Alko ihmeellisesti hyytymään

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Ikotion
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Alko ihmeellisesti hyytymään

Viesti Kirjoittaja Ikotion »

Ihmeellisesti alko hyytymään tuo saabas... ihan kun olis loppunu bensansyöttö ku alko eka vaan mooaamaan sitten alko rötäämään ja niin edelleen. Kaasunpolkeminen ei auta asiaa yhtään... ahtomittarin viisari kuitenkin nous kaasua pumppailessa nollan tuntumalle...

Kävi mielessä että eiks näissä ole bensapumpulle joku rele? Pumppu oli se 255 walbro jos se rele sitten vittuilis? Vika lähtee pois ainakin hetkellisesti ku vauhdista sammuttaa ja käynnistää uusiks toimii ihan normaalisti.

välkyttää ce kakkosta mitä se on välkytelly koko ajan?

Alipaineletkut vaihdettu silikonisiin.

Missä vois olla vika?

Mitä tommonen pumpunrele maksaa? vai pitäiskö siihen kehitellä katkasin väliin et on/off pumppu päällä?


Di-kasetti on muutamia vuosia vanha, mutta ollut hyllyssä ne muutamat vuodet...
Tulpat ne ngk:n malliset ja n.5000km ajetut, bensasuti samalla vaihdettu, ilmasuti myös..

Lastutettu molemmista bokseista
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7352
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Alko ihmeellisesti hyytymään

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Jos bensapumppu pätkii niin menosta tulee tosi nykivää.
Kannattaa tsekata alipaineletkut ja ahtoletkut ihan ekaks. Letkuja tsekates voi kattoo pyöriikö turbon siivet ihan normaalisti.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Ikotion
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alko ihmeellisesti hyytymään

Viesti Kirjoittaja Ikotion »

alipaineletkut just vaihdettu ja en usko et se kuitenkaan ahtoletkuistakaan johtuis, koska se saattaa tunnin toimia ihan normaalisti ja sitten yhtäkkiä alkaa hyytymään ja sittenkun käynnistää uusiks niin toimii ihan normaalisti.

Jos siellä olis joku mekaaninen vika (ahtoputki, alipaineletku) niin sittenhän se ei toimis laisinkaan
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Ikotion
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alko ihmeellisesti hyytymään

Viesti Kirjoittaja Ikotion »

Noh nytten tänään se hyyty kolme kertaa... pidin käynnissä kun vika tuli päälle. Nyt se taas sai niin saatanasti soppaa ihan kuin kävis kolmella. Kävi sitten mielessä et jos se olis se immu tai sitten se on sytkäkasetti...

Mutta voisko se sitten olla kampiakselinasentotunnistin joka ilmoittaa hajoavansa?
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
rele
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 12:56
Paikkakunta: Turku

Re: Alko ihmeellisesti hyytymään

Viesti Kirjoittaja rele »

Irrota se immun pistoke ja kokeile kun vika tulee päälle.
Oma 9000 oirehti vähän samalla lailla joskus. Immu oli "kaput". :evil:
# 3904 9-5 vm. 2001 KA
Ikotion
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alko ihmeellisesti hyytymään

Viesti Kirjoittaja Ikotion »

joo itseasiassa kokeilin vikapäällä tota immun piuhan irrotusta, eli siis se vois olla siinä vika koska käynti ei muuttunut mihinkään?

Noh huomenna pitänee vaihtaa varaosasaabista immu ja kattella muutenkin vähän nosturilla et missä mennään.
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Ikotion
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alko ihmeellisesti hyytymään

Viesti Kirjoittaja Ikotion »

noh ei ainakaan se prkleen immu ollu.. vaihdoin toisen, säädin seokset kohilleen ja tolleen ja muutenkin ropailin sieltä täältä ja lähin sitten himaan ajaa tyytyväisenä... sitten se hyyty.. Uusiks käyntiin ja toimi ihan normaalisti.

Tulpat siellä oli ok, ei liian rikas seos eikä laihakaan, ruskehtava oli tulpanpää.

En nyt tiiä johtuuko sytkästä vai bensapuolesta.
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Ikotion
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alko ihmeellisesti hyytymään

Viesti Kirjoittaja Ikotion »

Noniin nyt se sitten jäi turunmotarin varrelle... Sytkäkasetin vaihdoin paikanpäällä mut ei lähteny enään käyntiin. vaihdoin immun, magneettiventtiilin ja sytkäkasetin. Seuraavaks menee vaihtoon bensapumppu (joka pitäis olla suht tuore mut tiiä sitten) ja kampiakselin asentotunnistin...

Kyl kasvo ainakin näin iso k*rpä otsaan ku just töistä lähin tänään aikasemmin himaan ku on vähän menoa mut meni sitten kauemmin...



Edittiä. Tuli myös huomattua että ihmeellisesti sitä gasoa oli kadonnut.. Mulla vuotaa bensatankki. Noh motarinvarressa kanisterilla vähän gasoa et sai sen tutun talliin niin huomenna töiden jälkee tipahtaa tankki ja sitten varaosasaabista toinen tankki.

MUTTA en jaksa alkaa arpailemaan seuraavaa vikaa joten vaihdan samalla kampiakselin asentotunnistimen ja bensapumpun..

Ihmeellisesti muuten ahdot jäi alas ku vaihto toisen mankun.. 0.7 eli vakioahdot stagella? mitäköhän siinä nyt mättäää
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Nailoni
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: To Huhti 03, 2008 21:44
Paikkakunta: Vaasa

Re: Alko ihmeellisesti hyytymään

Viesti Kirjoittaja Nailoni »

Selvisikö vika? Itsellä vähän samantyylistä vikaa nyt.
Saab 9000 CD 2.3 -95
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Re: Alko ihmeellisesti hyytymään

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

Itsellä laukesi lauantaina bensapumppu, se kuoli kerrasta, ja ei enää lähtenyt käyntiin.
Vastaa Viestiin