Etupyörän laakeri.
Etupyörän laakeri.
Jaahas lisä remonttia ilmaantuu autoon No jos sitten alkas ne huolettomat kilometrit taas ja pitkät sellaiset. Mutta asiaan. Kuuluu outoa vollotusta n. 80 km vauhdista ylöspäin ja ite epäilen noitä laakereita. Onhan sillä jo rullattu yli 300 tkm.
Minkä laatuisia laakereita on mitä biltema on kaupannut? Hinta ei päätä huimaa, mutta vaikka sen vaihto ei niin iso homma ole, niin ei niitä nyt huvittas kokoaikaa olla vaihtamassa, tuleehan siinä hintaakin hyvään verrattuna.
Motonet on toinen mitä olen katsonu, mut ei näyttänyt sielläkään enään SKF:ää olevan. Et sikaasäkissä myyvät sielläkin. Vai olisko varmin ratkasu hakea PCS:n Rikulta?
Hmm tuumailua taas
Minkä laatuisia laakereita on mitä biltema on kaupannut? Hinta ei päätä huimaa, mutta vaikka sen vaihto ei niin iso homma ole, niin ei niitä nyt huvittas kokoaikaa olla vaihtamassa, tuleehan siinä hintaakin hyvään verrattuna.
Motonet on toinen mitä olen katsonu, mut ei näyttänyt sielläkään enään SKF:ää olevan. Et sikaasäkissä myyvät sielläkin. Vai olisko varmin ratkasu hakea PCS:n Rikulta?
Hmm tuumailua taas
#1206
Saab 9-3 SS aero XWD -10
Saab 900 T16 5d -92 (projekti)
Saab 9-3 SS aero XWD -10
Saab 900 T16 5d -92 (projekti)
Re: Etupyörän laakeri.
Käy kysymässä Toivolasta tai Etolasta. Ainakin joskus pyöri 100€ tietämillä.
Yleensä apukuskin puoli menee ensin.
Yleensä apukuskin puoli menee ensin.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Etupyörän laakeri.
EhdottomastiPhor kirjoitti:Vai olisko varmin ratkasu hakea PCS:n Rikulta?
Hmm tuumailua taas
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Etupyörän laakeri.
Jos se uusi laakeri (Biltema) kestää edes puolet siitä mitä alkuperäinen, ollaan jo jossain 450-500tkm välissä ja silloin laakerin hajoaminen on pienin vika joka autossasi tulee olemaan
Re: Etupyörän laakeri.
Ja kannattaa muuten vaihtaa ajoissa. Eräästä vm.86 CC:stä porsi laakeri pelkääjän puolelta ~150kmh vauhdissa täysin varoittamatta, ei pitänyt edes ääntä ollenkaan. Leikkasi kiinni ja se levy jonka läpi pyörän pultit tulevat leikkautui siististi irti navasta, kipinäsuihkun saattelemana.
Re: Etupyörän laakeri.
Ai meinaat että Aero ei kestä Isältä Tyttärelle. No hö, kun kovasti yritän kasvattaa uutta saabisti sukupolvea joKaide kirjoitti:Jos se uusi laakeri (Biltema) kestää edes puolet siitä mitä alkuperäinen, ollaan jo jossain 450-500tkm välissä ja silloin laakerin hajoaminen on pienin vika joka autossasi tulee olemaan
#1206
Saab 9-3 SS aero XWD -10
Saab 900 T16 5d -92 (projekti)
Saab 9-3 SS aero XWD -10
Saab 900 T16 5d -92 (projekti)
Re: Etupyörän laakeri.
Itsekin vaihtelin tuossa toissapäivänä laakerin apukuskin puolelle.
Ei vollottanut, ainoastaan kuulu välillä pientää kahinaa (ihan kuin olisi rengas hangannut kuraläppään tai sisälokasuojaan tjms).
Oli pieni yllätys kyllä kun jarrulevyn irrotin:
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1538161.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1538162.jpg
Oli ehkä hyvä aika vaihtaa uusi. Samalla vaihtu levyt ja palat..
Ei vollottanut, ainoastaan kuulu välillä pientää kahinaa (ihan kuin olisi rengas hangannut kuraläppään tai sisälokasuojaan tjms).
Oli pieni yllätys kyllä kun jarrulevyn irrotin:
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1538161.jpg
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1538162.jpg
Oli ehkä hyvä aika vaihtaa uusi. Samalla vaihtu levyt ja palat..
Re: Etupyörän laakeri.
Biltemaan luotetaan. Hyvin on pelannu. Ei varmasti ole yhtään huonompia kun muutkaan tarvikkeet.
Re: Etupyörän laakeri.
Napamutteria ei kuulu avata jarrulevyä vaihtaesssa. Ehjänkin laakerin saa osiin jos kampeaa levyä irti navasta ilman että vetonivel ja napamutteri pitää napaa nipussa. Uudelleenkokoaminen on mahdollista jos osat ovat vielä ok kunnossa.Autumn kirjoitti:Oli pieni yllätys kyllä kun jarrulevyn irrotin:
Jos laakeri on kovin kulunut, napa aukeaa napamutterin avatessa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Etupyörän laakeri.
jus kirjoitti:Napamutteria ei kuulu avata jarrulevyä vaihtaesssa. Ehjänkin laakerin saa osiin jos kampeaa levyä irti navasta ilman että vetonivel ja napamutteri pitää napaa nipussa. Uudelleenkokoaminen on mahdollista jos osat ovat vielä ok kunnossa.Autumn kirjoitti:Oli pieni yllätys kyllä kun jarrulevyn irrotin:
Jos laakeri on kovin kulunut, napa aukeaa napamutterin avatessa.
Joo ei kuulu ei, mutta laakeria olinkin vaihtamassa! Ylläri oli sen kunto. komiasti oli puolet navasta kiinni levyssä.. Eli ei muuta ku kaikki irti ja uutta tilalle.
Re: Etupyörän laakeri.
Kyllä on! Ex tonnarini pojalla ja pilipaliteeman etupyörän laakerit kesti 10tkm joka on tosihuono lukema jopa näille kiinan tuotteille. Mutta kyllä totuus on että halvalla ei saa kuin paskaa!!!?JouniCSE kirjoitti:Biltemaan luotetaan. Hyvin on pelannu. Ei varmasti ole yhtään huonompia kun muutkaan tarvikkeet.
Myös hinnoittelu alkaa tympiä ja tässä esimerkki: kotelonsuoja-aine, vuodessa korotusta lähes 20% ----Että se siitä , Miksi maksaisit enemmän!
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: Etupyörän laakeri.
Nyt on kokemusta kahdesta motonetin laakerista, käyttöikä 2v kilometrejä max 30000.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Etupyörän laakeri.
Työkaveri pääsi Motonetin laakerilla puolen vuoden aikana n. 7tkm. Meinasin kysyä uuden laakerin vaihdon aikana, että kannattiko, mutten uskaltanut...
Ari
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Etupyörän laakeri.
hmmm.. itse vaihdoin kuskin puolelle motonetin laakerin ja vänkärin puolelle vastaavan tuotteen ad-varaosamaailmasta (126e). Varaosamaailman laakerissa oli ainakin "värikkäämpi paketti" ja paketin sisällä oli myös napamutteri ja pieni pussi rasvaa (ilmeisesti booritukseen). Saas nähdä miten kestävät.
Re: Etupyörän laakeri.
Biliksen lakrulla alkaa oleen takana kohta 30 donaa ja momenttia on tullu tarjoiltua ainakin 600Nm.. ja on siinä rengaski pyöriny useemman kerran päällle 250 vauhtia . Orkkislakru porsi siihen että unohtu kiristää mutteri ja kerkisin peruuttaa loota-rempan jälkeen nosturilta alas. Joten ton lakrun kanssa lienee syytä olla huolellinen kun sitä vaihtaa.J.V.A kirjoitti:Kyllä on! Ex tonnarini pojalla ja pilipaliteeman etupyörän laakerit kesti 10tkm joka on tosihuono lukema jopa näille kiinan tuotteille. Mutta kyllä totuus on että halvalla ei saa kuin paskaa!!!?JouniCSE kirjoitti:Biltemaan luotetaan. Hyvin on pelannu. Ei varmasti ole yhtään huonompia kun muutkaan tarvikkeet.
Myös hinnoittelu alkaa tympiä ja tässä esimerkki: kotelonsuoja-aine, vuodessa korotusta lähes 20% ----Että se siitä , Miksi maksaisit enemmän!