Lisä suutin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Lisä suutin

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Jou! Mulle tuli tuossa joku kk sitten pro carin steg1/2 lastu mutta eihän tuo boksi (-586) sitä ottanut käyttöön! Nyt rakennan lisä rikastimen tuohon kylmäkäynistys rikastimen reikään. Saako mistään releitä joka kytkisi suuttimelle virran silloin kun paineet olisivat 0,5 bar tai yli? Rele olisi hyvä olla säädettävä tuon paineen osalta!

Vaikuttaako käyntiin ja tehoihin mitenkään se että tuo ruiskuboksi ja suuttimet eivät ole listan mukaan samaa sarjaa eli suuttimet ovat muistaakseni vanhemmat kuin -90? Autona tonnati 2,0T -90
Saab 9-5 2,0t -1999
AMA
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Ma Kesä 05, 2006 16:25
Paikkakunta: Ruuhimäki

Viesti Kirjoittaja AMA »

painekytkimellä voi kuitenkin ohjata relettä
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Mistä noita painekytkimiä voi saada? Niissä on kait valinnan varaa sen kytkeytymisestä päälle...onko se 0,5 bar vai 1 bar. Kuulostaako toi mun lisä suutin tyhmältä vai tyhmältä idealta...muuta keinoa en keksi!

Ainiin ei ne suuttimet ollukaan eri paria boksin kaa
Saab 9-5 2,0t -1999
AMA
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Ma Kesä 05, 2006 16:25
Paikkakunta: Ruuhimäki

Viesti Kirjoittaja AMA »

hydrauliikka liikkeistä kannattaa kytkimiä kysellä löytyy myös säädettäviä
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

kopote12 kirjoitti:Mistä noita painekytkimiä voi saada? Niissä on kait valinnan varaa sen kytkeytymisestä päälle...onko se 0,5 bar vai 1 bar. Kuulostaako toi mun lisä suutin tyhmältä vai tyhmältä idealta...muuta keinoa en keksi!

Ainiin ei ne suuttimet ollukaan eri paria boksin kaa

Tuolla "99/900" puolella on rakenneltu aika paljo noita lisasuuttimia käyttämällä satkun paineanturia ohjaamaan tuon lisäsuuttimen avautumista.

Kaide
Freddie
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Ti Touko 31, 2005 21:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Freddie »

Kaveri teki audin turbokoneeseen lisäsuuttimien ohjauksen kahdella öljynpaineanturilla, olikohan 0,5bar ja 1bar, eikä maksanut montaa euroa kun varaosaliikkeestä kaivoi vanhoja myymättä jääneitä antureita.
--
Ville Harju
#2611
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Joo säädettävän paineanturin löysin hydrauliikka liikkeestä ja pensatkin vedin jo suuttimelle. Kävin testejä vetämässä mutta ei liike muuttunut juuri yhtään! Suutin kyllä toimii kun pakotan sen auki tyhjäkäynnillä niin sammuu...olisiko tuo paineen säätö vituillaan!

Kuinka vaikuttaa sellainen viritys missä yhdestä alipaineletkusta on haaroilla vedetty 3 muuta letkua...virranjakajan kello, ahtomittari ja nyt tämä uusin painekytkin. Häviääkö tuosta ns. "tehoa" vai pitääkö jokaiselle varusteelle olla oma lähtönsä imusarjalta?
Saab 9-5 2,0t -1999
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7563
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Mitenköhän tarkka tuo mekaaninen painekytkin mahtaa olla..?
Taitaa se hystereesi olla melko suuri.
Itse rupeaisin virittelemään autoon painelähetintä esim.. 0-20ma tai 0-10V
Ja vähän elektroniikkaa peliin ja rele ohjaamaan suoraan suutinta.

*kumpaakin mallia löytyy suoraan hyllystä*

pst..nykyään saa pieniä logiikka bokseja melko edullisesti, ja näillä tuo
suuttimen ohjaus yms..temput on lastenleikkiä.

http://www.mitsubishi-automation.com/pr ... ALPHA.html
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Jep kyllä tuo painekytkin toimii...aukaisee suuttimen nyt siinä 0,55 baarin paikkeilla..säätöruuvi toimii hyvin. Kyllähän se jaksaa ahtoja pitää paremmin ylhäällä kun suutin työntää minkä jaksaa mutta sen tuotto on niin pieni. Tällä hetkellä testikäytössä on auton oma kylmäkäynnistys suutin jolle vedin pensaletkusta haaroituksen.

Mikä mahtaa tuon orkkis "ryyppy" suuttimen tuotto olla...ei varmasti mikään mahtava..hahhah!
Saab 9-5 2,0t -1999
Vastaa Viestiin