kanssa viittaisivat kyseiseen autoon :wink:
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

jeps..sama tuli mullakin mieleen :D :D

jos sama auto niin suosittelen luopumaan ostoajatuksista.

tähän on hyvä sanoa että POMMI!!

:)
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Joo jos kyseessä on se nin ehkä kannatta sivuuttaa, ellei saa sitten TODELLA halvalla niin voi tarvittaessa pureskella varaosiks jos ei meinaa tulla mitään ajamisesta :wink:
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
kimmoisa
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

niin

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Niin no mikäs siitä mahtas olla halpa taikka kohtuullinen hinta?

Mitäs vikaa autossa on sitten ollut?

Luulis että sen saa kuntoon. Oli kuulemma alkanut luistonesto temppuileen vaihteistonvaihdon jälkeen.
SAAB
wolf
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Heinä 14, 2005 09:42

Viesti Kirjoittaja wolf »

Terve,
Auto on aluksi näkynyt täällä foorumilla nimimerkillä Mulikka sen jälkeen auto on ollut minulla josta se on siirtynyt nykyiselle omistajalle.
Mielestäni tuo 500€ mikä huutonetin hintavaraus oli ei ole paha hinta autosta.
Kannattaa lukaista minun ja Mulikkan viestit, niin autosta saa jotain tietää.
Jäsennumero #3048
osku
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 16:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja osku »

Onko auto siis taas myynnissä ku huutonetissä 1.11
myyty hintaan 760 e. Kyllä kai se hinta tuota luokkaa
vois olla jos se on edelleen vikaisena ilman leimaa.
Johan siinäki ilmoituksessa sitä myytiin myös varaosa
autoksi. Kai jotakin kertoo myös se, että hintavaraus oli
vain 500 e.
SAAB on nautinto tien päällä
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Autoa livenä näkemättä uskallan väittää hinnan olevan kohillaan. TCS-viat saa kuntoon maks. 500 euron sijoituksella itse korjaamalla. Tuohon hintaan yleensä vaihtaa jo ehjiäkin osia.

Yleisesti: monasti näkee, että 1000-2000 euron autosta viallisena pyydetään 500e ja samaan aikaan ihmetellään että kannattaakohan ostaa. Jos itse osaa korjata viat niin lähes aina kannattaa mikäli vaan autoa tarvitsee. Mikäli ei osaa niin sitten ei kannata.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Eikä se TCS ole mikään aivan outo kummastus. Palstalla on ollut monenmoista korjaajaa joilla on mennyt letkut ja piuhat ristiin ja sitten ihmetellään, että on tosi p***ka laite.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

Tästä näyttää tulleen eräänlainen "perseaukisten" foorumi!!! :wink:
Arvostellaan toisten myytäviä autoja,vaikka ovat myymässä puoli ilman!!!!
Pitäs saada ilmaiseksi virheetön auto. :lol:
Jos kyseinen saabi oli 500€:lla myynissä ja olisin huomannut,auto olis jo ylivieskassa!! :D
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
saabistinet
"Viggen"
Viestit: 533
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja saabistinet »

suorsa kirjoitti:Autoa livenä näkemättä uskallan väittää hinnan olevan kohillaan. TCS-viat saa kuntoon maks. 500 euron sijoituksella itse korjaamalla. Tuohon hintaan yleensä vaihtaa jo ehjiäkin osia.

Yleisesti: monasti näkee, että 1000-2000 euron autosta viallisena pyydetään 500e ja samaan aikaan ihmetellään että kannattaakohan ostaa. Jos itse osaa korjata viat niin lähes aina kannattaa mikäli vaan autoa tarvitsee. Mikäli ei osaa niin sitten ei kannata.
Eikös tuohon TCS:n toimintoihin liity myös tuo kaasuläppäkotelo vai mikä se on nimeltään, sähköinen kaasunsäädin tms ?
Senhän joskus sanottiin maksavan toista tonnia.



Kuvassa tämä http://muut.saabistinet.com/kaalapkot.jpg

TERO
Tero Wiheriäkoski / Kotka (SCF #1135)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä)
http://saab.jthima.com
Vastaa Viestiin