Kickpanel kokemuksia?
Kickpanel kokemuksia?
Onko kukaan tehtaillut kickpaneleita ysitonnisen jalkatilaan?Takakajareista tulee sen verran mössöä soundia että tekis mieli laittaa äänet kuntoon, ja bassoa ei oikein 4 tuumaisesta keskiäänestä tule, joten 6,5"-8" midbassot vois tulla kysymykseen.
Onko joku ratkaisuu "audiosysteemin arvoituksen" eli saanut takakajaripaketin avattua nätisti niiteistä? Voishan ne takamössöt vaihtaa uusiinkin jos sais sinetin auki...
K&Ä
Onko joku ratkaisuu "audiosysteemin arvoituksen" eli saanut takakajaripaketin avattua nätisti niiteistä? Voishan ne takamössöt vaihtaa uusiinkin jos sais sinetin auki...
K&Ä
Varmaan aika paljon helpommalla pääset, jos laitat 4-tuumaisen erillissarjan eteen alkuperäiselle paikalle ja niiden kaveriksi vahvistin ja subbari takalaatikkoon.
Kick-paneelien tekemisessä on aika kova homma. Toki siihen 9000:n oveenkin elementin saa kiinni. Ei tosin kovin pienellä askartelulla.
http://www.autosecurity.ru/audio/exampl ... podium.jpg
Kick-paneelien tekemisessä on aika kova homma. Toki siihen 9000:n oveenkin elementin saa kiinni. Ei tosin kovin pienellä askartelulla.
http://www.autosecurity.ru/audio/exampl ... podium.jpg
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Komeet on sun asennukset, ei voi muuta sanoa. Ajattelin että kickpanelit sais aikaan hiukan vähemmällä viimeistelytarpeet kun oviasennukset. Onhan se joo se subutinkin vaihtoehto, täytyy funtsia. Onko sulla takatoosat poissa pelistä?
K
K
9000CS... kirjoitti:Varmaan aika paljon helpommalla pääset, jos laitat 4-tuumaisen erillissarjan eteen alkuperäiselle paikalle ja niiden kaveriksi vahvistin ja subbari takalaatikkoon.
Kick-paneelien tekemisessä on aika kova homma. Toki siihen 9000:n oveenkin elementin saa kiinni. Ei tosin kovin pienellä askartelulla.
http://www.autosecurity.ru/audio/exampl ... podium.jpg
-
- "Kaasari"
- Viestit: 44
- Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 13:29
- Paikkakunta: Jyväskylä
Itse vaihdoin nuo takakajarit uusiin, ja meni ehkä tunti askarrellessa. Ei tuossa mitään niittejä tarvinnut availla, vaan ruuvaa takakontista listat irti että saa sen koko konttia peitävän kankaan pois paikoiltaan. Tämän jälkeen pääsee altapäin käsiksi ruuveihin joilla saa irroitettua sen peltilevyn johon ne kajarit on ruuvattu. Onpa taas Saabin insinööri keksinyt hienon tavan asentaa kajarit... 

Pitää heti oikaista, että kyseessä ei ole oman autoni asennukset, vaan ihan googlen kautta löytynyt kuva. Tämä on jonkin venäläisen pajan tekemä asennus ja sivuilla on muutamia muitakin asennuskuvia.900cm kirjoitti:Komeet on sun asennukset, ei voi muuta sanoa. Ajattelin että kickpanelit sais aikaan hiukan vähemmällä viimeistelytarpeet kun oviasennukset. Onhan se joo se subutinkin vaihtoehto, täytyy funtsia. Onko sulla takatoosat poissa pelistä?
K
http://www.autosecurity.ru/audio/examples/
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Itsellä ei takana ole muuta kuin subbarit, en keksi miksi luonnollisen äänen pitäisi tulla takaa? Itsellä diskantit+4" vakio paikoilla. Kuskin penkin edessä on 8".
http://rimuli.no-ip.org on kuvia missä näkyy hiukan laatikot.
Elementti upotettu kantten, sen päällä suoja ritilä. Alkuperäinen lattiamatto puukotettu peittämään kotelo, elementin kohdalta ohennettu kangasta.
http://rimuli.no-ip.org on kuvia missä näkyy hiukan laatikot.
Elementti upotettu kantten, sen päällä suoja ritilä. Alkuperäinen lattiamatto puukotettu peittämään kotelo, elementin kohdalta ohennettu kangasta.
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
9000 T16 -87
6.5" asennus oviin
Halusin mahdollsimman vähän arkikäyttöä häiritsevät ovikaiuttimet jotka tyylillisesti eivät erotu liiaksi muusta verhoilusta.
Lyhensin ovitaskujen etupäästä n. 200 mm. Värkkäsin paikalle 18mm MDF-levystä kehykset jotka noudattelevat ovitaskun muotoja. Kiinnitin niihin Blaupunktin GTC erillissarjan 6,5" elementit. Aluksi kokeilin säilyttää kojelaudan 4" elementit ja diskantit, mutta parhaan tuloksen saavutin poistamalla keskiäänilelementit ja vaihtamalla erillissarjan mukana tulleet diskantit alkuperäisten tilalle. Blaupunktin radiossa on sisäänrakennettu ekvalisaattori, jolla sain sovitettua ala- ja yläpään mieleiseksi.
Sanoisin, että vaivan arvoinen parannus. Takaiuttimet on nykyisin vaimennettu täysin, enkä ole niitä kaivannut. Mulla on pari valokuvaa ja paperille piirretyt mallineet noitten sovitteiden tekemiseen. Jos on mielenkiintoa, voin ne myös skannata.
MarkusJ
Lyhensin ovitaskujen etupäästä n. 200 mm. Värkkäsin paikalle 18mm MDF-levystä kehykset jotka noudattelevat ovitaskun muotoja. Kiinnitin niihin Blaupunktin GTC erillissarjan 6,5" elementit. Aluksi kokeilin säilyttää kojelaudan 4" elementit ja diskantit, mutta parhaan tuloksen saavutin poistamalla keskiäänilelementit ja vaihtamalla erillissarjan mukana tulleet diskantit alkuperäisten tilalle. Blaupunktin radiossa on sisäänrakennettu ekvalisaattori, jolla sain sovitettua ala- ja yläpään mieleiseksi.
Sanoisin, että vaivan arvoinen parannus. Takaiuttimet on nykyisin vaimennettu täysin, enkä ole niitä kaivannut. Mulla on pari valokuvaa ja paperille piirretyt mallineet noitten sovitteiden tekemiseen. Jos on mielenkiintoa, voin ne myös skannata.
MarkusJ
Hieman asian vierestä....
Mistä kannattaa vetää subbarin johdot takaluukkuun, onko jotain järkeviä reittejä? Kun hieman pelottaa ottaa keskikonsolia pois, kun siellä makaa kohtuullisesti piuhoja muutoinkin. Mitäs tulipellin läpivientiä virta piuhoille(ja ahtopaine mittarille)?
Mistä kannattaa vetää subbarin johdot takaluukkuun, onko jotain järkeviä reittejä? Kun hieman pelottaa ottaa keskikonsolia pois, kun siellä makaa kohtuullisesti piuhoja muutoinkin. Mitäs tulipellin läpivientiä virta piuhoille(ja ahtopaine mittarille)?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
-
- "Viggen"
- Viestit: 668
- Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Jep ja sitten se virtajohto konetilaan sieltä kojelaudan oikeasta päädystä, siellä on reikä (kun otat kojelaudan kannen pois) joka on peitetty kumisella läpivientikumilla. Normaalisti siitä menee läpi ilmastoinnin putket, mutta mahtuu sinne pari virtapiuhaakin.....Sabo kirjoitti:Hieman asian vierestä....
Mistä kannattaa vetää subbarin johdot takaluukkuun, onko jotain järkeviä reittejä? Kun hieman pelottaa ottaa keskikonsolia pois, kun siellä makaa kohtuullisesti piuhoja muutoinkin. Mitäs tulipellin läpivientiä virta piuhoille(ja ahtopaine mittarille)?
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
Samantapaisia ovipaneleja saa ostaa ruotsista. Ovipahvi 6,5 tuuman elementillä maksaa näköjään 1900 sek/pari..
http://www.backesljudbygg.se/home.htm
http://www.backesljudbygg.se/home.htm
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Miten ihmeen vaikeasti ootte oikein saaneet ne takakajarit pois?
Avataan peräluukku ja mennään seljälleen sinne pohjalle makaamaan ja muistaakseni ristipää ruuvit(vai olisko ollu torksit, todennäköisempi vaihtoehto) ja ruuvit auki, tämän jälkeen tipahtaa se tuki jugeesi pois jossa on se kaijutin elementti. Siinä on 6½ elementin paikka se diskantin paikka.
Itse asensin tonne Alpinen erillissatsin ja sijoitin diskantin siihen ritilän päälle suunnattuna matkustamoon.
Itse vedin taakse johdot vain kynnyslistojen alta. Eli irroitin kaikki neljä kynnyslistaa(edestä, takaa molemmilta puolilta), irtoaa torkseilla ja pitää takapenkki kääntää nurin. Johdot sinne alkuperäisten johtojenkiinnittimien alle ja listat kii. Vahvistimen virtajohdolle löysin reijän palopellin reijästä vasemmalta puolelta ja sen jälkeen oikealta puolelta matkustamoon(sai hyvin kun otti vain jalkatilan suojan pois ja odotti että johdon pää näkyy).
Toi kickpaneeli on itsellä pyöriny myös mielessä.. Pitäisi vain miettiä hiukan miten sen suunnittelee sekä ostaa toiset oviverhoilut(ilmeisesti pitää puukottaa oviverhoiluja aika lailla, ja jos kusee joku ni on ainaki alkuperäiset tallella
).
Tosin autoni on 9000 CD -90...
Avataan peräluukku ja mennään seljälleen sinne pohjalle makaamaan ja muistaakseni ristipää ruuvit(vai olisko ollu torksit, todennäköisempi vaihtoehto) ja ruuvit auki, tämän jälkeen tipahtaa se tuki jugeesi pois jossa on se kaijutin elementti. Siinä on 6½ elementin paikka se diskantin paikka.
Itse asensin tonne Alpinen erillissatsin ja sijoitin diskantin siihen ritilän päälle suunnattuna matkustamoon.
Itse vedin taakse johdot vain kynnyslistojen alta. Eli irroitin kaikki neljä kynnyslistaa(edestä, takaa molemmilta puolilta), irtoaa torkseilla ja pitää takapenkki kääntää nurin. Johdot sinne alkuperäisten johtojenkiinnittimien alle ja listat kii. Vahvistimen virtajohdolle löysin reijän palopellin reijästä vasemmalta puolelta ja sen jälkeen oikealta puolelta matkustamoon(sai hyvin kun otti vain jalkatilan suojan pois ja odotti että johdon pää näkyy).
Toi kickpaneeli on itsellä pyöriny myös mielessä.. Pitäisi vain miettiä hiukan miten sen suunnittelee sekä ostaa toiset oviverhoilut(ilmeisesti pitää puukottaa oviverhoiluja aika lailla, ja jos kusee joku ni on ainaki alkuperäiset tallella

Tosin autoni on 9000 CD -90...
tipsit
Morjes ja kiitos vinkeistä - saa lähettää vieläkin! 
Oisko ne sitten olleet torksit, joita niiteiksi tsiigatessani luulin - torksi tosin oli käytössä, mut... oiskohan näissä vielä jotain vuosmallierojakin, kun takakajareiden jakosuotimet näkyi olevan aika händmäde "laatua"...
K

Oisko ne sitten olleet torksit, joita niiteiksi tsiigatessani luulin - torksi tosin oli käytössä, mut... oiskohan näissä vielä jotain vuosmallierojakin, kun takakajareiden jakosuotimet näkyi olevan aika händmäde "laatua"...
K
jasurakk kirjoitti:Itse vaihdoin nuo takakajarit uusiin, ja meni ehkä tunti askarrellessa. Ei tuossa mitään niittejä tarvinnut availla, vaan ruuvaa takakontista listat irti että saa sen koko konttia peitävän kankaan pois paikoiltaan. Tämän jälkeen pääsee altapäin käsiksi ruuveihin joilla saa irroitettua sen peltilevyn johon ne kajarit on ruuvattu. Onpa taas Saabin insinööri keksinyt hienon tavan asentaa kajarit...