Check engine
Re: Check engine
Jaa niin, totta. No, imuputkistossa ennen kaasuläppää tosiaan silti.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Check engine
Ei se rikkinäinen anturi juurikaan vaikuta ajettavuuteen..eculle menee tieto et ilmuilma on 8asteista ja säätää sen mukaan..itsellä oli aikaisemmin yli vuoden rikki anturi eikä menoa haitannut..toki parempi laittaa kuntoon ja käytettykin anturi voi kestää xx vuosia.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Check engine
Kiitos hyvistä ohjeista Löyty se anturi kun konepellin avas melkein hyppäs silmille. MUTTA .kun aamulla tulille laitoin CE vilkkui 4 kertaa en ollu uskoo silmiäni mutta tosi oli Että minne se vika nyt HYPPÄS .
Re: Check engine
Tän aiheen ekan sivun toinen viesti kertoo: 4 Temperature sensor, coolantruttunen kirjoitti:CE vilkkui 4 kertaa -- -- minne se vika nyt HYPPÄS .
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Check engine
No Niinpä Minkäslainen Möykky Se On Ja Missähän Mahtaa Sijaita Moottorissa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Check engine
Katso sinne imusarjan väliin,tai alle..keskikohdalla sylinterikantta,tais olla sinipäinen anturi. Katso ainakin että liitin on kunnolla kiinni,voi sen mitatakin onko kunnossa.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Check engine
Nouseeko lämpömittari ajon aikana vaakasuoraan? Viallinen termostaatti voi aiheuttaa tuon 4 vilkahdusta.
Re: Check engine
Lämpömittarin neula nousee noin klo 7
Re: Check engine
Mittarin asteikon alapään sininen viivanpätkä on noin kello 7 ja yhteinäinen "asteikon" viiva alkaa puoli kahdeksasta. Ehjässä autossa viisari on vaakasuorassa.
Jos kylmällä moottorilla liikkeelle lähtiessäsi kilometrin ajon jälkeen alkaa jäähdyttimen ylävesiletku tuntua lämpimältä, termostaatissa on vikaa. Termostaatin kuuluu avautua ja ylävesiletkun lämmetä vasta kun normaali käyntilämpötila on saavutettu, eli lämpöviisari noussut vaakasuoraan.
Yleinen vika on myös mittarin sisällä löystyneet liitokset, mikä aiheuttaa viisarin roikkumista. Se ei kuitenkaan aiheuta Check Enginen palamista tai vilkkumista, eikä ylävesiletkun ennenaikaista lämpenemistä liikkeellelähdön jälkeen. Mittarinkin saa fiksattua purkamalla, ruuvit kiristämällä ja takaisin kokoamalla.
Jos kylmällä moottorilla liikkeelle lähtiessäsi kilometrin ajon jälkeen alkaa jäähdyttimen ylävesiletku tuntua lämpimältä, termostaatissa on vikaa. Termostaatin kuuluu avautua ja ylävesiletkun lämmetä vasta kun normaali käyntilämpötila on saavutettu, eli lämpöviisari noussut vaakasuoraan.
Yleinen vika on myös mittarin sisällä löystyneet liitokset, mikä aiheuttaa viisarin roikkumista. Se ei kuitenkaan aiheuta Check Enginen palamista tai vilkkumista, eikä ylävesiletkun ennenaikaista lämpenemistä liikkeellelähdön jälkeen. Mittarinkin saa fiksattua purkamalla, ruuvit kiristämällä ja takaisin kokoamalla.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Check engine
Siispä näyttäs olevan termari rikki . kun ei nouse seiskasta vaikka ajais ivaloon.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Check engine
Tai vaihtoehtoisesti lämpömittarin ruuvien löystyminen niinkuin jus mainitsi..ja siihen oli hyvät vinkitkin testaukseen..
Termarin vaihtamisen yhteydessä hyvä sauma puhdistaa tk-moottori samalla kun itse ainakin otin niitä letkuja edestä auki.
Ja jos päädyt mittariston irroitukseen niin vaihda samalla vaivalla mittariston taustavalo polttimot. Ja siihen lämpömittarin neulan ruuveihin vaikka lakkaa tai pikaliimaa niin ei heti huomenna löysty uudelleen..
Ota termariksi vain orkkis kamaa. Mulla ei motonetti kestänyt kuin vuoden ja jäi auki.Motorad alkuperäinen.
Termarin vaihtamisen yhteydessä hyvä sauma puhdistaa tk-moottori samalla kun itse ainakin otin niitä letkuja edestä auki.
Ja jos päädyt mittariston irroitukseen niin vaihda samalla vaivalla mittariston taustavalo polttimot. Ja siihen lämpömittarin neulan ruuveihin vaikka lakkaa tai pikaliimaa niin ei heti huomenna löysty uudelleen..
Ota termariksi vain orkkis kamaa. Mulla ei motonetti kestänyt kuin vuoden ja jäi auki.Motorad alkuperäinen.
Viimeksi muokannut jannevillepetteri, To Tammi 07, 2016 09:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Check engine
Kiitti vaan hienoista ohjeista .pitää vielä kokeilla kilsan lenkki kylmällä koneella ja kokeilla onko ylävesiletku kuuma . elikkä vesi lähtis sitten kiertoon liian aikaisin ja termari fuskaa.
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 16:01
- Paikkakunta: Turku 10
Re: Check engine
Yhdeksän välähdystä tonnarissa vm 97. Ilmestyi laina akulla suoritetun kylmäkäynnistyksen jälkeen.
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu?
Re: Check engine
Joku virtapiikki varmaan. Kokeile ottaa akun johto irti ja takaisin häviäiskö sillä.Fault codes (Trionic)
Fault code Fault Corresponding ISAT codes
2 Manifold absolute pressure sensor P0105 P0106 P0107 P0108
3 Intake air temperature sensor P0110 P0112 P0113
4 Coolant temperature sensor P0115 P0117 P0118
5 Throttle position sensor P0120 P0121 P0122 P0123
6 Lambda (oxygen) sensor P0130
7 Fuel-air mixture P0170 P0171 P0172
8 EVAP valve (ELCD) P0443 P1443 P1444 P1445
9 Internal ECU fault P1651 P1652 (check ground, connectors)
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Check engine
Olis kiva, jos yhtä ongelmaa käsiteltäisiin _vain_ yhdessä topicissa.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=166491
Mä en ainakaan jaksa selailla eri viestiketjuja ja vastailla kaikkiin. Sanoma hajoaa aika pahasti kun keskustelu rönsyilee.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=166491
Mä en ainakaan jaksa selailla eri viestiketjuja ja vastailla kaikkiin. Sanoma hajoaa aika pahasti kun keskustelu rönsyilee.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.