Vielä SCC:stä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
kari
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Heinä 07, 2003 20:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Vielä SCC:stä

Viesti Kirjoittaja kari »

Eli ostin tollasen SCC:n ton tavallisen kellon tilalle. Tohon kellon taakse tuli kaks liitintä. Toisessa tais olla 8 liitintä ja toisessa 3. Tässä SCC:ssä kuitenkin on kolme liitintä, joista kaksi on 8 napaisia ja yksi 3 napainen jossa tosin ei ole kytkentäliuskoja. Pitäiskö tuolta kojelaudan sisältä löytyä toinen tollanen 8 napainen liitin? Vai riittääkö tuo yksi ja kumpaan se laitetaan? Auto on 9000 CSE ja vm.-95. Sitä en tiedä mistä vuosimallista toi SCC on, kuitenkin tota samaa korimallia olevasta eli
vm. -92-> . Tällanen numerosarja tästä löytyy 4110607
Tattista etukäteen :roll:
9-3 2.8 xwd -09
9-3 Cab -04
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Pitää etsiä kojelaudan uumenista toinen kahdeksannapainen liitin.
Se kolminapainen tyhjä liitinpaikka on pidike viisarikellon johdolle, jota ei tarvita kun on etsitty esille se toinen kahdeksannapainen.

Minulla se löytyi radion takaa johtosarjaan nippusiteellä niputettuna, 89-tonnarissa se oli lähellä sisäilman lämpöanturia, niinikään nippusiteellä kiinni.

Jos taas sattuisi olemaan niin, että autossasi on kaikki tarvittava johdotettu siihen yhteen kahdeksannapaiseen, joudut rakentamaan itse haaroitukset toiseen liittimeen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
kari
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Heinä 07, 2003 20:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja kari »

Onnex sen voipi palauttaa kun ei passannu.
Kiitos ja kumarrus.
9-3 2.8 xwd -09
9-3 Cab -04
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Kyllä sen saa sopimaan. Vanhemmassa tonnarissa <95 tuodaan SCC:lle tarvittavat signaalit kahdella liittimellä, kun uudemmissa signaalit tuodaan yhdellä liittimellä. Kumpienkin mallien tarvitsemat signaalit ovat samat ja kaikki tonnarit ( ne joissa SCC on ollut saatavilla ) kyllä tuovat ko. signaalit joko liittimellä tai kahdella.

Käytännössä sinun tapauksessa pitäisi hankkia yksi kappale kahdeksan napaisia liittimiä ja johdottaa pari piuhaa alkuperäisestä autossa olevasta liittimestä siihen uuteen liittimeen.

Kuulostaa ehkä hankalalta. Jos kiinnostusta edelleen löytyy ilmoittelen tarkempia kytkentäohjeita.

Itse jokin aika sitten asensin yhteen vm 94 tonnariin vippaskonstein SCC:n, joka olisi mennyt heittämällä autoosi ja taas vastaavasti sinun SCC olisi mennyt heittämällä hänen autoonsa. Ei mene tasan asiat tässä mailmassa :?

Itselläni tosin olisi myytävänä sinun autoosi suoraan sopiva SCC, mutta siitä on valoanturi toistaiseksi korjaamatta. SCC:n valoanturin vioista oli tällä palstalla taannoin juttua.
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Jos, et laita sitä autoos. Niin mä voisin sitä harkita, että jos viittit niin laita yyveetä mistä sitä voi kysyä.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

palataas tähän takas,

Tutkailin EPC:tä ja tämmöstä löyty osanumeroista:

4110607 use 4437224 -93
4437224 -94
4519443 use 400105607 -95->

Eli oonko ymmärtäny oikeen että toi 4110607 ja 4437224 on yhteensopivia mutta toi 4437224 tolle vanhemmalle korvaaja?
-95-> muuttuu 4519443 ja siihen on saativilla joku parannettu/korvaava 400105607 ?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Olisikohan niin, että tuo 95- mallinen on ominaisuuksiltaan samanlainen, mutta liittimiltään erilainen. Uudemmissa on kaikki kytketty yhteen liittimeen, vanhemmissa kahdessa liittimessä pinnejä harvakseltaan. Jos auton johtosarja on vanhempi kahdella liittimellä, uudemman paikalleenkytkeminen on mahdollista järjestelemällä johdot liittimessä uudemman mukaiseksi. Ja päinvastoin lisäämällä toisen liittimen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jnz
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 21:30
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jnz »

pevi kirjoitti:Kyllä sen saa sopimaan. Vanhemmassa tonnarissa <95 tuodaan SCC:lle tarvittavat signaalit kahdella liittimellä, kun uudemmissa signaalit tuodaan yhdellä liittimellä. Kumpienkin mallien tarvitsemat signaalit ovat samat ja kaikki tonnarit ( ne joissa SCC on ollut saatavilla ) kyllä tuovat ko. signaalit joko liittimellä tai kahdella.

Käytännössä sinun tapauksessa pitäisi hankkia yksi kappale kahdeksan napaisia liittimiä ja johdottaa pari piuhaa alkuperäisestä autossa olevasta liittimestä siihen uuteen liittimeen.

Kuulostaa ehkä hankalalta. Jos kiinnostusta edelleen löytyy ilmoittelen tarkempia kytkentäohjeita.
Mitenkä toi kytkentä pitäisi tehdä? Scc on mallia -93(4110607) ja tarkoitus olisi laittaa se -94 tonttuun.
Jnz
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 21:30
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jnz »

Kuva>

Taitaa mennä modaus hommaksi toi scc asennus.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Eikös tuo protokolla välillä edu-dcc/scc/kello, ole ollut sama jo vuodesta 85.
Joten luulisi kaikkien käyvän jokamalliin, kunhan hiukan vekslailee noita johtimia.
Jnz
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 21:30
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jnz »

Modaus viimein ja vihdoin tehty. Mitenkäs tuon johdotuksen kanssa? Mulla tuossa "scc" piuhassa on 6 nastaa valmiina joista 4 on kytketty (nastat 3 sininen johto, 7 valkomusta johto ei ole kytketty mihinkään) 2 nastaa joutunee lisäämään tuosta kellolle tulevasta 8 napaisesta liittimestä?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Jnz kirjoitti: Mulla tuossa "scc" piuhassa on 6 nastaa valmiina joista 4 on kytketty (nastat 3 sininen johto, 7 valkomusta johto ei ole kytketty mihinkään) 2 nastaa joutunee lisäämään tuosta kellolle tulevasta 8 napaisesta liittimestä?
Siis oliko sinulla kuitenkin auton johtosarjassa kaksi kahdeksannapaista liitintä ja lisäksi analogikellon kolmenapainen liitin?

Myöskään en ymmärrä miten voi olla liittimessä nastoja, jotka ei ole kytketty. Irtonaisista koskettimista liitinrungossa ei ole ilmeisesti kyse kun mainitset kuitenkin johtojen värejä. Ja tuskin siitä liittimestä lähtee johdonpätkiä, joiden toinen pää on vapaana, kytkemättä mihinkään.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jnz
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Touko 03, 2004 21:30
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jnz »

jus kirjoitti: Siis oliko sinulla kuitenkin auton johtosarjassa kaksi kahdeksannapaista liitintä ja lisäksi analogikellon kolmenapainen liitin?
Kyllä siinä näyttää olevan..
Ja kyllä siitä liittimestä lähtee nuo 2 johtoa joiden toiset päät ovat vapaana.
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

Jep, vahvistan edellisen. Minulla on -91 tonnarissa samallalailla kaksi piuhaa kiinni scc:n liittimessä ja toiset päät roikkuvat irrallaan. Mitä ne vois olla?
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

tamtami kirjoitti:Jep, vahvistan edellisen. Minulla on -91 tonnarissa samallalailla kaksi piuhaa kiinni scc:n liittimessä ja toiset päät roikkuvat irrallaan. Mitä ne vois olla?
Valmius bensalämmittimen tai lohkolämmittimen ohjauskytkentää varten silloin kun käytetään DCC:tä. SCC ei moisia tarvitse. Valkomusta kytketään pysyvästi maadoitukseen, jos on bensalämppäri, tämä rajoittaa lämmitysajan bensalämppärin tehojen mukaisesti, sähkölohkolämmittimellä tuo jätetään irti. Sininen johto kytketään ohjausreleen käämille, käynnistämään lämmitys.

87-autossa nuo kaksi johtoa on vähän pidemmälle vedetty, päät tulevat esiin radion johtonipun juuresta.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin