Turbo vai ei / mistä tuntee
-
- "Turbo"
- Viestit: 238
- Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59
Turbo vai ei / mistä tuntee
mistä tietää onko turbo tonttu kyseessä eli siis onko aina etusäleikössä turbo-teksti ja takana myös?? missä puhallin tarkalleen sijaitsee konehuoneessa???
tässä erimerkki, jossa 170hv???? mutta ei liene turbo vaan 149 vapari
http://www.nettiauto.com/saab/9000/3000908
kysyn, koska tonttumetsällä liikun ja en ole koskaan tonnaria omistanut
kiitokset
tässä erimerkki, jossa 170hv???? mutta ei liene turbo vaan 149 vapari
http://www.nettiauto.com/saab/9000/3000908
kysyn, koska tonttumetsällä liikun ja en ole koskaan tonnaria omistanut
kiitokset
-*-Elämä on-*-
Re: Turbo vai ei / mistä tuntee
Toi on turbo, turbo näkyy tuossa koneen etupuolella pakosarjan alla. Ja kuten näkyy tuossa on paineputki intercoolerilta joka menee läppäkoteloon. On jopa 200 heppanen tai enemmän koska tuosta löytyy magneettiventtiili.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Turbo vai ei / mistä tuntee
puhallin on pakosarjassa luonnollisesti. siinä jäähyttimen takana.
turbo tekstejä voi liimailla vaikka corollaan, ei ne autosta välttämättä turpoa tee.
linkin auto on 2.3 turbo
turbo tekstejä voi liimailla vaikka corollaan, ei ne autosta välttämättä turpoa tee.
linkin auto on 2.3 turbo
Viimeksi muokannut Oze, Pe Tammi 08, 2010 22:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nissan Pathfinder 2.5 dci se
Re: Turbo vai ei / mistä tuntee
vjbremer kirjoitti:Toi on turbo, turbo näkyy tuossa koneen etupuolella pakosarjan alla. Ja kuten näkyy tuossa on paineputki intercoolerilta joka menee läppäkoteloon. On jopa 200 heppanen tai enemmän koska tuosta löytyy magneettiventtiili.
ehit ensin. mulle ei auvennut mitään moottoritila kuvaa?
oho löytyhän sieltä lisää kuvia kun napsuttelee hyvä minä
Nissan Pathfinder 2.5 dci se
Re: Turbo vai ei / mistä tuntee
Mittaristossa ei ollut ahtopainemittaria, joten liekö lähtenyt tehtaalta matalapaineturbona ja myöhemmin päivitetty täyspaineiseksi?
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Turbo vai ei / mistä tuntee
Onko kyseessä kuvanpakkauksesta johtuva harha, vai eikö tuossa yhdessä rattikuvassa pitäisi näkyä ahtomittari?
aika helmen näköinen peli muuten...
aika helmen näköinen peli muuten...
Re: Turbo vai ei / mistä tuntee
Turbo-merkkiähän ei matalapaineisissa ole maskissa. Ilmeisesti täyspaineisistakin maskin merkki poistuu 1997/1998?.
Ja ei ne merki muutenkaan, omassa Aerossa ei ollu mitään merkkejä.
Turbon sisusta eroaa luullakseni vaparista niin, että Turbon etupenkkien takana on ne pussitaskut? Vai koskeeko tämä vain OG-satkuja...
Mutta turbon tunnistaa parhaiten jo kerrottujen vinkkien avulla...kenties ajamallakin
Ja ei ne merki muutenkaan, omassa Aerossa ei ollu mitään merkkejä.
Turbon sisusta eroaa luullakseni vaparista niin, että Turbon etupenkkien takana on ne pussitaskut? Vai koskeeko tämä vain OG-satkuja...
Mutta turbon tunnistaa parhaiten jo kerrottujen vinkkien avulla...kenties ajamallakin
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Turbo vai ei / mistä tuntee
Kyllä mulla ainakin on pussitaskut vaikkei turboa olekaan.teesalama kirjoitti:Turbon sisusta eroaa luullakseni vaparista niin, että Turbon etupenkkien takana on ne pussitaskut? Vai koskeeko tämä vain OG-satkuja...
Saappihan se siellä.
Re: Turbo vai ei / mistä tuntee
Mites näissä loppupään tonnareissa, kuuluuko plyysiverhoilu jossa penkkien sivut ovat "pörheämpää" kangasta, ainoastaan turboihin? Taisi vaparit poistua ohjelmasta jo joskus hiukan ennen kuin koko malli?
Re: Turbo vai ei / mistä tuntee
Ahtomittaria ei ole, koska otsikossahan jo lukee LP Turbo eli low pressure 125kW/170hp, jota mahdollisesti sitten piristetty.
Myös venttiilikopan päällä olevasta punaisesta (tai mustasta) DI-kasetista tunnistaa turbollisen auton, vapareissa on tilalla virranjakaja.
Myös venttiilikopan päällä olevasta punaisesta (tai mustasta) DI-kasetista tunnistaa turbollisen auton, vapareissa on tilalla virranjakaja.
9-5 2.0tA -06 Biopower
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
Re: Turbo vai ei / mistä tuntee
Höpöhöpö, kun tonnarista puhutaan. 2.3i:ssä on trionic ja sitä myöten myös di-kasetti.shaft kirjoitti:Myös venttiilikopan päällä olevasta punaisesta (tai mustasta) DI-kasetista tunnistaa turbollisen auton, vapareissa on tilalla virranjakaja.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Turbo vai ei / mistä tuntee
Kyllä mulla vaan vaikka onkin matalapaine...teesalama kirjoitti:Turbo-merkkiähän ei matalapaineisissa ole maskissa. Ilmeisesti täyspaineisistakin maskin merkki poistuu 1997/1998?.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Turbo vai ei / mistä tuntee
Ellei vaihdettu, kuten omassani.Mimmi kirjoitti:Vaparitontutkin ovat DI-kasetilla my-95->shaft kirjoitti:Myös venttiilikopan päällä olevasta punaisesta (tai mustasta) DI-kasetista tunnistaa turbollisen auton, vapareissa on tilalla virranjakaja.
T5 peleissä on punainen kasetti, ei musta.
Saabiton saabisti
#1470
#1470
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Turbo vai ei / mistä tuntee
Riittää kun toimii.Mimmi kirjoitti: Vaihdettu väärään. T5 peleissä pitää olla punainen kasetti.
Saabiton saabisti
#1470
#1470