Mitsun asennusta
Mitsun asennusta
Työn alla on ahtimen vaihto T25:sta 19T mitsuun. Miten olette toteuttaneet nuo öljy- ja vesiputket/-letkut? Kyseessä on tuo allekirjoituksen tonnari.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Mitsun asennusta
Et huomannut katsoa tiistaina konehuoneesta
Omaani hommasin PCS:ltä (Riku oli teettänyt valmiita sarjoja hydrauliikkaliikeestä), mutta helpoiten onnistuu paikallisesta hydrauliikka liikkeestä vakioturbon putkien mittojen mukaan oikeilla liittimillä. Muistelisin Mitsussa käytettävän pienempiä panjoja.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Mitsun asennusta
Kyllähän niitä tuli katsottua mutta mulla ei oo valokuvamuistia.9000LPT kirjoitti:Et huomannut katsoa tiistaina konehuoneestaOmaani hommasin PCS:ltä (Riku oli teettänyt valmiita sarjoja hydrauliikkaliikeestä), mutta helpoiten onnistuu paikallisesta hydrauliikka liikkeestä vakioturbon putkien mittojen mukaan oikeilla liittimillä. Muistelisin Mitsussa käytettävän pienempiä panjoja.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Mitsun asennusta
Sama projekti saattaa tulla minullakin kysymykseen, jos Mitsuun päädyn.
Löytyisikö orkkis putkia ja letkuja romikselta? Voisi olla hyvä vaihtoehto? Kokemuksia?
Löytyisikö orkkis putkia ja letkuja romikselta? Voisi olla hyvä vaihtoehto? Kokemuksia?
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Mitsun asennusta
Taitaa olla vähän heikonlaisesti tarjolla putkia Suomen purkaamoilla. Uudet maksavat maltaita marmoritiskillä joten halvimmaksi tulee teräspunosletkut tai vanhojen putkien soveltaminen.mikaels kirjoitti:Sama projekti saattaa tulla minullakin kysymykseen, jos Mitsuun päädyn.
Löytyisikö orkkis putkia ja letkuja romikselta? Voisi olla hyvä vaihtoehto? Kokemuksia?
Omani löysin foorumin kautta. Kannattaa laittaa ostoilmoitus tänne ja miksei muillekin foorumeille.Jontse kirjoitti:Mistäs noita 19t mitsuja löytäis edukkaasti?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Mitsun asennusta
Nyt olisi tarjolla TD04-15t vuoden -95 Aerosta. Myyjän mukaan kaikki letkut ja putket tulee myös, jolla bolt-on mihin tahansa tonnariin. Saatan ostaa tuon ja vaihtaa sen oman T25 tilalle. Päivitys 19t:si saattaa myös tulla kysymykseen. Helppo asennus tekee täst houkuttelevan. Softakin saaminen oikealle "hehtaarille" pitäisi onnistua T5 Suitella.
1) Menekö tuo suoraan T25 pakosarjaan?
2) Mitä tarvitsee tehdä imuputkipuolella ?
2) Kun kerta Aerosta, niin tuossa on #6 pakopsesä ?
3) Onko #6 pakopesä sopiva/riittävä 19t kompuralla?
4) Onko tietoa/tuntumaa paljonko perushuolto ja päivitys 19t:si maksaa ammattimaisessa turbohuoltoliikkeessä?
Speedpartshan myy noita 19t vaihtoturboja, jolloin pitää palauttaa vanha.
5) Onko tietoa paljonko tuo "runko" veloitus on, jos ei ole antaa palautettavaa Mitsua?
6) Millä lailla TD04-15G ahdin eroaa 15t ahtimesta?
7) Mikä on TD04HL -19T ? (Maptun kauppaa Aeroon bolt on päivityksenä)
Käytin kyllä hakua, mutta tieoto on aika sirpaleina siellä täällä ja löydetyt hintatiedot olivat yli 3v vanhoja.
1) Menekö tuo suoraan T25 pakosarjaan?
2) Mitä tarvitsee tehdä imuputkipuolella ?
2) Kun kerta Aerosta, niin tuossa on #6 pakopsesä ?
3) Onko #6 pakopesä sopiva/riittävä 19t kompuralla?
4) Onko tietoa/tuntumaa paljonko perushuolto ja päivitys 19t:si maksaa ammattimaisessa turbohuoltoliikkeessä?
Speedpartshan myy noita 19t vaihtoturboja, jolloin pitää palauttaa vanha.
5) Onko tietoa paljonko tuo "runko" veloitus on, jos ei ole antaa palautettavaa Mitsua?
6) Millä lailla TD04-15G ahdin eroaa 15t ahtimesta?
7) Mikä on TD04HL -19T ? (Maptun kauppaa Aeroon bolt on päivityksenä)
Käytin kyllä hakua, mutta tieoto on aika sirpaleina siellä täällä ja löydetyt hintatiedot olivat yli 3v vanhoja.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Mitsun asennusta
1) Menee
2) Isomman imuletkun vaihto riittänee, helppo tonnarissa kun on klemmarikiinnitys
2) #6 on 9000:n TD04-15T:ssä, #5 9-3/9-5:n
3) Ahdas se on mutta toimii vielä ja 350hv ainakin on irrotettu ko. kombinaatiolla, ylävireisestä ei voine puhua
4) Saman verran kuin muihinkin normiturboihin, varmaankin n. 200-300e
5) Ei tietoa
6) Eri designiä oleva kompurasiipi, teoriassa hieman lagisempi mutta tuottoa vastaavasti hiukka enemmän. Käytännössä eroa tuskin huomaa.
7) Kaikki puheena olevat mitsut ovat koko nimeltään TD04HL joka tarkoittaa ahdinperhettä ja turbiinisiipeä (HL on isoin eikä Saabiin sopivia muulla turbiinilla olekkaan). 15T, 19T jne. tarkoittavat kompurasiipeä.
2) Isomman imuletkun vaihto riittänee, helppo tonnarissa kun on klemmarikiinnitys
2) #6 on 9000:n TD04-15T:ssä, #5 9-3/9-5:n
3) Ahdas se on mutta toimii vielä ja 350hv ainakin on irrotettu ko. kombinaatiolla, ylävireisestä ei voine puhua
4) Saman verran kuin muihinkin normiturboihin, varmaankin n. 200-300e
5) Ei tietoa
6) Eri designiä oleva kompurasiipi, teoriassa hieman lagisempi mutta tuottoa vastaavasti hiukka enemmän. Käytännössä eroa tuskin huomaa.
7) Kaikki puheena olevat mitsut ovat koko nimeltään TD04HL joka tarkoittaa ahdinperhettä ja turbiinisiipeä (HL on isoin eikä Saabiin sopivia muulla turbiinilla olekkaan). 15T, 19T jne. tarkoittavat kompurasiipeä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mitsun asennusta
2) Sama imuputki sekä t25 että 15T.mikaels kirjoitti:Nyt olisi tarjolla TD04-15t vuoden -95 Aerosta. Myyjän mukaan kaikki letkut ja putket tulee myös, jolla bolt-on mihin tahansa tonnariin. Saatan ostaa tuon ja vaihtaa sen oman T25 tilalle. Päivitys 19t:si saattaa myös tulla kysymykseen. Helppo asennus tekee täst houkuttelevan. Softakin saaminen oikealle "hehtaarille" pitäisi onnistua T5 Suitella.
1) Menekö tuo suoraan T25 pakosarjaan?
2) Mitä tarvitsee tehdä imuputkipuolella ?
Softaa tunatessa on huomattava että tuolla on kohtuu helppa generoida valtaisa vääntöpiikki siihen 3500..4000 kohdille.
Re: Mitsun asennusta
Mulla on kans menossa päivitys garretista mitsuun. Uusi ahdin on MHI TD04HL-16T #6. Hommasin öljy- ja vesiletkut paikallisesta kumiliikkeestä. Letkut ovat teflonia teräspunoksella vahvistettuja. Ahtimeen tuleviin päihin laitettiin M12 banjot ja toiseen päähän M14. Letkujen pituudet olivat 470, 560 ja 370mm. tuohon pisimpään letkuun tehtiin T-haara 8mm lähdöllä 200mm päähän turbolta. Öljyn paluuletkulle pitää tehdä mitsuun sopiva laippa, josta lähtee 22mm putki. Tämä putki pitää vielä ranettaa jotenkin kun ahdin saadaan paikalleen. Kiitoksia j0nelle näistä tiedoista! Niin ja hinnaksi letkuille tuli 55 euroa.
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
Re: Mitsun asennusta
jcarlson kirjoitti:1) Menee
2) Isomman imuletkun vaihto riittänee, helppo tonnarissa kun on klemmarikiinnitys
2) #6 on 9000:n TD04-15T:ssä, #5 9-3/9-5:n
3) Ahdas se on mutta toimii vielä ja 350hv ainakin on irrotettu ko. kombinaatiolla, ylävireisestä ei voine puhua
4) Saman verran kuin muihinkin normiturboihin, varmaankin n. 200-300e
5) Ei tietoa
6) Eri designiä oleva kompurasiipi, teoriassa hieman lagisempi mutta tuottoa vastaavasti hiukka enemmän. Käytännössä eroa tuskin huomaa.
7) Kaikki puheena olevat mitsut ovat koko nimeltään TD04HL joka tarkoittaa ahdinperhettä ja turbiinisiipeä (HL on isoin eikä Saabiin sopivia muulla turbiinilla olekkaan). 15T, 19T jne. tarkoittavat kompurasiipeä.
Kiitos täsmätiedoista!
Softan tekemiseen otetaan apua kokeneemmalta Saabistilta. Juuri rempattua laatikkoa halutaan tietysti varjella. Softan hienosäätö tullaan todennäköisesti tekemään Rototestillä, kunhan siihen asti päästään.
http://www.toniruokonen.com/
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Re: Mitsun asennusta
Tänään tuli postissa 3 bar MAP sensori. Voiko sen laittaa paikalleen, vaikka mitsua ei ole vielä asennettu?
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Mitsun asennusta
Itsellä ohjelmassa myös siirtyminen t25-> jotain kauniimpaa...mutta mitä sinne hankkisi?Huvittaisi saada tuntuva lisäteho ja siirttää vääntöpiikki siitä 2200rpm ehkä johonkin kauemmas?kone siis 2,0 FPT.
19T?28RS?Holset HX35?Saa ehdottaa.
19T?28RS?Holset HX35?Saa ehdottaa.
Viimeksi muokannut timpetti, Ti Tammi 05, 2010 19:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: Mitsun asennusta
Ei kannata ennen kuin on 3bar mapille tehty softa myös kiinni.saab90087 kirjoitti:Tänään tuli postissa 3 bar MAP sensori. Voiko sen laittaa paikalleen, vaikka mitsua ei ole vielä asennettu?
Re: Mitsun asennusta
OK!sepe2000 kirjoitti:Ei kannata ennen kuin on 3bar mapille tehty softa myös kiinni.saab90087 kirjoitti:Tänään tuli postissa 3 bar MAP sensori. Voiko sen laittaa paikalleen, vaikka mitsua ei ole vielä asennettu?
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946