Eli tätä vikaa on ihmetelty aikaisemminkin.
Vaihdettiin Tonnariin termostaatti.tämänjälkeen ilmaantui seuraavia vikoja...
(89 cc 2.0t)
Termostaatin flekti pyörii kokoajan taukoamatta , niin kauan kunnes akku on tyhjä.Nyt on vaihdettu flektin anturi ja koneesta nesteen lämpötila anturi(kannen ja imusarjan välissä, kannessa kiinni) oon myös vaihtanut flektin lämpötila anturiin tulevat piuhat.V****mainen vika kaikenkaikkiaan kun ei oo mitään havaintoa mikä vois olla vikana.
Eli homma alko termostaatin vaihdon yhteydessä , samaan aikaan rupes myös lämpötilamittari sekoilemaan ja nyt se pomppii edestakaisi miten sattuu. Paikallaan ollessa se menee kierroksia nostettaessa alaspäin , mutta ajon aikana ei kummemmin , vaan vapisee ja väräjää vaan.
Voisko nää asiat liittyä toisiinsa?
flekti pyörii kokoajan , lämpömittari sekos
releet näyttäis olevan kunnossa.
huono zägä ja paskana oleva uusi flektin lämpötila anturi? , tai väärä anturi?
Hämärä sähköhäikkä
Hämärä sähköhäikkä
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Hämärä sähköhäikkä
Siis flektin anturista kun ottaa toisen johdon irti , se pysähtyy kyllä.Myös kun releen ottaa irti niin flekti pysähtyy.Autossa on acc , mutta ilmastointi on otettu pois.Otin acc:n sulakkeen irti ja flekti pyöri edelleen.
Samoihin aikoihin kun vika ilmeni revin toimimattoman ilmastoinnin kompuran vyön irti (tuskin vaikuttaa mihinkään)
*moottorin lämpötila anturi on uusi
*Flektin anturi on uusi (voi olla silti paskana , tai väärä tjsp, epäilen kyllä koska ois jo toinen "paskana oleva" alkuperäinenhän vaihdettiin juuri tän takia)
*releet ilmeisesti kunnossa jahka niitä (2) vaihtamalla ei tapahdu muutosta ja puhallin pyörii.Releen irti ottamalla pyhallin sammuu , tällä tavalla olenkin manuaalisesti sillä ajellut , vaan ei oo oikeasti niin siistiä.
Samoihin aikoihin kun vika ilmeni revin toimimattoman ilmastoinnin kompuran vyön irti (tuskin vaikuttaa mihinkään)
*moottorin lämpötila anturi on uusi
*Flektin anturi on uusi (voi olla silti paskana , tai väärä tjsp, epäilen kyllä koska ois jo toinen "paskana oleva" alkuperäinenhän vaihdettiin juuri tän takia)
*releet ilmeisesti kunnossa jahka niitä (2) vaihtamalla ei tapahdu muutosta ja puhallin pyörii.Releen irti ottamalla pyhallin sammuu , tällä tavalla olenkin manuaalisesti sillä ajellut , vaan ei oo oikeasti niin siistiä.

Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Hämärä sähköhäikkä
[quote="Mimmi"]Vaihda flektin anturi.[/quote
!!!!!Joo o
ad-autovaraosasta olivat antaneet väärän anturin.Onse P*****e kun ei voi luottaa ammattiliikkeisiin.Anturissa lukee 105/109 astetta.... toi on siis hiukan väärä anturi.Ei oo varmaan edes saabin.
Nyt puhaltelee flekti.
Onkohan tää nyt kovin yleinen ongelma että esim ad:lla jaellaan vääriä antureita.Muistaakseni lueskelin että jollain oli ollu ihan samanlaista ongelmaa...vaan sattuuhan näitä.
!!!!!Joo o
ad-autovaraosasta olivat antaneet väärän anturin.Onse P*****e kun ei voi luottaa ammattiliikkeisiin.Anturissa lukee 105/109 astetta.... toi on siis hiukan väärä anturi.Ei oo varmaan edes saabin.
Nyt puhaltelee flekti.
Onkohan tää nyt kovin yleinen ongelma että esim ad:lla jaellaan vääriä antureita.Muistaakseni lueskelin että jollain oli ollu ihan samanlaista ongelmaa...vaan sattuuhan näitä.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Hämärä sähköhäikkä
Tais olla ihan sama paikka kun isäntä osti jenkkiin flektin anturin ja väärä oli.009baas kirjoitti:Mimmi kirjoitti:Vaihda flektin anturi.[/quote
!!!!!Joo o
ad-autovaraosasta olivat antaneet väärän anturin.Onse P*****e kun ei voi luottaa ammattiliikkeisiin.Anturissa lukee 105/109 astetta.... toi on siis hiukan väärä anturi.Ei oo varmaan edes saabin.
Nyt puhaltelee flekti.
Onkohan tää nyt kovin yleinen ongelma että esim ad:lla jaellaan vääriä antureita.Muistaakseni lueskelin että jollain oli ollu ihan samanlaista ongelmaa...vaan sattuuhan näitä.
Re: Hämärä sähköhäikkä
Eli varoituksen sana nyt ad-varaosan flektin antureista.Ne myy siellä tonnariin vääriä antureita , otin vähän selvää asiasta , ja niitten luettelossa lukee siis saabin kohdalla jokseenkin näin , siis MANUAALIluettelossa... saab 9000 86/94 anturinumero plaplaplaa, ja tällätavalla tulee väärä anturi käteen.Kyse siis ei ole mistään väärästä hyllykamasta vaan niitten virheestä, jota manuaalikataloogi näyttää.Tutkaillessamme asiaa tietokoneluettelosta , löytyi yhteensä 3 anturia , joista 1 on ilmeisesti tää ainoa väärä anturi jota tyrkytetään heti ensimmäisenä , 2 muuta anturia on todennäköisesti niitä oikeita, millä flekti ei mene OIKOSULKUUN!!! (vuonna 88/89 anturi hieman muuttui)vuoden 88 ja 89 antureissa ei ole muuta eroa kuin että 89 anturi on hienommalla johtohässäkällä toteutettu.88 vuoden anturissa on vain navat johon törkätään johdot /johto kiinni.Vaikka kyse on samasta firmasta käytännössä kuin MOTONET , ei motonetistä kuitenkaan toarjottu kuin prismalleen oikeita vaihtoehtoja.Kyseisen anturin mitä mulle tarjottiin "pitäis käydä 900 saabeihin ja 9000 jne" epäilen hieman koska kyseisen lämpötila anturin aukeamislämpötilat oli 105/109 astetta.
Paljon päänvaivaa tuotti kyseinen asia, kun mietittiin että mistä johtuu flektin permapyöriminen.
Paljon päänvaivaa tuotti kyseinen asia, kun mietittiin että mistä johtuu flektin permapyöriminen.

Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)