Kallistuksenvakaajan irroitus?
Kallistuksenvakaajan irroitus?
Terve,
Lähteekö etutanko pois ujuttelemalla kun kiinnikkeet irrottaa?
Tuntuu ainakin tosi vaikealta?
Lähteekö etutanko pois ujuttelemalla kun kiinnikkeet irrottaa?
Tuntuu ainakin tosi vaikealta?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Kyllä kai..
Mä ainakin sain ja hyvinkin vähällä ujuttelulla, mutta mulla onkin mm. laatikko ja pyöränripustukset sun muuta "pientä" pois paikaltaan
Mä ainakin sain ja hyvinkin vähällä ujuttelulla, mutta mulla onkin mm. laatikko ja pyöränripustukset sun muuta "pientä" pois paikaltaan
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Joo. Mutta jos nuo mainitsemasi jutskat on paikoillaan niin ei tule...
Yritin kovasti, mutten ainakaa minä sitä saanut ulos.
Miten on, se päätyholkki kun asennetaa paikoilleen, jää sinne metallien
väliin pikku välys?? Pitääkö päätypulttia kiristää niin että sisäholkki
"vääntyy" ja kiristyy tangon ympärille vai? Muutenhan tuon luulisi
kolisevan siellä.
Kuvassa sinisellä pallukalla merkattu paikka:
Yritin kovasti, mutten ainakaa minä sitä saanut ulos.
Miten on, se päätyholkki kun asennetaa paikoilleen, jää sinne metallien
väliin pikku välys?? Pitääkö päätypulttia kiristää niin että sisäholkki
"vääntyy" ja kiristyy tangon ympärille vai? Muutenhan tuon luulisi
kolisevan siellä.
Kuvassa sinisellä pallukalla merkattu paikka:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Korjaamokirjassa ei puhuta muuta kuin että napa irti pallonivelestä tai pallonivel alatukivarresta, pyörät pois ja vakaaja irti kiinnikkeistään.
ja sitten se pitäis vaan nostaa pois
Tuosta päätyholkista ei ollut mitään mainintaa korjaamokirjassa, itse varmaan kiristäisin mutteria "sopivasti"..
Saako muuten kysellä miksi se pitäisi pois saada?
ja sitten se pitäis vaan nostaa pois
Tuosta päätyholkista ei ollut mitään mainintaa korjaamokirjassa, itse varmaan kiristäisin mutteria "sopivasti"..
Saako muuten kysellä miksi se pitäisi pois saada?
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Oisin ottanut sen pois kun on niin ruostunut paikoin ja pinnote lähtenyt irti, että hionta + maalaus tekis hyvää.
No se kumminkin liikkuu siinä sen verran, että sain hiottua pahimmat alueet puhtaaksi ja POR-15 pintaan. Hyvä tulee.
Se holkki josta kyselin tosiaan on hieman väljä siihen tangon päälle.
Siis ihan uusi holkki. Arveluttaa laittaa paikoilleen jos se siinä heti kopsahtelee.
Kun tämä koko remontti lähti liikkeelle siitä että toispuoleisesti kuopasta
ajettaessa kuuluu vaimea kolahtelu etupäästä. Satkussa tuo meinaa
AINA vakaajatangon päätyhel ongelmaa. Tonnarista en vielä tiedä.
Huvitti muuten tuo Alfmerin kirjan kommentti että vaan "ottaa tangon pois"
No se kumminkin liikkuu siinä sen verran, että sain hiottua pahimmat alueet puhtaaksi ja POR-15 pintaan. Hyvä tulee.
Se holkki josta kyselin tosiaan on hieman väljä siihen tangon päälle.
Siis ihan uusi holkki. Arveluttaa laittaa paikoilleen jos se siinä heti kopsahtelee.
Kun tämä koko remontti lähti liikkeelle siitä että toispuoleisesti kuopasta
ajettaessa kuuluu vaimea kolahtelu etupäästä. Satkussa tuo meinaa
AINA vakaajatangon päätyhel ongelmaa. Tonnarista en vielä tiedä.
Huvitti muuten tuo Alfmerin kirjan kommentti että vaan "ottaa tangon pois"
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Afamerin opuksethan on tunnettuja seikkaperäisistä ohjeistaan.Huvitti muuten tuo Alfmerin kirjan kommentti että vaan "ottaa tangon pois"
...irroita moottori ja pura, kokoa päinvastaisessa järjestyksessä.
Saabilla jo vuodesta 1995. Suomen Saab-klubi ry:n jäsen.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 18:48
- Paikkakunta: Mikkeli
Huomasin omasta tonnaristani että multa puuttuu kokonaan tuo yhdystanko kallistuksenvakaajasta tukivarteen. Ajattelin näin alkajaisiksi kysellä että onko tuon osan saanti vaikeaa ja olisiko teillä heittää hinta - arviota?
Meni vähän offtopic, mutta sattui niin sopivasti tää muukin keskustelu kyseisestä osasta
Meni vähän offtopic, mutta sattui niin sopivasti tää muukin keskustelu kyseisestä osasta
Hullu saa olla muttei työhullu