Tonnarin koukun irroitus

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 990
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Tonnarin koukun irroitus

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

Moron,

Vetokoukun asennus on aina haasteellinen, mutta mites mahtaa onnistua koukun purku? Onko ihan perusjuttu eli johdot irti ja pultit auki?

Nimittäin alkaa nyppiä ruosteisen koukun (irroitettava kovil) katselu ja kun tuli hätäpäissään hankittua käytetty takapuskuri ilman koukun koloja. (parkkipaikalla joku päätti uudelleen muokata puskuria, ilman lappua tietenkin... :evil: )

Eli meneekö ajonestot päälle, kun räplää koukun johtoja.

Yks vaihtoehto on tietenkin irroittaa koukku ja maalata se kunnolla eikä mitään sinne päin fixausta. ja sen jälkeen takaisin kiinni.

Auto on 9k cde -95

Terv Sami R.
Firon
"Viggen"
Viestit: 519
Liittynyt: Ti Joulu 16, 2003 11:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tonnarin koukun irroitus

Viesti Kirjoittaja Firon »

Reddragon kirjoitti:Moron,
Yks vaihtoehto on tietenkin irroittaa koukku ja maalata se kunnolla eikä mitään sinne päin fixausta. ja sen jälkeen takaisin kiinni.
Terv Sami R.
Itseäkin alkoi nyppimään se ruosteisen kovilin katselu... Hiottiin koukku paikallaan samalla irroitettiin ja vaihdettiin johtosarja. Ainoa mikä oli irti niin se johtosarjan kiinnikelevy (senkin pultti piti katkoa laikalla). Ruosteenestopohjamaalit hionnan päälle ja sitten taas väri mustaksi. Nyt on taas kuin uusi ja kelpaa ajella.


Firon
#1899
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 990
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Hyvä homma

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

Eli taidanpa tehdä niin, että nappaan koukun pois ja laitan toisen puskurin paikalleen jossa ei ole koukun lovia. (okei, ekaks pitää maalata/fixata sitä)

Ja jos tarttee koukkua, niin eikun puskuri irti - koukku paikalleen - ja toinen puskuri paikalleen.

Okei, onneksi toisessa saabissa on koukku ettei aina tartte varata tuntia ko. projektille. Muutaman kerran jälkeen olisin varmaan aika Pro puskurin ja koukun vaihdossa :)

Terv Sami
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

Vasemman takavalon tietämillä on liitin, joten ei kannata katkaista johtoja.. Tosin liittimen joutuu purkamaan, että saa läpi pellistä..
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 663
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Re: Tonnarin koukun irroitus

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Reddragon kirjoitti:Moron,

Eli meneekö ajonestot päälle, kun räplää koukun johtoja.

Yks vaihtoehto on tietenkin irroittaa koukku ja maalata se kunnolla eikä mitään sinne päin fixausta. ja sen jälkeen takaisin kiinni.

Auto on 9k cde -95

Terv Sami R.
Jos otat koukun pois, niin olisin kiinnostunut ostamaan sen :!:
Saisit tilalle laitettavan hinaus lenkin myös multa, jos tarvii hinailla hitaampia :wink:
Viimeksi muokannut Kipe_9000, Su Heinä 04, 2004 13:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11487
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Nyt kun kuulostaa siltä että koukkuja siirretään autosta toiseen, heitän taas esille kysymyksen: kuuluuko koukkuasennukseen myös varapyöräkotelon pohjan vahvike, eli pitääkö sekin siirtää autosta toiseen? CC:ssä ainakin Saabin irtokuulakoukussa tuollainen vahvike kuuluisi olla mukana.

Kuva[/img]
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Kyllä ainakin meikäläisellä on kaikissa ollut tuollainen vahvike ja niissä kahdessa koukussa, jotka olen itse uutena ostanut ja asentanut se on tullut mukana (CS ja CD)
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 990
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Koukun irroitus

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

Kiitoksia kaikille vastaajille ja heti kun loma alkaa nappaan ton koukun pois (hyllylle odottamaan koukkutarvetta- ei myyntiin).
Nimittäin tällä hetkellä ei ole tarvetta koukkuun, koska satkussa on koukku ja säästyy tonnari turhilta vetoreissuilta.

Aika hölmöstihän toi koukun vahvike sopii tonne varapyöräkoteloon - ainakin vararenkaaseen on tullut rajuja painaumia - en tiedä haittaako mitään, mutta kuitenkin.

Nyt tarttis löytää hyvä maalari, joka vetäis imola redin varapuskuriin, jonka asennan loppukesästä.

Terv Sami R.
Vastaa Viestiin