halvalla "pörinää".
halvalla "pörinää".
päähänpisto joka tuli toteutettua. (3"JT putkeen rahoja säästellessä) aina ei hitsipilliä tarvi jos pakoputkea rupee ite väsäämään, eli 3" putken pätkillä korvataan takapönttö. biltemasta kävin putken osat hakemmassa ja klemmareineen päivineen jäi hinta alle 60€.
rautasaha käteen ja paljon kärsivällisyyttä mukaan
orkkis pöntön juuresta poikki ja laipan jälkeen lähtee rakentamaan liitoksilla loppua kohden.
ei ihan heti ensi yrityksellä istunut niin kuin piti mut pikku hiljaa kun sahaili ja käänteli putkia niin kyllä sen sinne sai sopimaan, klemmari määrä voi näyttää hurjalta mutta menee ainakin vaikka cittarin parkkihalissa tehdessä
rautasaha käteen ja paljon kärsivällisyyttä mukaan
orkkis pöntön juuresta poikki ja laipan jälkeen lähtee rakentamaan liitoksilla loppua kohden.
ei ihan heti ensi yrityksellä istunut niin kuin piti mut pikku hiljaa kun sahaili ja käänteli putkia niin kyllä sen sinne sai sopimaan, klemmari määrä voi näyttää hurjalta mutta menee ainakin vaikka cittarin parkkihalissa tehdessä
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: halvalla "pörinää".
No voi ainakin vaihtaa lyhempiä pätkiä, jos tulee reikiä, eikä koko putkea joudu vaihtamaan, kun on klemmareita oikein kunnolla.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: halvalla "pörinää".
näin on, mut sit taas huono puoli on että mahdollisia vuoto kohtia on sitten miljoona.
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: halvalla "pörinää".
Vuotokohdat näkee ainakin talvella hienosti
Re: halvalla "pörinää".
Hyvä idea! Varsin "modulaarinen" ratkaisu.
Pitääkö noi klemmarit, eli onko vuotoja liitoksissa?
Mites pörinät? Meneekö äänitaso katsastuksesta läpi, kun takapönttö korvattu putkenpätkillä?
Pitääkö noi klemmarit, eli onko vuotoja liitoksissa?
Mites pörinät? Meneekö äänitaso katsastuksesta läpi, kun takapönttö korvattu putkenpätkillä?
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
#2545
Re: halvalla "pörinää".
Pörinää saa halvemmallakin, kun laittaa putken poikki sopivasta kohdasta, ja heittää loput jonkhaan.
60€ säästö.
Ei maksa mitään, ja nykyisin ei putken tarvi tulla perästä, eikä edes sivulta korin ulkopuolelle.
T: 13
60€ säästö.
Ei maksa mitään, ja nykyisin ei putken tarvi tulla perästä, eikä edes sivulta korin ulkopuolelle.
T: 13
Re: halvalla "pörinää".
onkos tuo totta? patrolli kun pitäisi käydä katsatamassa ja siinä kun putki loppuu jo ennen taka-akselia, ihan siis tehty loppumaan siihe, se kun on aina lytyssä jos se tulee takaa ulos tai sivulle joutuu viemään rungon alta...Kurko kirjoitti:ja nykyisin ei putken tarvi tulla perästä, eikä edes sivulta korin ulkopuolelle.
T: 13
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: halvalla "pörinää".
Käsittääkseni pitäis kelvata myös patrooliin.
Ja jos joku konttori täällä jupisee alastaitetusta putkesta keskellä autoa, niin vaadi kirjallisena, ja vaadi kulut takaisin.
EU. Jyrää.
T: 13
Ja jos joku konttori täällä jupisee alastaitetusta putkesta keskellä autoa, niin vaadi kirjallisena, ja vaadi kulut takaisin.
EU. Jyrää.
T: 13
Re: halvalla "pörinää".
Ei taida koskea M1G:tä (maastoauto).Katsastajan käsikirja kirjoitti: 01.04.2001 M1 ja N1-luokan ajoneuvot vapautettu pakoputken suuntausta koskevista vaatimuksista
Re: halvalla "pörinää".
Taitaa myös koskea myös henkilö ja pakettiautoja nykyjään.
MM. Uuteen MB spintteri pakuun tulee kylkiputki / takaputki lisävarusteena.
Ilman lisähintaa jää alle taka-akselin etupuolelle alas suunnattuna.
T:13
MM. Uuteen MB spintteri pakuun tulee kylkiputki / takaputki lisävarusteena.
Ilman lisähintaa jää alle taka-akselin etupuolelle alas suunnattuna.
T:13
Re: halvalla "pörinää".
Niin M1 = henkilöauto ja N1 = pakettiauto, M1G = maastohenkilöauto, N1G = maastopakettiauto.
Tuossa katsastajan käsikirjassa mikä mulla on pdf:nä, ei ole 2001 vuotta tuoreempia tietoja. Itse ainakin lähden siitä että jos auto on valmistettu "vaillinaisella" putkella ja se on Suomessa hyväksytty sellaisenaan, ei direktiivit siihen vaikuta.
Vai onko Patroliin maahantuoja lisäillyt lisää pituutta putkeen täyttääkseen putkistovaatimukset?
Sellanen pöljä ideahan tuosta tuli että mitäpä jos ogsatkuun taivuttais viimeisen suoran, vetäis uutta putkea puskurin alta toiselle sivulle ja sieltä edelleen eteen, varmasti olis uniikki (itsemurha-autohan tuo olisi jos pakokaasut menisi lähelle lämppärin ilmanottoa), tai sitten vain tekisi korin ulkopuolelle "vahvikkeet" jotka toimisivat pakoputkina, kiertämään ovien ja katon välistä ja takalasin yläosasta ulostulo. Luulis että alettais taas rajottamaan putkiston virityksiä jos pari tämmöstä tekis...
Tuossa katsastajan käsikirjassa mikä mulla on pdf:nä, ei ole 2001 vuotta tuoreempia tietoja. Itse ainakin lähden siitä että jos auto on valmistettu "vaillinaisella" putkella ja se on Suomessa hyväksytty sellaisenaan, ei direktiivit siihen vaikuta.
Vai onko Patroliin maahantuoja lisäillyt lisää pituutta putkeen täyttääkseen putkistovaatimukset?
Sellanen pöljä ideahan tuosta tuli että mitäpä jos ogsatkuun taivuttais viimeisen suoran, vetäis uutta putkea puskurin alta toiselle sivulle ja sieltä edelleen eteen, varmasti olis uniikki (itsemurha-autohan tuo olisi jos pakokaasut menisi lähelle lämppärin ilmanottoa), tai sitten vain tekisi korin ulkopuolelle "vahvikkeet" jotka toimisivat pakoputkina, kiertämään ovien ja katon välistä ja takalasin yläosasta ulostulo. Luulis että alettais taas rajottamaan putkiston virityksiä jos pari tämmöstä tekis...
Re: halvalla "pörinää".
tyhjäkäynnillä ei edes huomaa, kovemilla kierroksilla on komiat soudit, en kyllä usko että tulee leimalla sanomista. ja kyllä ne klemmaritkin pitää kun ne kunnolla laittaa, ite odotin enemmän vuotoja mitä tuli.jmt kirjoitti:Hyvä idea! Varsin "modulaarinen" ratkaisu.
Pitääkö noi klemmarit, eli onko vuotoja liitoksissa?
Mites pörinät? Meneekö äänitaso katsastuksesta läpi, kun takapönttö korvattu putkenpätkillä?
SAAB 9000CSE 2.0T -96 B204E (Steg-2) #4964
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
PitPro Standard 150cc -07
On kahdenlaisia turbo autoja: ne joko on rikki, tai ne on menosssa rikki.
-No Real Power Just Turbo sh*t-
Re: halvalla "pörinää".
Kun säädöt on tehty ja muoto kohdallaan voisi vaikka hiukan hitsailla niin pääsee klemmareista eroon. Jos ne nyt silmää edes sattuisivat häiritsemään.
2003 9-5 estate 2.0t automatic