Tonnarin koukun irroitus
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Tonnarin koukun irroitus
Moron,
Vetokoukun asennus on aina haasteellinen, mutta mites mahtaa onnistua koukun purku? Onko ihan perusjuttu eli johdot irti ja pultit auki?
Nimittäin alkaa nyppiä ruosteisen koukun (irroitettava kovil) katselu ja kun tuli hätäpäissään hankittua käytetty takapuskuri ilman koukun koloja. (parkkipaikalla joku päätti uudelleen muokata puskuria, ilman lappua tietenkin... )
Eli meneekö ajonestot päälle, kun räplää koukun johtoja.
Yks vaihtoehto on tietenkin irroittaa koukku ja maalata se kunnolla eikä mitään sinne päin fixausta. ja sen jälkeen takaisin kiinni.
Auto on 9k cde -95
Terv Sami R.
Vetokoukun asennus on aina haasteellinen, mutta mites mahtaa onnistua koukun purku? Onko ihan perusjuttu eli johdot irti ja pultit auki?
Nimittäin alkaa nyppiä ruosteisen koukun (irroitettava kovil) katselu ja kun tuli hätäpäissään hankittua käytetty takapuskuri ilman koukun koloja. (parkkipaikalla joku päätti uudelleen muokata puskuria, ilman lappua tietenkin... )
Eli meneekö ajonestot päälle, kun räplää koukun johtoja.
Yks vaihtoehto on tietenkin irroittaa koukku ja maalata se kunnolla eikä mitään sinne päin fixausta. ja sen jälkeen takaisin kiinni.
Auto on 9k cde -95
Terv Sami R.
Re: Tonnarin koukun irroitus
Itseäkin alkoi nyppimään se ruosteisen kovilin katselu... Hiottiin koukku paikallaan samalla irroitettiin ja vaihdettiin johtosarja. Ainoa mikä oli irti niin se johtosarjan kiinnikelevy (senkin pultti piti katkoa laikalla). Ruosteenestopohjamaalit hionnan päälle ja sitten taas väri mustaksi. Nyt on taas kuin uusi ja kelpaa ajella.Reddragon kirjoitti:Moron,
Yks vaihtoehto on tietenkin irroittaa koukku ja maalata se kunnolla eikä mitään sinne päin fixausta. ja sen jälkeen takaisin kiinni.
Terv Sami R.
Firon
#1899
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Hyvä homma
Eli taidanpa tehdä niin, että nappaan koukun pois ja laitan toisen puskurin paikalleen jossa ei ole koukun lovia. (okei, ekaks pitää maalata/fixata sitä)
Ja jos tarttee koukkua, niin eikun puskuri irti - koukku paikalleen - ja toinen puskuri paikalleen.
Okei, onneksi toisessa saabissa on koukku ettei aina tartte varata tuntia ko. projektille. Muutaman kerran jälkeen olisin varmaan aika Pro puskurin ja koukun vaihdossa
Terv Sami
Ja jos tarttee koukkua, niin eikun puskuri irti - koukku paikalleen - ja toinen puskuri paikalleen.
Okei, onneksi toisessa saabissa on koukku ettei aina tartte varata tuntia ko. projektille. Muutaman kerran jälkeen olisin varmaan aika Pro puskurin ja koukun vaihdossa
Terv Sami
Vasemman takavalon tietämillä on liitin, joten ei kannata katkaista johtoja.. Tosin liittimen joutuu purkamaan, että saa läpi pellistä..
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Re: Tonnarin koukun irroitus
Jos otat koukun pois, niin olisin kiinnostunut ostamaan senReddragon kirjoitti:Moron,
Eli meneekö ajonestot päälle, kun räplää koukun johtoja.
Yks vaihtoehto on tietenkin irroittaa koukku ja maalata se kunnolla eikä mitään sinne päin fixausta. ja sen jälkeen takaisin kiinni.
Auto on 9k cde -95
Terv Sami R.
Saisit tilalle laitettavan hinaus lenkin myös multa, jos tarvii hinailla hitaampia
Viimeksi muokannut Kipe_9000, Su Heinä 04, 2004 13:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Nyt kun kuulostaa siltä että koukkuja siirretään autosta toiseen, heitän taas esille kysymyksen: kuuluuko koukkuasennukseen myös varapyöräkotelon pohjan vahvike, eli pitääkö sekin siirtää autosta toiseen? CC:ssä ainakin Saabin irtokuulakoukussa tuollainen vahvike kuuluisi olla mukana.
[/img]
[/img]
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hirsch"
- Viestit: 990
- Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
- Paikkakunta: Turku
Koukun irroitus
Kiitoksia kaikille vastaajille ja heti kun loma alkaa nappaan ton koukun pois (hyllylle odottamaan koukkutarvetta- ei myyntiin).
Nimittäin tällä hetkellä ei ole tarvetta koukkuun, koska satkussa on koukku ja säästyy tonnari turhilta vetoreissuilta.
Aika hölmöstihän toi koukun vahvike sopii tonne varapyöräkoteloon - ainakin vararenkaaseen on tullut rajuja painaumia - en tiedä haittaako mitään, mutta kuitenkin.
Nyt tarttis löytää hyvä maalari, joka vetäis imola redin varapuskuriin, jonka asennan loppukesästä.
Terv Sami R.
Nimittäin tällä hetkellä ei ole tarvetta koukkuun, koska satkussa on koukku ja säästyy tonnari turhilta vetoreissuilta.
Aika hölmöstihän toi koukun vahvike sopii tonne varapyöräkoteloon - ainakin vararenkaaseen on tullut rajuja painaumia - en tiedä haittaako mitään, mutta kuitenkin.
Nyt tarttis löytää hyvä maalari, joka vetäis imola redin varapuskuriin, jonka asennan loppukesästä.
Terv Sami R.