Auto on: Saab 9000 CS 2.0t Automaatti
TUlin juuri eteläsuomen reissulta kotiin ja ajelin hesasta-ouluun. Jätin auton tyhjäkäynnille ja menin muuten vain tsekkaileen pellin alle tomaatin öljypinnan ja jne...
Huomasin että öljylauhdutin oli ihan kylmä Eli se on siinä kompuran edessä pieni suikale pystysuunnassa. Onhan tämä muuten tomaatin öljylauhdutin vai moottoriöljyn ?
Miten sen kuuluu toimia, onko siinä häikkää jos se ajon jälkeen on ihan kylmä ? Missä mahdollinen vika voisi olla ?
Öljynlauhduttimen toiminnasta kysymys ...
Öljynlauhduttimen toiminnasta kysymys ...
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
"Anteeksi" tyhmyyteni. Joten onko kaikki kunnossa ?Mimmi kirjoitti:Se on moottoriöljyn JÄÄHDYTIN ei lauhdutin. Lauhdutin tiivistää kaasun nesteeksi ja onneksi moottorin öljyt eivät kiehu. Jostain kummasta kaikki puhuu kuitenkin lauhduttimesta.
Asiaan: Siellä on termostaatti, joka vaikuttaa öljyn kiertoon jäähdyttimen kautta.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Juu auto on ollut vasta PCS:ssä että ei ole huolta sitten noista rallatus jutuista. Soittelin alku keväästä Maptuniin ja kaveri sanoi että tomaatti kestää steg3:seen asti (370nm) väännön samalla tavalla kuin manuaalikin. En tiedä sitten onko vääntö käyrää muutettu ennen maksimi vääntöä, eli joillakin vaihteilla tai kierrosluvuilla loivempi käyrä ennen maksimi rutistusta. 98E:tä käytän koko ajan ja 10tkm välein olen aina öljyt vaihdellut turboihin.Mimmi kirjoitti:Tasapainoakselien ketju/rattaat, kuten kaikista.
Muista tilata automaatin chippi, manuaalin chippi on suuremmalla väännöllä ja voi aiheuttaa laatikkomurheita.
Chipin seuraksi tarvitset mankkuvenan. Kannattaa tilata letkusarja ja jalka samalla, ettei tule ärräpäitä asennuksessa.
Chipin kanssa suosittelen 98E:tä tankiin.
Öljynvaihtoälin puolitus on poikaa (itse vaihdan 10 000 välein).
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04