Magneettiventtiilistä.. ja yleistä avautumista
Magneettiventtiilistä.. ja yleistä avautumista
Katselin kyllä äsken lupaavimmat haulla löytyneistä noin 300 topicista, mutta varmuuden vuoksi kysyn vielä...
Miten tuon vm 97 tonnarissa olevan mankkuventtiilin kuuluu äännellä? Omani pitää pientä sirinää aina virtojen ollessa kytkettynä, mutta mitään muuta ääntä se ei itsestään enää pidä. Muistaakseni se vielä taannoin naksahti kuulvasti heti, kun koneelle antoi vähänkin kierroksia ( ei nyt toki kabiiniin asti kuulunut, mutta pellin alta operoitaessa kyllä ).
Vanhoista topiceista luin, että pitäisi naksahtaa myös silloin, jos kytkee tai irroittaa venttiilin johdon lennosta. Ei kuulu mitään silloinkaan. Lienee tarpeetonta mainita, että tuo kirottu kulkine liikkuu suunnilleen sellaista tahtia, että papparaiset menevät koppimopedeillaan ohi molemmilta puolilta
Tokihan se on ymmärrettävää, että mankku olisi rikki, onhan se jo ainakin 1000 km jaksanutkin
Muutenkin minä alan pikkhiljaa ymmärtää, mitä jenkit tarkoittavat meuhkatessaan niistä kuutiotuumistaan ja niiden autuaaksi tekevästä vaikutuksesta. Ei niitä todellakaan ainakaan turbolla näköjään korjata.
Lähtökohtaisestihan tuollainen matalapaineturbo on juurikin niin ankea, kuin nimitys antaa ymmärtää. Sitten kun onneton saabisti tilaa siihen Stage1 softan ja mangneettiventtiilin, jonka hinnalla luulisi saavan vähintään avaruusteknologiaa, niin mitä sitä hulluja.... pelkkiä ongelmia siitä seuraa
Aluksihan kulkine toimi Nordicin Stage1 setillä muuten hienosti, mutta suuremiilla ahdolla alkoi tolkuton nykiminen. Tämä korjaantui DI-kasetin vaihdolla. Sitten auto toimi oikein hyvin, mutta kirottu ilmastonmuutos paljastui propagandaksi ja talvi tuli ja jäädytti tiet sietämättömän liukkaiksi.
Kevään koittaessa korkeapaine valtasi ilman ja saabistin mielen, mutta auto jatkoi matalapaineella. Totesin magneettiventtiilin antautuneen ja hain liikkeestä uuden takuuseen. Edelleenkään ei auto tuntunut siltä, kuin pitäisi eli vakiota paremmin mentiin, mutta mitään potkua ei kyllä tuntunut. Painemittaria en omista, mutta liikkeessä mittasivat maksimiahtojen olevan 0,8bar ja bypassin vaihdon jälkeen 0,9bar. 80-120kmh nelosvaihteella lähtien 80km/h:sta vei noin 7,5-8s. Paremmin pitäisi mielestäni liikkua.
Alipaineletkut ajattelin seuraavaksi vaihtaa, kun ainakin bypassin ohjausletku näyttää hyvinkin murealta ihan sanan varsinaisessa tarkoituksessa eli letku murenee käsiin.
Mutta nyt sitten mennäänkin peruspaineilla eli lähtöruudussa ollaan
Mistähän saa tilata sellaisia "jurppii" tarroja Saabin takalasiin......
Miten tuon vm 97 tonnarissa olevan mankkuventtiilin kuuluu äännellä? Omani pitää pientä sirinää aina virtojen ollessa kytkettynä, mutta mitään muuta ääntä se ei itsestään enää pidä. Muistaakseni se vielä taannoin naksahti kuulvasti heti, kun koneelle antoi vähänkin kierroksia ( ei nyt toki kabiiniin asti kuulunut, mutta pellin alta operoitaessa kyllä ).
Vanhoista topiceista luin, että pitäisi naksahtaa myös silloin, jos kytkee tai irroittaa venttiilin johdon lennosta. Ei kuulu mitään silloinkaan. Lienee tarpeetonta mainita, että tuo kirottu kulkine liikkuu suunnilleen sellaista tahtia, että papparaiset menevät koppimopedeillaan ohi molemmilta puolilta
Tokihan se on ymmärrettävää, että mankku olisi rikki, onhan se jo ainakin 1000 km jaksanutkin
Muutenkin minä alan pikkhiljaa ymmärtää, mitä jenkit tarkoittavat meuhkatessaan niistä kuutiotuumistaan ja niiden autuaaksi tekevästä vaikutuksesta. Ei niitä todellakaan ainakaan turbolla näköjään korjata.
Lähtökohtaisestihan tuollainen matalapaineturbo on juurikin niin ankea, kuin nimitys antaa ymmärtää. Sitten kun onneton saabisti tilaa siihen Stage1 softan ja mangneettiventtiilin, jonka hinnalla luulisi saavan vähintään avaruusteknologiaa, niin mitä sitä hulluja.... pelkkiä ongelmia siitä seuraa
Aluksihan kulkine toimi Nordicin Stage1 setillä muuten hienosti, mutta suuremiilla ahdolla alkoi tolkuton nykiminen. Tämä korjaantui DI-kasetin vaihdolla. Sitten auto toimi oikein hyvin, mutta kirottu ilmastonmuutos paljastui propagandaksi ja talvi tuli ja jäädytti tiet sietämättömän liukkaiksi.
Kevään koittaessa korkeapaine valtasi ilman ja saabistin mielen, mutta auto jatkoi matalapaineella. Totesin magneettiventtiilin antautuneen ja hain liikkeestä uuden takuuseen. Edelleenkään ei auto tuntunut siltä, kuin pitäisi eli vakiota paremmin mentiin, mutta mitään potkua ei kyllä tuntunut. Painemittaria en omista, mutta liikkeessä mittasivat maksimiahtojen olevan 0,8bar ja bypassin vaihdon jälkeen 0,9bar. 80-120kmh nelosvaihteella lähtien 80km/h:sta vei noin 7,5-8s. Paremmin pitäisi mielestäni liikkua.
Alipaineletkut ajattelin seuraavaksi vaihtaa, kun ainakin bypassin ohjausletku näyttää hyvinkin murealta ihan sanan varsinaisessa tarkoituksessa eli letku murenee käsiin.
Mutta nyt sitten mennäänkin peruspaineilla eli lähtöruudussa ollaan
Mistähän saa tilata sellaisia "jurppii" tarroja Saabin takalasiin......
#2568
9000 CS 2.0t -97
9000 CS 2.0t -97
Tuon avautumisviestin jälkeen auto alkoi yhtäkkiä toimia aivan normaalisti. En tehnyt vian korjaamiseksi mitään. Sitten taas eilen loppui kulku kuin seinään. Kiihdytin suljetulla alueella viitosvaihteella 100-150 joka meni kuten stage ykkösellä pitääkin mennä ja sen jälkeen sitten oltiinkin taas peruspaineilla. Ja ollaan edelleen. Vika on siis mallia on/off.
Hukkaportti ei ole jumissa.
Mulla on tämä stagetus aiheuttanut paineen nousua lähinnä kuskin verisuonissa eikä niinkään auton imusarjassa. Rehellisesti sanottuna tuo on toiminut reilusti alle puolet siitä ajasta, jonka se on ollut asennettuna.
Hukkaportti ei ole jumissa.
Mulla on tämä stagetus aiheuttanut paineen nousua lähinnä kuskin verisuonissa eikä niinkään auton imusarjassa. Rehellisesti sanottuna tuo on toiminut reilusti alle puolet siitä ajasta, jonka se on ollut asennettuna.
#2568
9000 CS 2.0t -97
9000 CS 2.0t -97
Hinnan puolesta voisi olettaa, että mankkuvena sisältää jotain "Alien Hi-Techiä"... tai muuta ihmistä suurempaa tekniikkaa. Eipä kestä käytössä kuitenkaan montaakaan valovuotta.
Ensimmäinen kohde missä toivoisi kiinalaisen kopiointuotannon tuottavan halvempia ja kestävimpiä replikoita!!
Ensimmäinen kohde missä toivoisi kiinalaisen kopiointuotannon tuottavan halvempia ja kestävimpiä replikoita!!
900 2.1i Classic -93
9000 CS 2.0t -98
#2482
9000 CS 2.0t -98
#2482
Tuo on onnistuneesti korjattu rakotulkin palalla.JouniCSE kirjoitti:Purin tossa just yhen risan mankun. se peltilipare ihan päreinä siellä. Onko ideoita millanen lipare tonne kannattas laittaa tilalle? ts. mistä saa
helpoiten sopivan pellin palan.
Lisää juttua aiheesta:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... na&start=0
ja
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8781
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Millaista laatua lie VEMS:n verkkokaupassa myytävä mankkuvena, ei ole hinnalla pilattu, mutta metallikuorinen ja "jämäkän näköinen".
Ja saisiko tämän pultattua orkkiksen tilalle.
http://shop.vems.hu/catalog/product_inf ... 38c072e804
-Sami
Ja saisiko tämän pultattua orkkiksen tilalle.
http://shop.vems.hu/catalog/product_inf ... 38c072e804
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
- Paikkakunta: Vaasa
Jos toimii, niin ei ainakaan paljon orkkista huonompi voi ollaMacTurbo kirjoitti:Tuo saattaisi jopa toimia.
Vastukseksi on ilmoitettu 30 Ohm, kun alkuperäinen on mitattu 35 Ohmiksi.
Speksit saattaa olla tarpeeksi lähellä toisiaan, odotan mielenkiinnolla jonkun testaavan tuota.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Kävin eilen hakemassa uuden mankkuventtiilin ja hetihän sen huomasi, että se edellinen oli susi jo syntyessään.
Maahantuojakin oli kuulemma kiinnostunut, että mitenkäs samaan autoon on pitänyt magneettiventtiili vaihtaa kaksi kertaa kolmen kuukauden sisällä. Heillä ei kuulemma ole mitään tietoa, että tämän osan kanssa olisi mitään ongelmia... Pitäisiköhän maahantuojaa informoida porukalla
Maahantuojakin oli kuulemma kiinnostunut, että mitenkäs samaan autoon on pitänyt magneettiventtiili vaihtaa kaksi kertaa kolmen kuukauden sisällä. Heillä ei kuulemma ole mitään tietoa, että tämän osan kanssa olisi mitään ongelmia... Pitäisiköhän maahantuojaa informoida porukalla
#2568
9000 CS 2.0t -97
9000 CS 2.0t -97
On informoitu
Olen informoinut asiasta maahantuojaa ja kysellyt magneettiventtiilin hajoamisen syitä Pistäkäähän muutkin viestiä sinne suuntaan, jos jotakin muutosta tapahtuisi.Mileo kirjoitti:Kävin eilen hakemassa uuden mankkuventtiilin ja hetihän sen huomasi, että se edellinen oli susi jo syntyessään.
Maahantuojakin oli kuulemma kiinnostunut, että mitenkäs samaan autoon on pitänyt magneettiventtiili vaihtaa kaksi kertaa kolmen kuukauden sisällä. Heillä ei kuulemma ole mitään tietoa, että tämän osan kanssa olisi mitään ongelmia... Pitäisiköhän maahantuojaa informoida porukalla
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx