Kaverin pojan 9000 turbo -89 :stä hajosi vaihteisto ja asiaan liittyvä kysymys:
1. Sopiiko 9000 i -89 laatikko tilalle ? ( eri välitys , tiedetään)
- jos sopii niin kestääkö eli onko turbon laatikko vahvistettu??
onko jollakin kokemuksia 9000 i laatikon vaihdosta turboon ?
Nämä kysymykset vain siksi että olisi kaverilla olisi valmiina hyvä laatikko eli ei tarvitsisi ostaa uutta.
Kysymys 9000 turbon vaihteistosta
Kysymys 9000 turbon vaihteistosta
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
Re: Kysymys 9000 turbon vaihteistosta
En tunne vaihteistojen rakennetta kovin hyvin, mutta mitä olen kuullut muiden saabistien porisevan joskus, niin sain sellaisen kuvan että ruiskun laatikko ei ole yhtä kestävä kuin turbon.valtteri kirjoitti:Kaverin pojan 9000 turbo -89 :stä hajosi vaihteisto ja asiaan liittyvä kysymys:
1. Sopiiko 9000 i -89 laatikko tilalle ? ( eri välitys , tiedetään)
- jos sopii niin kestääkö eli onko turbon laatikko vahvistettu??
onko jollakin kokemuksia 9000 i laatikon vaihdosta turboon ?
Nämä kysymykset vain siksi että olisi kaverilla olisi valmiina hyvä laatikko eli ei tarvitsisi ostaa uutta.
Koska kysymyksessä on <90 luvun tonnari, niin tehon ja väännön ero on suuri 9000i (130hv) ja 9000T16 (165hv tai 175hv riippuen onko kattia), joten tämän perusteella oletan laatikon olevan heikompi rakenteisempi.
Onko tietoa miten laatikko on hajonnut ? Itse en laittaisi muuta laatikkoa kuin sen mikä kuuluisi autoon vakiona, osaamisen puutteen vuoksi...
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04