Hämärä sähköhäikkä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
009baas
"Viggen"
Viestit: 582
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Hämärä sähköhäikkä

Viesti Kirjoittaja 009baas »

Eli tätä vikaa on ihmetelty aikaisemminkin.

Vaihdettiin Tonnariin termostaatti.tämänjälkeen ilmaantui seuraavia vikoja...
(89 cc 2.0t)

Termostaatin flekti pyörii kokoajan taukoamatta , niin kauan kunnes akku on tyhjä.Nyt on vaihdettu flektin anturi ja koneesta nesteen lämpötila anturi(kannen ja imusarjan välissä, kannessa kiinni) oon myös vaihtanut flektin lämpötila anturiin tulevat piuhat.V****mainen vika kaikenkaikkiaan kun ei oo mitään havaintoa mikä vois olla vikana.

Eli homma alko termostaatin vaihdon yhteydessä , samaan aikaan rupes myös lämpötilamittari sekoilemaan ja nyt se pomppii edestakaisi miten sattuu. Paikallaan ollessa se menee kierroksia nostettaessa alaspäin , mutta ajon aikana ei kummemmin , vaan vapisee ja väräjää vaan.

Voisko nää asiat liittyä toisiinsa?

flekti pyörii kokoajan , lämpömittari sekos

releet näyttäis olevan kunnossa.

huono zägä ja paskana oleva uusi flektin lämpötila anturi? , tai väärä anturi?
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
009baas
"Viggen"
Viestit: 582
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hämärä sähköhäikkä

Viesti Kirjoittaja 009baas »

Siis flektin anturista kun ottaa toisen johdon irti , se pysähtyy kyllä.Myös kun releen ottaa irti niin flekti pysähtyy.Autossa on acc , mutta ilmastointi on otettu pois.Otin acc:n sulakkeen irti ja flekti pyöri edelleen.

Samoihin aikoihin kun vika ilmeni revin toimimattoman ilmastoinnin kompuran vyön irti (tuskin vaikuttaa mihinkään)

*moottorin lämpötila anturi on uusi
*Flektin anturi on uusi (voi olla silti paskana , tai väärä tjsp, epäilen kyllä koska ois jo toinen "paskana oleva" alkuperäinenhän vaihdettiin juuri tän takia)
*releet ilmeisesti kunnossa jahka niitä (2) vaihtamalla ei tapahdu muutosta ja puhallin pyörii.Releen irti ottamalla pyhallin sammuu , tällä tavalla olenkin manuaalisesti sillä ajellut , vaan ei oo oikeasti niin siistiä. :)
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
009baas
"Viggen"
Viestit: 582
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hämärä sähköhäikkä

Viesti Kirjoittaja 009baas »

[quote="Mimmi"]Vaihda flektin anturi.[/quote

!!!!!Joo o

ad-autovaraosasta olivat antaneet väärän anturin.Onse P*****e kun ei voi luottaa ammattiliikkeisiin.Anturissa lukee 105/109 astetta.... toi on siis hiukan väärä anturi.Ei oo varmaan edes saabin.

Nyt puhaltelee flekti.

Onkohan tää nyt kovin yleinen ongelma että esim ad:lla jaellaan vääriä antureita.Muistaakseni lueskelin että jollain oli ollu ihan samanlaista ongelmaa...vaan sattuuhan näitä.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Mik4
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 09:48
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Hämärä sähköhäikkä

Viesti Kirjoittaja Mik4 »

009baas kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Vaihda flektin anturi.[/quote

!!!!!Joo o

ad-autovaraosasta olivat antaneet väärän anturin.Onse P*****e kun ei voi luottaa ammattiliikkeisiin.Anturissa lukee 105/109 astetta.... toi on siis hiukan väärä anturi.Ei oo varmaan edes saabin.

Nyt puhaltelee flekti.

Onkohan tää nyt kovin yleinen ongelma että esim ad:lla jaellaan vääriä antureita.Muistaakseni lueskelin että jollain oli ollu ihan samanlaista ongelmaa...vaan sattuuhan näitä.
Tais olla ihan sama paikka kun isäntä osti jenkkiin flektin anturin ja väärä oli.
009baas
"Viggen"
Viestit: 582
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hämärä sähköhäikkä

Viesti Kirjoittaja 009baas »

Eli varoituksen sana nyt ad-varaosan flektin antureista.Ne myy siellä tonnariin vääriä antureita , otin vähän selvää asiasta , ja niitten luettelossa lukee siis saabin kohdalla jokseenkin näin , siis MANUAALIluettelossa... saab 9000 86/94 anturinumero plaplaplaa, ja tällätavalla tulee väärä anturi käteen.Kyse siis ei ole mistään väärästä hyllykamasta vaan niitten virheestä, jota manuaalikataloogi näyttää.Tutkaillessamme asiaa tietokoneluettelosta , löytyi yhteensä 3 anturia , joista 1 on ilmeisesti tää ainoa väärä anturi jota tyrkytetään heti ensimmäisenä , 2 muuta anturia on todennäköisesti niitä oikeita, millä flekti ei mene OIKOSULKUUN!!! (vuonna 88/89 anturi hieman muuttui)vuoden 88 ja 89 antureissa ei ole muuta eroa kuin että 89 anturi on hienommalla johtohässäkällä toteutettu.88 vuoden anturissa on vain navat johon törkätään johdot /johto kiinni.Vaikka kyse on samasta firmasta käytännössä kuin MOTONET , ei motonetistä kuitenkaan toarjottu kuin prismalleen oikeita vaihtoehtoja.Kyseisen anturin mitä mulle tarjottiin "pitäis käydä 900 saabeihin ja 9000 jne" epäilen hieman koska kyseisen lämpötila anturin aukeamislämpötilat oli 105/109 astetta.

Paljon päänvaivaa tuotti kyseinen asia, kun mietittiin että mistä johtuu flektin permapyöriminen. :evil:
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Vastaa Viestiin