Saab 9000 CSE 2.3T vm.95
Saab 9000 CSE 2.3T vm.95
Näin joulun alla on hyvä hemmotella ihmismieltä, joten päätin sitten ostaa itselleni joululahjaksi tuollaisen otsikon mukaisen turbo-tonnarin.
Auto on siis :
2.3 täyspaine turbo
CSE-varustelu
Manuaali
Ajettu 205tkm
Jotain pientä autossa oli ostohetkellä, kuten koneen päästä öljyvuotoa sekä ahtopainemittari ei toimi. Muuten todella siistin oloinen peli, sisusta on mustalla nahalla ja kaikki muut varusteet tuntuisi toimivan hienosti.
Kulkupuoli toimii oman perstuntuman mukaan vallan mainiosti, laatikko on äänetön, voimansiirto äänetön, ja kone vetää hyvin ja kai niinkuin pitääkin. Hieman tietenkin vaikea verrata, kun edellinen auto oli 2.0 omega, jossa on tehoa sen 100hp, ja tässä saabissa 200, mutta eipä tuolla näillä keleillä juurikaan pitoja löytynyt.
Lisävarusteina autossa tuli mukana mankka, sekä dumppi.
Huomenissa pitäis ruveta tutkimaan tuota ahtopainemittarin elämää, sekä sulatella autoa hieman lisää, kun 3kk jäljiltä sisällä oli huomattavasti kosteutta ja tänään tietenkin myös jäätä.
Kuvia pistetään huomenissa.
Suunnitelmissa on pitää auto päällepäin suhteellisen vakiona, ehkä kesävanteiksi sovitella jonkinlaiset 17" alut, sekä pistää alusta uudehkoon kuntoon. Bilstein / Koni on vissiin tähän ainoat oikeat vaihtoehdot. Samoin alustaa päivittäessä käydä mahdolliset mädät läpi ja ruiskutella pohjaan massaa estämään lisätuhoja, vaikka en kyllä autosta juuri mätää pikaisen tutkinnan jälkeen löytänyt (mm. ovet ovat ruosteettomat, samoin kontin luukku).
Moottoripuolelle sitten voisi ruveta kehittelemään kenties kesän kynnyksellä stage?-lastua, mahdollisesti putkistoa ja suodatinta.
Ahdinhan tuossa taitaa olla T25, sekä ruisku uudempaa mallia?
Eiköhänse tästä, pikkuhiljaa lähde sairaus käyntiin
Auto on siis :
2.3 täyspaine turbo
CSE-varustelu
Manuaali
Ajettu 205tkm
Jotain pientä autossa oli ostohetkellä, kuten koneen päästä öljyvuotoa sekä ahtopainemittari ei toimi. Muuten todella siistin oloinen peli, sisusta on mustalla nahalla ja kaikki muut varusteet tuntuisi toimivan hienosti.
Kulkupuoli toimii oman perstuntuman mukaan vallan mainiosti, laatikko on äänetön, voimansiirto äänetön, ja kone vetää hyvin ja kai niinkuin pitääkin. Hieman tietenkin vaikea verrata, kun edellinen auto oli 2.0 omega, jossa on tehoa sen 100hp, ja tässä saabissa 200, mutta eipä tuolla näillä keleillä juurikaan pitoja löytynyt.
Lisävarusteina autossa tuli mukana mankka, sekä dumppi.
Huomenissa pitäis ruveta tutkimaan tuota ahtopainemittarin elämää, sekä sulatella autoa hieman lisää, kun 3kk jäljiltä sisällä oli huomattavasti kosteutta ja tänään tietenkin myös jäätä.
Kuvia pistetään huomenissa.
Suunnitelmissa on pitää auto päällepäin suhteellisen vakiona, ehkä kesävanteiksi sovitella jonkinlaiset 17" alut, sekä pistää alusta uudehkoon kuntoon. Bilstein / Koni on vissiin tähän ainoat oikeat vaihtoehdot. Samoin alustaa päivittäessä käydä mahdolliset mädät läpi ja ruiskutella pohjaan massaa estämään lisätuhoja, vaikka en kyllä autosta juuri mätää pikaisen tutkinnan jälkeen löytänyt (mm. ovet ovat ruosteettomat, samoin kontin luukku).
Moottoripuolelle sitten voisi ruveta kehittelemään kenties kesän kynnyksellä stage?-lastua, mahdollisesti putkistoa ja suodatinta.
Ahdinhan tuossa taitaa olla T25, sekä ruisku uudempaa mallia?
Eiköhänse tästä, pikkuhiljaa lähde sairaus käyntiin
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Ehkä ei vielä tänne rojektiosioon varsinaisesti kuuluisi (ehkä 9000 osio olisi sopivampi) mutta modet huolehtikoot tuosta enemmälti.
Ahtomittarista kantsii tarkistaa alipaineletkut, eli että ovat ehjät ja paikoillaan. Konetilan puolelta bybassista lähtee letku ja toinen imusarjalta... nämä yhdistyvät y-haaralla siinä kaasulapän alla akvaariokotelon seinän vieressä. Tuosta kohtaa letku jatkuu siis yhtenä tuonne akvaariokotelon sisään ...siitä tulipellin lävitte kojelaudan sisään. Kojelaudan päällisen irroittamalla pääsee irroittamaan / näkemään letkun mittarin takaa. Konetilasta kannattanee aloittaa tsekkaus.
Joo tuo Garretin T25-tuossa tais olla. Onko muuten tuontiauto vai ihan Suomessa käyttöönotettu? Pistähän kuvia esille... ja tietty onnittelut vielä uudesta autosta!
Ahtomittarista kantsii tarkistaa alipaineletkut, eli että ovat ehjät ja paikoillaan. Konetilan puolelta bybassista lähtee letku ja toinen imusarjalta... nämä yhdistyvät y-haaralla siinä kaasulapän alla akvaariokotelon seinän vieressä. Tuosta kohtaa letku jatkuu siis yhtenä tuonne akvaariokotelon sisään ...siitä tulipellin lävitte kojelaudan sisään. Kojelaudan päällisen irroittamalla pääsee irroittamaan / näkemään letkun mittarin takaa. Konetilasta kannattanee aloittaa tsekkaus.
Joo tuo Garretin T25-tuossa tais olla. Onko muuten tuontiauto vai ihan Suomessa käyttöönotettu? Pistähän kuvia esille... ja tietty onnittelut vielä uudesta autosta!
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Kiitos vinkeistä, koetellaan huomenna katsella sitä mittaristoa uuteen uskoon.Ahtopaine kirjoitti:Ehkä ei vielä tänne rojektiosioon varsinaisesti kuuluisi (ehkä 9000 osio olisi sopivampi) mutta modet huolehtikoot tuosta enemmälti.
Ahtomittarista kantsii tarkistaa alipaineletkut, eli että ovat ehjät ja paikoillaan. Konetilan puolelta bybassista lähtee letku ja toinen imusarjalta... nämä yhdistyvät y-haaralla siinä kaasulapän alla akvaariokotelon seinän vieressä. Tuosta kohtaa letku jatkuu siis yhtenä tuonne akvaariokotelon sisään ...siitä tulipellin lävitte kojelaudan sisään. Kojelaudan päällisen irroittamalla pääsee irroittamaan / näkemään letkun mittarin takaa. Konetilasta kannattanee aloittaa tsekkaus.
Joo tuo Garretin T25-tuossa tais olla. Onko muuten tuontiauto vai ihan Suomessa käyttöönotettu? Pistähän kuvia esille... ja tietty onnittelut vielä uudesta autosta!
Ja tosiaan, auto on ns. suomi-auto, tai ainakin huolto-ohjekirjan mukan auton on ostettu Tikkurilan Scanialta, ja huoltokirja löytyy lähes täydellisenä näille km asti. (Ihme kyllä )
Ja tosiaan, suunnitelmissahan olisi hieman rakennella tuota autoa tekniikan, moottorin, sekä myös mahdollisesti hifistelyn puolelta, joten meikäläiselle tämä on varmaankin elämän-projekti, tosin melko pientä näpertelyä muihin vehkeisiin mitä täällä on esillä
Massan ruiskuttamista vanhojen päälle harkitsisin toistamiseen jos ei ole tarkoitusta tehdä hommaa kunnolla (alustan kunnollinen pesu, kuivaus, massan pohjustus kotelosuojalla ja sitten vasta se massaus.
IMO: Tämä sopii ihan hyvin projektialueelle kun jonkinmoinen kertomus tästä saattaa kuitenkin kehkeytyä. Mallikohtaisille osioille kuuluu keskustelut ongelmista ja yleisesti mallin tekniikasta, tässä kuitenkin kyse autoyksilöstä.
IMO: Tämä sopii ihan hyvin projektialueelle kun jonkinmoinen kertomus tästä saattaa kuitenkin kehkeytyä. Mallikohtaisille osioille kuuluu keskustelut ongelmista ja yleisesti mallin tekniikasta, tässä kuitenkin kyse autoyksilöstä.
Jup,ja jos on yksikin ruostekukka pohjassa,niin vaan kotelosuojaa kerran syksyssä pohjan niskaan.Mätä muhii massan alla kahta kovemmin..f-19 kirjoitti:Massan ruiskuttamista vanhojen päälle harkitsisin toistamiseen jos ei ole tarkoitusta tehdä hommaa kunnolla (alustan kunnollinen pesu, kuivaus, massan pohjustus kotelosuojalla ja sitten vasta se massaus.
.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Juup, elikkäs kuvia kävin nappaamassa, tosin kännykameralla. Laadultaan eivät ehkä ole parhaita, mutta eiköhän näilläkin jo alkuun päästä
Tällainen kapistus löytyi hanskalokeron pohjilta. Ensin ihmettelin, että mikä mahtaa olla, mutta ilmeisesti magneettiventtiili?
Ainakin samanlainen löytyy konehuoneen etuosasta, suoraan turbon yläpuolelta, ja siitä menee ohjaus hukkikselle, sekä ilmeisesti jonnekkin imusarjaan?
Tällainen kapistus löytyi hanskalokeron pohjilta. Ensin ihmettelin, että mikä mahtaa olla, mutta ilmeisesti magneettiventtiili?
Ainakin samanlainen löytyy konehuoneen etuosasta, suoraan turbon yläpuolelta, ja siitä menee ohjaus hukkikselle, sekä ilmeisesti jonnekkin imusarjaan?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Heh, heti kuvia tonnaristin arjesta, eli auto "parkissa" pelti auki
Jep, on APC järjestelmän (ahtopaineen säätö) magneettiventtiili tuo valokuvaamasi kapistus.
Edit: sekin ihmeteyttää, että on CSE-malli, mutta neekerimallin analoginen kello löytyy, listat/helmat ei ole korin väriset, ei jalopuuta kojelaudassa...no, kai näitä CS/CSE mallien vakiovaruste-eroja on jo vissiin puitu ihan tarpeeksi
Jep, on APC järjestelmän (ahtopaineen säätö) magneettiventtiili tuo valokuvaamasi kapistus.
Edit: sekin ihmeteyttää, että on CSE-malli, mutta neekerimallin analoginen kello löytyy, listat/helmat ei ole korin väriset, ei jalopuuta kojelaudassa...no, kai näitä CS/CSE mallien vakiovaruste-eroja on jo vissiin puitu ihan tarpeeksi
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Arvio virhe, en uskonut että nuo kännyn kuvat olisivat 1600x1200, mutta nyt on pienennettynalleolut kirjoitti:ei pahalla mut kuvia saa pienentää......
Ja tosiaan, onhan tuossa joitain ihmetyksen aiheita, kuten tosiaan nuo V.J.S:än mainitsevat seikat, mutta ilmeisesti suomeen on sitten saanut "karvalakki" CSE:tä. Tai toinen vaihtoehto on, että jobbari jolta auton ostin on napannut jostain toisesta autosta huoltokirjan tähän, mutta ainakin rekisteriotteen / AKE:n mukaan auto on täysin suomalainen ja alunperin suomeen ensirekisteröity
Samoin sellainen varuste mikä minusta puuttuu, on tuo keskikyynernoja?
Eikös sellainenkin pitäisi olla nuissa CSE-malleissa vakiona?
Itseltä sellainen nimittäin puuttuu.
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Ei kai CSE:ssä eikä missään muussakaan mallissa, lukuunottamatta Aero/Jubilee/muu Saabin helma tai levikesarja ole korinvärisiä helmoja. Mustat ne on aina ja kylkilistassa kapea kirkas osa.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Joop, kamerana toimii siis Samsungin SGH-D600E. Ihan kohtis kuviahan noi kyllä on, mutta ei silti lähellekkään kameran tasoa, suurimmaksi osaksi juuri tuon salaman puutteen vuoksif-19 kirjoitti:OT: Samsung SGH-D600 . Oli kyllä hyviä kuvia vaikka valoisuuskin oli kännykameroille hankalan oloinen (kaikki muut olosuhteet hankalia paitsi sopivan kirkas sää )Siriam kirjoitti:Mutta millä kamerakännykällä saa noin "hyvälaatuisia" kuvia?