Startin vaihdon hinta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Startin vaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Startti "kahisee" startatessa koko ajan pahemmin ja varmaan kohta porsii.

Itse en pysty moista operaatiota tekemään ja korjaamon ajankäyttö moiseen projektiin olisi kiva tietää - ennenkuin maksaa tunnin hommasta kolmen tunnin hinnan... Mitäs olette maksaneet?
Motonetin startti lienee ok? Vai kannattaako suosia orkkista?
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Startin vaihdon hinta

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

tevisu kirjoitti:Startti "kahisee" startatessa koko ajan pahemmin ja varmaan kohta porsii.

Itse en pysty moista operaatiota tekemään ja korjaamon ajankäyttö moiseen projektiin olisi kiva tietää - ennenkuin maksaa tunnin hommasta kolmen tunnin hinnan... Mitäs olette maksaneet?
Motonetin startti lienee ok? Vai kannattaako suosia orkkista?
Ite vaihdoin parin treenin jälkeen B202:n startin vartissa (+auton nosto yms.). Motonetin palikan laitoin ja hyvin pelittää.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Startin vaihtaa siihen varttiin yläkauttakin, tuskin korjaamolla kehtaavat velottaa pariakymppiä enempää?
Eiköhän ne takuukorjatut Motonetin laitteet ole ihan ok.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

ng900aero kirjoitti:Startin vaihtaa siihen varttiin yläkauttakin, tuskin korjaamolla kehtaavat velottaa pariakymppiä enempää?
Eiköhän ne takuukorjatut Motonetin laitteet ole ihan ok.
Vai tuskin kehtaavat, sinne ku tyhmänä menet, ni vievät housutki jalasta, sen 300e laskun lisäksi. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8097
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

kannattaa tosiaan itte

Viesti Kirjoittaja mestari »

vaihtaa se jos se on noin helppoa ei tarvii vaivata korjaamoa ja eikös sen siis vaihda nopeammin ja halvemmin itse, eihän vartissa aja edes sinne korjaamolle jonottaankaan.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Aika akrobaatteja olette. Mun mielestä siellä on yksi pultti imusarjan alla startin ja lohkon välissä niin pirun vaikeessa paikassa, että sitä ei saa oikein minkään kokoisella jatkovarrella kunnolla irti/paikalleen. Ite varaisin siihen kyllä toista tuntia aikaa. Yläkautta ei ollenkaan ja alakauttakin hankalasti. Signaturen laitos siis kyseessä.


kivassa kuvassa jonkun muun kone:
Kuva

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kyllä niihin pultteihin pääsee ihan hyvin käsiksi yläkautta, vaihdoin startin 2.3TA lyhytlohkoon eikä siinä juuri kauempaa mennyt. En nyt muista millainen työkalu siinä oli, saattoi olla käytössä kapea räikkä + hylsy (ja ehkä jokin 5cm:n jatko) ja 19mm:n kiintoavain.
Jos Peinulla on liian treenatut käsivarret etteivät sovi sinne imusarjan ja valerintapellin väliin :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3645
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Tuohon isäukon tonttuun kun tehtiin vaihdelaatikkoremontti niin startti lähti räikkälenkillä parhaiten,millään hylsyllä ei ollut toivettakaan saada pultteja pois mutta bilteman "hyvällä" räikkälenkillä homma kävi ihan hyvin ja avainkaan ei ees hajonnut :wink:

Kappas tuli 201 viesti kirjoitettua ja tittelikin vaihtui näköjään :D
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

:?: No kumpi se näistä on:
KÄYNNISTINMOOTTORI VAIHTOLAITE SAAB 9000 --98
Hintaan lisätään 20/50 euron pantti joka palautetaan vanhaa korjauskelpoista
starttia vastaan
9000 2,0i/T alennusvaihteella. . . . . . . . . . . . . . . 13-2546 99.90 ??? P20
9000 2,3i/T 94-- alennusvaiht. . . . . . . . . . . . . . . 13-2714 119.90 ??? P50
Autona -98 2.0t. Eli pikkulohkossa on eri startti?
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

-94 -> on sopiva, 2.3 ja 2.0 koneissa on sama lohko, vain iskuun pituus on eri.

9000 2,3i/T 94-- alennusvaiht. . . . . . . . . . . . . . . 13-2714 119.90 ??? P50

Siis tämä.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

2.3T pitkälohkon startin vaihtoon meni väkisin yli tunti.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

G-mies kirjoitti:-94 -> on sopiva, 2.3 ja 2.0 koneissa on sama lohko, vain iskuun pituus on eri.

9000 2,3i/T 94-- alennusvaiht. . . . . . . . . . . . . . . 13-2714 119.90 ??? P50

Siis tämä.

Matti
Kiitos!
Marssin ostoksille näillä tiedoilla.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Startti vaihdettu porukalla... tai oikeastaan katselin vieressä ja ihmettelin. Samalla putsattiin tk-moottori.
Koko vaihto-operaatio kohtuu helposti yläkautta. Letkuja ja piuhoja edestä pois. Startti mahtui tulemaan yläkautta myös pois.
Kiitos vielä oikean osanumeron kertoneelle ja myös vaihtogurulle... :D

Mukavaa kun ei kuulosta ihan hajonneelta joka käynnistyksellä. Melkoista kahinaa piti kun oli hampaat saaneet siipeensä. Muutakin vikaa saattoi olla.
Vastaa Viestiin