Pakki nykäsee - Moottorin puslian vaihtoon vinkkejä ?!?
Pakki nykäsee - Moottorin puslian vaihtoon vinkkejä ?!?
Nyt on pikatarkastus tehty ja tuli seuraavanlainen tuomio:
- Pakin nykäsy- kaikki koneen puslat vaihtoon.
- Ohjaus vetää vasemmalle - rengasvika, vaihdettiin eturenkaat päittäin, nyt vetää oikealle.
- Oikealta edestä kolinaa - kallistuksen vakaaja sekä tukivarsi vaihtoon.
- Joltain tuli neuvo "matolaatikon" jousista, nyt ilmeisesti puhutaan laatikon sisällä olevista, joten ne saa olla...
Anyway onko kokemuksia kuinka helposti/vaikeesti nuo kaikki koneen puslat saa vaihdettua. Ja/tai onko vinkkejä duunin suorittamiseen ? Entä minkä hintasia nuo on ? Mistä kannattaa hankkii ? Kaikista neuvoista olen kiitollinen !
- Pakin nykäsy- kaikki koneen puslat vaihtoon.
- Ohjaus vetää vasemmalle - rengasvika, vaihdettiin eturenkaat päittäin, nyt vetää oikealle.
- Oikealta edestä kolinaa - kallistuksen vakaaja sekä tukivarsi vaihtoon.
- Joltain tuli neuvo "matolaatikon" jousista, nyt ilmeisesti puhutaan laatikon sisällä olevista, joten ne saa olla...
Anyway onko kokemuksia kuinka helposti/vaikeesti nuo kaikki koneen puslat saa vaihdettua. Ja/tai onko vinkkejä duunin suorittamiseen ? Entä minkä hintasia nuo on ? Mistä kannattaa hankkii ? Kaikista neuvoista olen kiitollinen !
Viimeksi muokannut Riksa08, Ke Kesä 16, 2004 12:37. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: 9000 automaatti turbo -88 CD, pakki nykäsee pahasti ?
kannattanee tarkistella kaikki puslat edessä, samoin aurauskulmat. kolinat ja vetelyt viittaa siihen että ei oo kaikki ihan kunnossa. Tarkista että kallistuksenvakaajaa on kunnolla päistään kiinni. (pitää melkosen kolinan jos se kallistuksenvakaajan päässä oleva tappi on ruostunu poikki)Riksa08 kirjoitti::
- Ohjaus vetää vasemmalle, ohjaustehostin? (autoa ei ole kolaroitu)
- Ratti vinossa
- Ratin säädön lukitus ei pidä
- Oikealta edestä kolinaa
Ja niitä vähemmän tärkeitä
- Ilmastointi ei toimi
- Kattoluukku ei toimi
Toi nytkähdys viittais että "matolaatikon" jousissa vikaa. Pelaako vaihteet muuten hyvin?
Kiitokset vastauksesta.
Jep puslat ovat myös alustan osalta uusinnan tarpeessa. Veikkaukseni kuitenkin vetelyn suhteen on lähinnä ohjaustehostin, välillä kun mennään suoraankin.
Kolina on aika pientä ja ilmenee ainoastaan nopeissa tärähdyksissä.
Vaihteet toimii muuten erittäin hyvin, pakista unohtu sanoa, että myös sen kyteytyminen kestää noin 2 sek ?!? Onko noiden jousten vaihto hankala juttu ? Ei millään haluaisi laittaa autoa eteenpäin kun on niin saakelin mukava ajaa ja muutenkin hyvässä kondiksessa. Palaaminen Japanilaiseen ikiliikkujaan (626) saattaisi nimittäin aiheuttaa ahdistusta
Kiitoksia jop etukäteen !
Jep puslat ovat myös alustan osalta uusinnan tarpeessa. Veikkaukseni kuitenkin vetelyn suhteen on lähinnä ohjaustehostin, välillä kun mennään suoraankin.
Kolina on aika pientä ja ilmenee ainoastaan nopeissa tärähdyksissä.
Vaihteet toimii muuten erittäin hyvin, pakista unohtu sanoa, että myös sen kyteytyminen kestää noin 2 sek ?!? Onko noiden jousten vaihto hankala juttu ? Ei millään haluaisi laittaa autoa eteenpäin kun on niin saakelin mukava ajaa ja muutenkin hyvässä kondiksessa. Palaaminen Japanilaiseen ikiliikkujaan (626) saattaisi nimittäin aiheuttaa ahdistusta
Kiitoksia jop etukäteen !
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Mitenkä...
...lienee laatikon öljyjen vaihto? Vaikuttaa jonkin verran myös laatikon toimintaa, ei niinkään nykimiseen vaihteen kytkemisessä. Tosta ratin säädöstä oli täällä juuri juttua pari topikkia aiemmin.
Ratti vinossa on ominaisuus, ei pidä välittää...
Ilmastointi (ACC) näyttää kalibroinnin yhteydessä vikojen lukumäärän, kokeile sitä ensin, ohjeet löytyy manuaalista...
Ratti vinossa on ominaisuus, ei pidä välittää...
Ilmastointi (ACC) näyttää kalibroinnin yhteydessä vikojen lukumäärän, kokeile sitä ensin, ohjeet löytyy manuaalista...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Välillä tosiaan menee pienemmällä nytkähdyksellä sisään, en ole huomannut, että sillä olisi lämpötilan kannssa tekemistä, mutta jatketaan tarkkailua.
Huippu juttu oli toi ratin korkeuden säädön fiksaus, hommassa meni varmaan 5 min !
Laatikko vaan askarruttaa, tänään saattaa tosin tulla asiaan valaistusta...
Huippu juttu oli toi ratin korkeuden säädön fiksaus, hommassa meni varmaan 5 min !
Laatikko vaan askarruttaa, tänään saattaa tosin tulla asiaan valaistusta...
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 193
- Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
- Paikkakunta: Nastola
- Viesti:
Omat uretaanipuslat tuli tänään matkahuollolla. Kiitokset sinne ProStreetin suuntaan.T16 kirjoitti:jäykemmät muoviset Powerflex polyuretaanipuslat moottorin ylätukeen ja vaihteiston tukeen = menee pykälät paremmin päälle
Moottorin yläpään takimmaisen puslan sain jo vaihdettua, mikä on todella helppo homma. Aikaa meni ehkä vartin verran. Itse hakkasin vanhan puslan pois ison hylsyn ja lekan kanssa. Prässi olisi tässä hommassa kova sana.
Etummaisen puslan vaihto vaatinkin sitten ton laturin korvakkeen irrottamisen.
Laatikon puslan vaihtoon ei riitänyt enää aika, koska pitää repiä sisälokasuoja pois, että saa sen pultin työnnettyä ulos. Muuten homma vaikuttikin ihan selvältä. Sitä vaan oon miettinyt, että pitääkö siitä vanhasta laatikontuesta säästää se metallinen ulkokehä, minkä sisään ne puoliskot tökätään, vai jääkö ne vaan siihen pannan alle. En niin tohon vielä sen tarkemmin perehtynyt.
Eiköhän tossa viikonlopun jälkeen ole palikat kasassa.
9000 CS 2.3t
Kyllä se pultti lähtee pois ilman sisälokasuojan irroitusta. Pultti vain riittävän löysälle ja ylöspäin. Pultti on hahloissa, jotka ovat ylöspäin auki.mikvil kirjoitti: Laatikon puslan vaihtoon ei riitänyt enää aika, koska pitää repiä sisälokasuoja pois, että saa sen pultin työnnettyä ulos. Muuten homma vaikuttikin ihan selvältä. Sitä vaan oon miettinyt, että pitääkö siitä vanhasta laatikontuesta säästää se metallinen ulkokehä, minkä sisään ne puoliskot tökätään, vai jääkö ne vaan siihen pannan alle. En niin tohon vielä sen tarkemmin perehtynyt.
Eiköhän tossa viikonlopun jälkeen ole palikat kasassa.
Uretaani puslien asennuksesta en tiedä, mutta ainakin uusi kumi sopi paikalleen helposti .
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Mikäköhän on tuohon kysymykseen oikea vastaus? Kiinnostaa meikäläistäkin.mikvil kirjoitti:
Sitä vaan oon miettinyt, että pitääkö siitä vanhasta laatikontuesta säästää se metallinen ulkokehä, minkä sisään ne puoliskot tökätään, vai jääkö ne vaan siihen pannan alle. En niin tohon vielä sen tarkemmin perehtynyt.
Ja tuosta puslien materiaalista on ollut paljon puhetta. Onko polyuretaanipuslat hyvä vaihtoehto?
Puslanvaihdosta asiaa:
Momenttituki: http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ulosvedin
Laatikon uretaanipusla: http://www.saab9000.com/procedures/powe ... mount.html
Laatikon kumipusla: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 9618#49618
Momenttituki: http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ulosvedin
Laatikon uretaanipusla: http://www.saab9000.com/procedures/powe ... mount.html
Laatikon kumipusla: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 9618#49618
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: 9000 automaatti turbo -88 CD, pakki nykäsee pahasti ?
Tulipahan tähänkin aiheeseen keskustelua, hienoa !
Ensiviikolla menee siis kaikki puslat vaihtoon. Ny olis kyssäri noista matolaatikon jousista; eli mitkä jouset on kyseessä ? Voisin hommata etukäteen, onko vaihto hankalaa / eikös niitä jousia ole ko. paikassa muutama...
ps. muuten pl. tuo pakki, vaihtee toimii (kop kop) moitteetomasti.
[/quote]
Toi nytkähdys viittais että "matolaatikon" jousissa vikaa. Pelaako vaihteet muuten hyvin?[/quote]
Ensiviikolla menee siis kaikki puslat vaihtoon. Ny olis kyssäri noista matolaatikon jousista; eli mitkä jouset on kyseessä ? Voisin hommata etukäteen, onko vaihto hankalaa / eikös niitä jousia ole ko. paikassa muutama...
ps. muuten pl. tuo pakki, vaihtee toimii (kop kop) moitteetomasti.
[/quote]
Toi nytkähdys viittais että "matolaatikon" jousissa vikaa. Pelaako vaihteet muuten hyvin?[/quote]
http://68.18.191.141/transmission_folde ... vebody.htm
http://68.18.191.141/transmission_folde ... -49ksb.htm
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 8472#48472
http://68.18.191.141/transmission_folde ... -49ksb.htm
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 8472#48472
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 193
- Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
- Paikkakunta: Nastola
- Viesti:
Nyt on laatikon pusla vaihdettu. Tota puslaa ei vaan ole tarkotettu tohon FM laatikkoon. Saa kuitenkin käymään kun vähän modifoi sitä toista puoliskoa. Powerflexin sivuilla kävin kattomassa että pitäis käydä -94 vuosimalliin asti ja omani on just tota mallia.
Tossa näkyy miten toinen puolisko on leikelty
Käänsin ton pultin toisinpäin, niin ei tarvii tota laatikkoa tunkata enää ylös asti.
Pusla paikoillaan
Tarkoitus oli tehdä pannasta leveämpi, mutta toi migin pirulainen ei suostunut toimimaan. Pitää tehä kun laitteet taas toimii. Olis vaan vielä paljon tukusampi leveämmällä pannalla.
Moottorin yläpään tuki paikoillaan. Toinen pusla vielä vaihtamatta kun ei ole sitä ulosvetäjää. Täytyy varmaan käydä Saabin pikahuollossa että ne repis ton vanhan pois.
Seuraavat edut saavutettiin puslat vaihtamalla:
-Moottoria käynnistettäessä pakoputki ei kolahda enää runkoon kiinni.
-Auto ei nylpytä enää niin paljon matalilla kierroksilla ajettaessa(vertaa kaupunki ajoon)
-Tuntuma vaihdekepistä vaihteita vaihdettaessa on paljon jämäkämpi ja vaihteet kytkeytyvät päälle todella hyvin(varsinkin moottorijarrutuksessa)
-Vaihtaminen on nopeampaa.
-Auto kiihtyy ja kulkee tasaisemmin.
Mitään hounoja puolia en havainnut. Joku mainitsi aikaisemmin että tuli jotain resonointi ääniä, mutta itse en tällaista havainnut.
Suosittelen vaihtamaan polyuretaanisiin lämpimästi.
Tossa näkyy miten toinen puolisko on leikelty
Käänsin ton pultin toisinpäin, niin ei tarvii tota laatikkoa tunkata enää ylös asti.
Pusla paikoillaan
Tarkoitus oli tehdä pannasta leveämpi, mutta toi migin pirulainen ei suostunut toimimaan. Pitää tehä kun laitteet taas toimii. Olis vaan vielä paljon tukusampi leveämmällä pannalla.
Moottorin yläpään tuki paikoillaan. Toinen pusla vielä vaihtamatta kun ei ole sitä ulosvetäjää. Täytyy varmaan käydä Saabin pikahuollossa että ne repis ton vanhan pois.
Seuraavat edut saavutettiin puslat vaihtamalla:
-Moottoria käynnistettäessä pakoputki ei kolahda enää runkoon kiinni.
-Auto ei nylpytä enää niin paljon matalilla kierroksilla ajettaessa(vertaa kaupunki ajoon)
-Tuntuma vaihdekepistä vaihteita vaihdettaessa on paljon jämäkämpi ja vaihteet kytkeytyvät päälle todella hyvin(varsinkin moottorijarrutuksessa)
-Vaihtaminen on nopeampaa.
-Auto kiihtyy ja kulkee tasaisemmin.
Mitään hounoja puolia en havainnut. Joku mainitsi aikaisemmin että tuli jotain resonointi ääniä, mutta itse en tällaista havainnut.
Suosittelen vaihtamaan polyuretaanisiin lämpimästi.
9000 CS 2.3t