SRS

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: SRS

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Pelaako töötti?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2519
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: SRS

Viesti Kirjoittaja teesalama »

tötä pelaa kyllä.
Saabilla jo vuodesta 1995. Suomen Saab-klubi ry:n jäsen.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
j_ran
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: To Joulu 23, 2010 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: SRS

Viesti Kirjoittaja j_ran »

Red Dragon kirjoitti:Vastus boxin viereen kiinni. SRS-valo sammui.
Kuulemma yleinen vika -94 tonnareissa.
Ilmeni tuossa eilen ilmeisestikin samaa vikaa, täysin yllättäin ja pyytämättä. Osaisitkos kertoa mistä toi boksi tarkalleen ottaen löytyy, eli mitää pitää purkaa ensin? Joku taisi aikaisemmin jo mainita, että se olisi jossain jalkatilojen välissä keskikonsolin takana? Mihin ja minkä kokoinen vastus siihen kylkeen pitäisi kolvata?
2008 9-5 SportCombi 2,3t BioPower
(Ollut aiemmin myös 96,99,9000,9-3 ja 2x 9-5)
j_ran
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: To Joulu 23, 2010 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: SRS

Viesti Kirjoittaja j_ran »

Ja vielä edelliseen liittyen, osaako joku kertoa missä '94 mallisen vikalogi osattaisiin edullisesti nollata (ja vaikkapa lukea ne kooditkin samalla) Tampereen seudulla? Tampereen Autosähkössä ei oltu varmoja onnistuuko ja Autokorjaamo Hilvonen & Salmisella ei ollut sopivaa laitetta, eli onko Metro-Auto lähes ainoa vaihtoehto tälle?
2008 9-5 SportCombi 2,3t BioPower
(Ollut aiemmin myös 96,99,9000,9-3 ja 2x 9-5)
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4208
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: SRS

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Ite kävin Lielahden Metroautossa nollaamassa koodin ISATilla. Tosin varsinaista koodia ei löytynyt, mutta toisen kerran jälkeen vaihtui akku eikä ole tullut enää vikaa takaisin.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2519
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: SRS

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Hankittu tilalle toinen rattispiraali. Otin vanhan irti ja mittailin, ei näyttäisi olevan vikaa.
Laitan kuitenkin varaosan tilalle.

SRS-boksin maadoitusliitintä hiukan putsailin kun senkin liitin oli irti.

Mitähän muuta tosta nyt sitten voisi vielä tarkastaa? Voiko etulokareiden törmäysantureita mittailla jotenkin? Sellaisetkin olisi varalla, tosin mistä niidenkään kuntoa tietää.

Miten tarkistetaan turvavyönkiristimet?

Varaosiksi hankin myös toisen srs-boksin. Autossa olevassa on numero 4176368. Varaboksissaon numero 5043799, mahtaako käydä tilalle?
Molempien pitäisi käsitykseni mukaan olla M1994 autoista, mutta silti eri numerot.

Jostain luin, että vikavalo sammuisi itsestään aikanaan jos vika vaan on poistunut. Oliko joku 30 käynnistystä tjsp, mahtaako pitää paikkaansa tämä tieto?

Puuh, paalihin koko rakkine kohta
Saabilla jo vuodesta 1995. Suomen Saab-klubi ry:n jäsen.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2519
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: SRS

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Onkos tämä nyt sitten SRS-testiliitin?

EDIT: poistettu kuva, koska ei liity SRS:ään.
Viimeksi muokannut teesalama, Su Kesä 26, 2011 20:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabilla jo vuodesta 1995. Suomen Saab-klubi ry:n jäsen.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: SRS

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Kyseinen liitin on ajoneston liitäntä, joka kertoo sille onko auto manuaali, automaatti jne. Ei liity millään tavalla SRS:sään.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2519
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: SRS

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Ok.

Poistin turhan kuvalinkin, kun ei kerran ole SRS-mööpeleitä.

Nyt on spiraali vaihdettu, mittailtu etulokareiden anturit. Oikean anturin mittailin akvaarioon asti.
Netistä löysin ranskankielisen korjaamokäsikirjan. Se mitä siitä ymmärsin, niin noi olisi kuitenkin kunnossa.

Miten tiedän onko turvavyönkiristimet ok? Näkeekö niistä jotenkin onko se räjähtänyt tms.
Koitin kurkkailla ton kotelon raosta, mutten oikein saanut B-pilarin verhousta edes auki.

Tämä nyt tuli mieleeni, kun joskus viikkoja ennen kun srs-valo syttyi kuului auton käynnistyttyä kaksi pamausta, pieni väli oli välissä. Jotenkin ajattelin, että ampui putkeen kun auto oli ollut kauan seisoksissa. Vai menikö noi kiristinpaukut sitten kuitenkin :o
Saabilla jo vuodesta 1995. Suomen Saab-klubi ry:n jäsen.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
j_ran
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: To Joulu 23, 2010 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: SRS

Viesti Kirjoittaja j_ran »

Onkos tuo se SRS boksi ja mihin väliin se vertailuvastus tulisi kolvata?

Kuva
2008 9-5 SportCombi 2,3t BioPower
(Ollut aiemmin myös 96,99,9000,9-3 ja 2x 9-5)
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2519
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: SRS

Viesti Kirjoittaja teesalama »

^
tuo on SRS-boksi. Vastuksen osalta en osaa auttaa, viisaammat kertovat varmasti.

-------------------------

Nyt on vikakoodi(t) luettu Autojalosella:
25321 tilapäinen, vasen etutunnistin, katkos (airbag). Nollauksen jälkeen vika poistui ja SRS-valo sammui.

Onnistui tuossa M1994:ssä TECH:llä, vihreästä liittimestä apparin penkin alapuolelta.
Saapa nähdä pysyykö tuo anturivika poissa. Vara-anturit on kyllä hommattu.
Saabilla jo vuodesta 1995. Suomen Saab-klubi ry:n jäsen.
90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
j_ran
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: To Joulu 23, 2010 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: SRS

Viesti Kirjoittaja j_ran »

Omat seikkailut SRS-valon ihmeellisessä maailmassa on taas hetkeksi ohi. Loppujen lopuksi kävin Lielahden Metro-Autolla kuittaamassa valon, jonka syttymissyyksi kerrottiin kosketushäiriö repsikan airbagissä (mitä autossa ei siis ole). Valo ei kuittauksen jälkeen enää syttynyt, joten lienee ollut tilapäinen häiriö. Kuittaus maksoi 55€, eli ei ilmaista sitten kuitenkaan. Aikaa meni ehkä 10 min ja asentaja oli oikeinkin asiallisen oloinen kaveri.

Tätä ennenhän olin käynyt jo eri paikassa saamassa vian syyksi rattispiraalin, mikä löytyi purkuosana johonkin neljäänkymppiin. Vaihto oli yllättävänkin helppo homma tehdä itse. Samassa paikassa valoa ei vaan saatukaan sitten kuitenkaan enää kuitattua, vaan epäilivät koko boksin hajonneen. kehoitti kuitenkin kysymään vielä toisestakin paikasta tuomiota, mikä oli kyllä ihan hyvä.

Homma on nyt kuitenkin hoidettu ja valokaan ei pala. Että ei kun seuraava katsastusta odotellessa.
2008 9-5 SportCombi 2,3t BioPower
(Ollut aiemmin myös 96,99,9000,9-3 ja 2x 9-5)
veijo
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Ma Heinä 24, 2006 11:28
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: SRS

Viesti Kirjoittaja veijo »

[quote="j_ran"]Onkos tuo se SRS boksi ja mihin väliin se vertailuvastus tulisi kolvata?

Jouduitko poistamaan etuistuimen ja/tai leikkaamaan puukolla maton pois SRS -boxin päältä ?
Mulla on mailimittarilla varustettu vuosimalli 1991, ja näyttäisi siltä että koko takajalkatilan matto on irrotettava tai sitten leikeltävä se pienempinä paloina pois, jos mielii saada boxin näkyviin.

Vai löytyisikö vanhemmassa vuosimallissa boxi jostain muualta, kuin keskikonsolin takapuolelta ?

Kellojousen (kosketuskierukan) mittasin yleismittarin "piipparialueella", vastus oli noin nolla ohmia, mutta en hoksannut pyöritellä kierukkaa mittauksen aikana.

Etulamppujen takaa löysin SRS -anturit, joiden kahden ruuvin irrotus vaatisi reikäpää torx -avaimen. Mittasin kolmenapaisen kullatun liittimen keskimmäisen kontaktin resistanssin yleismittarin 20k alueella, vastuslukema oli 10kohm molempiin reunaliittimiin päin.
Reunimmaisten liittimien välinen resistanssi oli piippari-alueella noin nolla ohmia.

Pitkät ajovalot eivät enää toimi, olisikohan valonvaihtoviiksi saanut vähän osumaa kun revin ratin ja nopeusmittarin välissä olevan muovipaneelin pois ratin ollessa paikoillaan ?
Avatar
VMTD
"Hölösuu"
Viestit: 1214
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 19:58
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: SRS

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Eikös tuonikäisissä vehkeissä voi otta polttimon pois ja heittää bägillisen ratin mäkeen.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
TolTuo
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ti Loka 19, 2010 12:49
Paikkakunta: Kajaani

Re: SRS

Viesti Kirjoittaja TolTuo »

Itellä korjautu vika valo nollautuksella. Tietysti tiesin vian mistä johtu että jäi päälle. aribagin sulaketta käytin pois paikaltaa, autoo oli jäänyt virrat. tosta sitten jäi päälle.
#5223
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Vastaa Viestiin