Check engine

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
aero
-
Viestit: 8688
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Check engine

Viesti Kirjoittaja aero »

Jaa niin, totta. No, imuputkistossa ennen kaasuläppää tosiaan silti.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Check engine

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Ei se rikkinäinen anturi juurikaan vaikuta ajettavuuteen..eculle menee tieto et ilmuilma on 8asteista ja säätää sen mukaan..itsellä oli aikaisemmin yli vuoden rikki anturi eikä menoa haitannut..toki parempi laittaa kuntoon ja käytettykin anturi voi kestää xx vuosia.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

Re: Check engine

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

Kiitos hyvistä ohjeista Löyty se anturi kun konepellin avas melkein hyppäs silmille. MUTTA .kun aamulla tulille laitoin CE vilkkui 4 kertaa en ollu uskoo silmiäni mutta tosi oli Että minne se vika nyt HYPPÄS .
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4211
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Check engine

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

ruttunen kirjoitti:CE vilkkui 4 kertaa -- -- minne se vika nyt HYPPÄS .
Tän aiheen ekan sivun toinen viesti kertoo: 4 Temperature sensor, coolant
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

Re: Check engine

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

No Niinpä Minkäslainen Möykky Se On Ja Missähän Mahtaa Sijaita Moottorissa :cry:
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Check engine

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Katso sinne imusarjan väliin,tai alle..keskikohdalla sylinterikantta,tais olla sinipäinen anturi. Katso ainakin että liitin on kunnolla kiinni,voi sen mitatakin onko kunnossa.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11489
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Check engine

Viesti Kirjoittaja jus »

Nouseeko lämpömittari ajon aikana vaakasuoraan? Viallinen termostaatti voi aiheuttaa tuon 4 vilkahdusta.
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

Re: Check engine

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

Lämpömittarin neula nousee noin klo 7
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11489
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Check engine

Viesti Kirjoittaja jus »

Mittarin asteikon alapään sininen viivanpätkä on noin kello 7 ja yhteinäinen "asteikon" viiva alkaa puoli kahdeksasta. Ehjässä autossa viisari on vaakasuorassa.

Jos kylmällä moottorilla liikkeelle lähtiessäsi kilometrin ajon jälkeen alkaa jäähdyttimen ylävesiletku tuntua lämpimältä, termostaatissa on vikaa. Termostaatin kuuluu avautua ja ylävesiletkun lämmetä vasta kun normaali käyntilämpötila on saavutettu, eli lämpöviisari noussut vaakasuoraan.

Yleinen vika on myös mittarin sisällä löystyneet liitokset, mikä aiheuttaa viisarin roikkumista. Se ei kuitenkaan aiheuta Check Enginen palamista tai vilkkumista, eikä ylävesiletkun ennenaikaista lämpenemistä liikkeellelähdön jälkeen. Mittarinkin saa fiksattua purkamalla, ruuvit kiristämällä ja takaisin kokoamalla.

Kuva Kuva
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

Re: Check engine

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

Siispä näyttäs olevan termari rikki . kun ei nouse seiskasta vaikka ajais ivaloon. 8O
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Check engine

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Tai vaihtoehtoisesti lämpömittarin ruuvien löystyminen niinkuin jus mainitsi..ja siihen oli hyvät vinkitkin testaukseen..
Termarin vaihtamisen yhteydessä hyvä sauma puhdistaa tk-moottori samalla kun itse ainakin otin niitä letkuja edestä auki.
Ja jos päädyt mittariston irroitukseen niin vaihda samalla vaivalla mittariston taustavalo polttimot. Ja siihen lämpömittarin neulan ruuveihin vaikka lakkaa tai pikaliimaa niin ei heti huomenna löysty uudelleen..

Ota termariksi vain orkkis kamaa. Mulla ei motonetti kestänyt kuin vuoden ja jäi auki.Motorad alkuperäinen.
Viimeksi muokannut jannevillepetteri, To Tammi 07, 2016 09:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

Re: Check engine

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

Kiitti vaan hienoista ohjeista .pitää vielä kokeilla kilsan lenkki kylmällä koneella ja kokeilla onko ylävesiletku kuuma . elikkä vesi lähtis sitten kiertoon liian aikaisin ja termari fuskaa.
uudestakaupungistasaab
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 16:01
Paikkakunta: Turku 10

Re: Check engine

Viesti Kirjoittaja uudestakaupungistasaab »

Yhdeksän välähdystä tonnarissa vm 97. Ilmestyi laina akulla suoritetun kylmäkäynnistyksen jälkeen.

Mitä tapahtuu?
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2533
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Check engine

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Fault codes (Trionic)

Fault code Fault Corresponding ISAT codes
2 Manifold absolute pressure sensor P0105 P0106 P0107 P0108
3 Intake air temperature sensor P0110 P0112 P0113
4 Coolant temperature sensor P0115 P0117 P0118
5 Throttle position sensor P0120 P0121 P0122 P0123
6 Lambda (oxygen) sensor P0130
7 Fuel-air mixture P0170 P0171 P0172
8 EVAP valve (ELCD) P0443 P1443 P1444 P1445
9 Internal ECU fault P1651 P1652 (check ground, connectors)
Joku virtapiikki varmaan. Kokeile ottaa akun johto irti ja takaisin häviäiskö sillä.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Check engine

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Olis kiva, jos yhtä ongelmaa käsiteltäisiin _vain_ yhdessä topicissa.

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=12&t=166491

Mä en ainakaan jaksa selailla eri viestiketjuja ja vastailla kaikkiin. Sanoma hajoaa aika pahasti kun keskustelu rönsyilee.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Vastaa Viestiin