Ostin saapin:) (9000CS -92)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
dean66
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: To Heinä 29, 2004 06:58
Paikkakunta: kuopio

Ostin saapin:) (9000CS -92)

Viesti Kirjoittaja dean66 »

hello,

pitkästä aikaa tälläkin foorumilla.

vielä en ole ehtinyt tutustua autoon kovin tarkkaan, mutta eiköhän sitä ajan myötä. arvelin sitten, jos tätä kautta saisi muutamia tarkistuksia tehtyä, vaikka varsinaisesta projektista ei olekaan kysymys. vai voineeko projektista puhua, kun käyttöautoa tekee mieleisekseen ja pitää toimintakunnossa:)

ajettu mokomalla on vasta 199tuhatta, jämäkästi tuli tuolta oulun suunnalta kuopioon.

muutamia huomioita ensialkuun, joihin voisin olla utelias saamaan kokemuksia ja vastineita:
- tietsikka ei näytä ulkolämpötilaa, vika vai ominaisuus? kierrättää INFO-painiketta näppäilemällä jännitteen, hetkellisen kulutuksen, keskikulutuksen ja arvion jäljellä olevasta matkasta tietojen välillä, mutta minne se ulkolämpötila on hävinnyt?
- saako kuljettajanpuoleista häikäisysuojaa jostain, on vähän sellainen lerpakka, eli ei pysy jämäkästi kattoa vasten, vaan on 'raollaan' pari senttiä..
- starttaa hurjan laiskasti. siis startin kierrokset on ihan jotain muuta kuin mihin on muissa vehkeissä tottunut. akun jännite on normaali n. 14volttia ajellessa. käynnistyy kyllä kuitenkin ihan hyvin, pakkastahan nyt ei vielä oikeastaan edes ole..

tuollaisia alkuun, jos kokemuksia tai muuta infoa, niin mieluusti otan vastaan.

-a-
ps. jos tämä viesti tuli väärään säikeeseen, niin siirtäköön joku oikeampaan:)
pps. kyseessä on siis tämä http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=916911 tosin ei siinä ABSää ole eikä vakionopeuden säädintä vaikka myyjä niin ilmoittikin..
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Hmm, mitäs rek-otteessa lukee jarrujen kohdalla? Jos NAPL, niin pitäisi oleman ABSit. Saattaa nimittäin olla, että on järjestelmä löytyy mutta on bashana, ja tästä syystä ed. omistaja on irroitellut ANTI-LOCK valon polttimon....

Löytyykö viiksestä cruisen namiskat (on/off keinukytkin, sekä res ja set nappi)? Ettei olis vakkarikin vain pimeänä...

Enivei, onnea vaan hankinnalle, ja vähävikaisia kilometrejä :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
dean66
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: To Heinä 29, 2004 06:58
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja dean66 »

V.J.S kirjoitti:Hmm, mitäs rek-otteessa lukee jarrujen kohdalla?

Löytyykö viiksestä cruisen namiskat (on/off keinukytkin, sekä res ja set nappi)?
Enivei, onnea vaan hankinnalle, ja vähävikaisia kilometrejä :)
rek. otteessa lukeepi, että vaihtoehtoinen jarrujärjestelmä NAP, siellä jarrukohdassa tais olla se NPN (olikohan se tuollanen kirjaimisto:) ).

ja viiksi on ihan vain valotoiminnot sisältävä, ei ole vakkarin nappuloita siinä. eli kaikki laitteet, jotka on asennettu, toimii:) näitä ei vain ole asennettuna ollut ikuna:)

entäs tuo tietsikka ja ulkolämpötila?

-a-
ps. kiitos, toivotaan huolettomia kilsoja
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11489
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

dean66 kirjoitti:entäs tuo tietsikka ja ulkolämpötila?
Olisiko niin, että autossa on joskus ollut lisäajotietokone DCC, joka on asianmukaisesti ISATilla asennettu ja siten EDU:lta jäänyt lämpötilanäyttö pois. Ja sitten jossain vaiheessa päätetty ottaa DCC toiseen autoon ja roiskaistu viisarikello tilalle. Eli käynti ISATin luona auttaisi?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
dean66
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: To Heinä 29, 2004 06:58
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja dean66 »

jus kirjoitti:
dean66 kirjoitti:entäs tuo tietsikka ja ulkolämpötila?
Olisiko niin, että autossa on joskus ollut lisäajotietokone DCC, joka on asianmukaisesti ISATilla asennettu ja siten EDU:lta jäänyt lämpötilanäyttö pois. Ja sitten jossain vaiheessa päätetty ottaa DCC toiseen autoon ja roiskaistu viisarikello tilalle. Eli käynti ISATin luona auttaisi?
oho, nyt tuli semmoista koodia, että saisiko suomennoksen:D

ISAT??

tuo kyllä näyttää niin räpeltämättömältä yksilöltä, että en oikein usko siitä mitään irroitellun tms, mutta pidetään yhtenä vaihtoehtona tuotakin.

vielä nämä tästä selkenee, kiitos vain tähän astisista:)

-a-
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11489
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

dean66 kirjoitti: oho, nyt tuli semmoista koodia, että saisiko suomennoksen
DCC on lisävaruste, lisäajotietokone siihen viisarikellon paikalle, osaa ohjata lohko- tai bensalämmitintä lämpötilan mukaan, näyttää lämpötilan ohella keskinopeuksia, ylinopeusvaroitin, etäisyys kohteeseen, trippimittari, ajanotto, herätys yms tarpeetonta.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 633#280633

EDU:ksi kutsutaan nopeusmittarin alla olevaa ajotietokonetta (tai sen näyttöä).

ISAT on merkkikorjaamon käyttämä diagnostiikkalaite, jolla voi hakea vikakoodeja auton ohjausbokseista ja ohjelmoida niihin asetuksia.

Epäilykseni oli siis, että ajotietokoneella mittaristossasi on väärää tietoa, se luulee lisäajotietokoneen hoitelevan ulkolämpötilan näyttämisen. Asetukset kohdalleen, ja lämpötilanäyttökin pitäisi taas löytyä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Iskariot
"Hölösuu"
Viestit: 1287
Liittynyt: La Joulu 27, 2003 01:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Iskariot »

Itsekin kävin tuota autoa ihan vakavissa ostoaikeissa kattelemassa ja koeajamassa mutta ei päästy liikkeen kanssa oikein hinnasta sopuun :roll:. Lisäksi silloin koeajolla voimakkaissa jarrutuksissa välähtänyt öljynpainevalo hieman häiritsi ja asiasta myyjälle mainittuani tuumas tyyliin että "ompa vaan alle minimin, pitääpä lisätä"

Muuten oli kyllä oikein hieno tapaus vaan ei köyhän opiskelijan budjetti ihan venynyt tarvittavasti :(
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
dean66
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: To Heinä 29, 2004 06:58
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja dean66 »

Iskariot kirjoitti:Itsekin kävin tuota autoa ihan vakavissa ostoaikeissa kattelemassa ja koeajamassa mutta ei päästy liikkeen kanssa oikein hinnasta sopuun :roll:. Lisäksi silloin koeajolla voimakkaissa jarrutuksissa välähtänyt öljynpainevalo hieman häiritsi ja asiasta myyjälle mainittuani tuumas tyyliin että "ompa vaan alle minimin, pitääpä lisätä"

Muuten oli kyllä oikein hieno tapaus vaan ei köyhän opiskelijan budjetti ihan venynyt tarvittavasti :(

joo aika tyypillinen käytetyn kauppias oli kyllä, ei paljon tiennyt myytävästä tuotteesta mitään:)

mutta öljyä onneksi voi lisäillä silloin tällöin, onhan tuo kuitenkin aika huippukuntoisen oloinen ainakin toistaiseksi :)

ja hinta oli kyllä aika kova, kun pyyntikin oli melkein kuusi tonnia...

-a-
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23995
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ollaanko tätä tuunaamassa vai virittämässä ku tää on täällä projekti osiossa? vai meneekö ruosteen poisteluksi...?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
osku
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 16:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja osku »

Niin eikö sitä ulkolämpötila kohtaa löydy lainkaan tieturista vai
näyttääkö --- sillä kohtaa. Mulla oli noin ku yhteys anturiin oli poikki.
SAAB on nautinto tien päällä
dean66
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: To Heinä 29, 2004 06:58
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja dean66 »

osku kirjoitti:Niin eikö sitä ulkolämpötila kohtaa löydy lainkaan tieturista vai
näyttääkö --- sillä kohtaa. Mulla oli noin ku yhteys anturiin oli poikki.
jooh, eli ei näytä mitään 'sillä kohtaa'... kierrättää vain niitä neljää arvoa, jännitettä, matkaa, keskikulutusta ja hetkellistä kulutusta. pitänee joskus käyttää siellä huollossa, jos siihen jollain tietämyskoneella saa jonkun tolkun:)

huomasin, ettei pissapoika viskaa vettä. illalla tarkastan sulakkeet, mutta onko varauduttava isompaan, esim. moottorin palamiseen?

-a-
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

mikäli vettä löytyy säiliöstä, niin onhan tuo moottori yksi mahdollisuus. Monesti saattaa letku irrota säiliöltä liittimistä ja tuosta syystä ei vesi tule ikkunaan asti.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
haapta-6
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 18:06
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja haapta-6 »

moi, muihin en tiedä kuin tuohon jännitteeseen eli putsaa akun miinuskaapelin maadoitus. Aika herkkä noissa vehkeissä.
Vastaa Viestiin