ei ahda tarpeeksi

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
tertsi
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 08:17
Paikkakunta: Rovaniemi

ei ahda tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja tertsi »

Moi,

Kysytäänpäs nyt täältäkin vinkkiä viasta, (haku kokeiltu)

Auto on 94 mallin aero ja max paineen pitäisi olla 1,5bar (rautaa muutettu).

autossa kuitenkin sellainen vika et ei ahda kuin 1,4bar W-letku irti...!

Onko muilla tällaisia ongelmia ollut?

Olen tsekannut seuraavat asiat:

- imuvuoto / paineputkivuoto

- s-kasetti uusi

- mankku kokeiltu

- bensanpaineet ok

- pumpun tuotto ok

- hukkaportti teljetty ei vaikutusta

- katti ei tukossa

- puristuspaine mittaus ok n.11bar per sylinteri

- johtoja ja liitoksia räpläilty

autossa ei ole muuta vikaa, olisiko turbossa jotain... 18T on turbo.

Kaikki ideat hullutkin mikä voisi olla vikana otetaan ilomielin vastaan
Saab 9000 CSE 2.0t - 96
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Minkä verran ahtaa, kun kaikki letkut kiinni normaalisti? Aika vähän tuntuisi ahdin tuottavan ilman W-letkua...
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

LR kirjoitti:Minkä verran ahtaa, kun kaikki letkut kiinni normaalisti? Aika vähän tuntuisi ahdin tuottavan ilman W-letkua...
Nimenomaan ilman W-letkua ahtaa tappiin asti, kunnes tulee fuelcut 1,5barin kohdalla. W-letkullahan (taas) niemenomaan avataan hukkaporttia.

EDIT: palataampa ongelmaan...

Mikä ohjelma autossa on?
Onko ahtomittari varmasti tarkka?
Onko peruspaineita kokeiltu koskaan?
Onko ahdot nousseet aikasemmin tuohon 1.5bariin?
Onko turbon välyksiä kokeiltu näppituntumalla, löytyykö klappia?
Mitä tapahtuu 1.4bariin nousun jälkeen? tuleeko fuel cut vai pysyykö paineet siellä?


Jos auto toimii muuten normaalisti. ts. ahdot nousee herkästi tuonne 1,4 bariin olisin itse tyytyväinen ilman tuota viimeistä 0.1 baria.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
tertsi
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 08:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja tertsi »

elikkäs

peruspaineet on kokeiltu ne ovat ok, turbo on uusi, maptun steg5 on boksissa ja rautana myös.

vakiona/vanhalla turbolla ahdot menivät kyllä fuel cutiin.

mittari on kohtuu tarkka, fuel cut ei iske ja ahdot pysyvät stabiilina 1,4bar kun ajaa w-letku irti.

tuotto ahtimella varmasti riittävä, ja ahdin on ehyt ainakin kokeilemalla ja silmämääräisesti.
Saab 9000 CSE 2.0t - 96
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jos ei vuotoja ole, niin pitäisihän tuo 1,5bar fuel cut saada helposti aikaseksi.

Mahtoikohan tuon uuden turbon asennuksen yhteydessä aiheutua kuitenkin joku vuoto akselille turbo-cuuleri-imusarja tai joku hieman hapertunut alipaineletku? by passin kunto tais vielä olla tsekkaamatta?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
tertsi
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 08:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja tertsi »

kaikki putket on käytetty irti ja välijäähdytin testattu vuotojen paikantamiseksi, kaikki letkut vaihdettiin silikooniin ja autossa dumppi joka myös testattu.

turbon imu ja pako ei ahdista testattu.

boksia ei ole vielä testattu uutta, se on tulossa parin viikon päästä maptunilta.

voiko jako olla pielessä vaikka auto muuten toimii?
tein tuossa samalla jakopää remontin, kaikki uudet hilut.
Saab 9000 CSE 2.0t - 96
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11500
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

tertsi kirjoitti:kaikki putket on käytetty irti ja välijäähdytin testattu vuotojen paikantamiseksi, kaikki letkut vaihdettiin silikooniin ja autossa dumppi joka myös testattu.
Jos kuitenkin vuotaa, niin eikö vuoto löydy paremmin kun tulppaa läppäkotelolle tulevan ja turbolta lähtevän mutkan ja kokeilee paineistaa putkiston siihen 1,5 bar paineeseen vaikkapa bypassin liitoskohdan kautta? Putket irrottamalla voi saada aikaiseksi vaan lisää asennusvirheitä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

jos jako on pielessä, niin luulisi sen kyllä huomaavan.

mulla menee kyllä nyt sormi suuhun. Luulisi, että normisoftallakin saisi tuolle turbolle tarpeeksi paineita. Toivottavasti palstan viisaammat osaavat neuvoa.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
tertsi
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 08:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja tertsi »

täytyy vielä testata tuota putkistoa juurikin noin.

kiitos kuitenkin keskustelusta, palaan asiaan kun saan testattua tuon putkiston.
Saab 9000 CSE 2.0t - 96
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

peinu kirjoitti:
LR kirjoitti:Minkä verran ahtaa, kun kaikki letkut kiinni normaalisti? Aika vähän tuntuisi ahdin tuottavan ilman W-letkua...
Nimenomaan ilman W-letkua ahtaa tappiin asti, kunnes tulee fuelcut 1,5barin kohdalla. W-letkullahan (taas) niemenomaan avataan hukkaporttia.

EDIT: palataampa ongelmaan...

Mikä ohjelma autossa on?
Onko ahtomittari varmasti tarkka?
Onko peruspaineita kokeiltu koskaan?
Onko ahdot nousseet aikasemmin tuohon 1.5bariin?
Onko turbon välyksiä kokeiltu näppituntumalla, löytyykö klappia?
Mitä tapahtuu 1.4bariin nousun jälkeen? tuleeko fuel cut vai pysyykö paineet siellä?


Jos auto toimii muuten normaalisti. ts. ahdot nousee herkästi tuonne 1,4 bariin olisin itse tyytyväinen ilman tuota viimeistä 0.1 baria.


Nimenomaan otsikon ongelma-auto ILMAN W-letkua ei ahda tappiin asti!! Kyllä ymmärrän, että jos auto on kunnossa, niin pitäisi ahtaa tappiin asti ilman W-letkua. Peinu ei ilmeisesti lukenut eka viestiä aivan tarkkaan...
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

LR kirjoitti:Nimenomaan otsikon ongelma-auto ILMAN W-letkua ei ahda tappiin asti!! Kyllä ymmärrän, että jos auto on kunnossa, niin pitäisi ahtaa tappiin asti ilman W-letkua. Peinu ei ilmeisesti lukenut eka viestiä aivan tarkkaan...
:oops: :oops:

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
TT
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 09:49
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TT »

Moi,

Oletko tsekannut by-passin. Mulla teki juuri samaa eli ei nostanut paineita tappiin ilman w-letkua ja lisäongelmana oli, että w-letkun kanssa ei jaksanut pitää paineita maksimissa vaan piikitti sinne ja tiputti sitten jonkin verran.
9-3 Aero -01
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

peinu kirjoitti:
LR kirjoitti:Nimenomaan otsikon ongelma-auto ILMAN W-letkua ei ahda tappiin asti!! Kyllä ymmärrän, että jos auto on kunnossa, niin pitäisi ahtaa tappiin asti ilman W-letkua. Peinu ei ilmeisesti lukenut eka viestiä aivan tarkkaan...
:oops: :oops:

Nou hätä! :D
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Hukkiksen jousi tai by-pässi antaa periksi. Mulla ainakin on tuo punaviivan loppu lähempänä 1.7-.8bar kuin 1.5bar mutta taitaa olla autokohtaista? En ole kylläkään tuonne loppuun päässyt ennen fuelcuttia (tulee siinä hiukka yli puolen välin punaista).

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

V-M kirjoitti:Hukkiksen jousi tai by-pässi antaa periksi.
tertsi kirjoitti:


- hukkaportti teljetty ei vaikutusta
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Vastaa Viestiin