SRS

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: SRS

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

No nyt toi pentele pukkas mulla srs valon palamaan startista, onkos ainut keino nollata merkkiliikkeessä vai liekkö kuopiossa muuta pajaa?
Ainut mitä olin tehnyt niin mittailin takaoven puhaltimelle tulevaa jännitettä... stna... :D

Auto on Saab 9000 vm 96,
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
saabnen
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: To Maalis 13, 2008 12:13
Paikkakunta: helsinki

Re: SRS

Viesti Kirjoittaja saabnen »

9000 CD 2.0 kirjoitti:Itsellä alkoi palamaan SRS-valo,kun irroitin takaovien ja takakontin ovivaloja!!!!! :D
...niin kävi mullakin aikoinaan...
SAAB 9-3 ng sc-05
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: SRS

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Turvavyön esikiristimen piuhastahan se johtui.. Täytyy olla huolellisempi.
Mistähän löytäs b pilarissa olevan johtosarjan liittimen pinnijärjestyksen. Sen joka menee sit ovelle.
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: SRS

Viesti Kirjoittaja tturku »

kävin lukaisemassa -93 9000:sta vikakoodit techillä, jossa paloi SRS valo:
45321Permanent, Left Front Sensor. Open Circuit tuli vikakoodiksi.
Kukaan ratkaissut samaa ongelmaa?
Nopealla googlauksella löytyi, että anturin resistanssin mittaamalla voisi selvittää onko itse anturi rikki? Onko kukaan kokeillut tai muuten diagnosoitua vian itse anturiin?
Saabsceneltä löytyi myös vinkki itse SRS älyboxin hapettumiseen jos siihen pääsee vuotamaan jostain kennosta nesteitä. Boxi akvaarion vasemmassa kulmassa vissiin.
Ongelma lienee itse anturi, liittimet tai johdotus?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Re: SRS

Viesti Kirjoittaja pevi »

Samaisen vian olen poistanut parista autosta yksinkertaisesti ruiskuttamalla CRC 5-56:ää anturin liittimen kontakteille.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: SRS

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Mul -93 srs boxi oli kyllä sisällä keskikonsolin takana irrotettavan mustan muovisuojan alla ja saanu kennovuodostakin nestettä päälle sekä suojan sisään. Pitkittäiset sivusuojat konsolin alakulmissa jotka pikaklipsel irti jommastakummasta tai molemmilta puolin pääsee hyvin käsiksi.
Heitetty lopulta koko srs mäkeen ku -93 se mahdollista.
PS. Jos boxis jotain enempi vikaa niin -94 mallin boxit käy -93 mikäli haluaa testata tai vaihtaa tilalle.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: SRS

Viesti Kirjoittaja tturku »

Oisko jollain laittaa etuanturien sähkökaaviota? Vas ja oikean puolen antureissa samat 10kOhm keskimmäisen ja laitimmaisten liittimien välillä. Laitojen välillä oikosulku eli johdoissa tai liittimissä vikaa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Vastaa Viestiin