Saab 9000 Turbo 16 -87 USA, uusin hankinta (KUVIA)
Saab 9000 Turbo 16 -87 USA, uusin hankinta (KUVIA)
http://rtuning.kuvat.fi/kuvat/Saab+9000 ... 6+-87+USA/
Linkissä kuvia uusimmasta ihastuksesta ja hankinnasta, jos jotakuta kiinnostaa.
"Pelastin" auton muutamasta syystä mm:
- Ikäänsä ja hintaansa nähden suhteelisen edistyksellinen tekniikka (mm. 16V)
- Suhteellisen hyvä suorityskyky vakiona (ikäänsä nähden ja osittain vieläkin)
- Tarvittaessa viripotentiaalia
- Kestävä moottori
- Kattava varustelu, joka myös toimii
- 22 v. ensimmäisellä omistajalla Etelä-Pohjanmaalla
- 80-luvun muistot
- Nostalginen ulkonäkö
- Aikansa yksi hintavista ja tavoitelluista autoista
- 170 000 mailia ajettu
Varusteet:
- Nahkasisusta
- "Lasikattolukku"
- Automaatti
- Autom. ilmastointi
- Vakionopeudensäädin
- Ajotietokone
- Sähköikkunat ja -peilit
- Sähköantenni
Auto on täysin vakio ja alkuperäinen lukuunottamatta hankkimiani 16" Aerovanteita.
Alkuperäiset 15" alut on kuitenkin tallella.
Turbo-merkki puuttuu maskista, mutta on tallella ja uudet kiinnitysosat hankittu.
Ratista puuttuu sininen Saab-merkki. Tilalle hankittu käytetty vastaava, mutta ei paikalla vielä.
Katsotaan, että mitä tämän kanssa tehdään, vai raaskiiko tehdä mitään.
Mielessä on ollut:
- Ahtojen nosto
- Pakoputken pään vaihto ellipsiin
- Levikepalat takavanteiden alle
- Tai vaihtoehtoisesti 15" x 7"+8" peltivanteet alle
- Saschin alustasarja alle
Toisaalta 2 ylintä jos menee tekemään, auto ei ole enää alkuperäinen ja koskematon.
Vanteiden kanssa voi aina pelata, kun vakiovanteet saa aina takaisin alle.
Alustapäivityksen jotenkin on helppo kuitenkin sulattaa, kun takajouset voisi olla vaihtoa vaille muutenkin.
Pitäisittekö itse alkuperäisenä vai lähtisittekö muokkailemaan?
Linkissä kuvia uusimmasta ihastuksesta ja hankinnasta, jos jotakuta kiinnostaa.
"Pelastin" auton muutamasta syystä mm:
- Ikäänsä ja hintaansa nähden suhteelisen edistyksellinen tekniikka (mm. 16V)
- Suhteellisen hyvä suorityskyky vakiona (ikäänsä nähden ja osittain vieläkin)
- Tarvittaessa viripotentiaalia
- Kestävä moottori
- Kattava varustelu, joka myös toimii
- 22 v. ensimmäisellä omistajalla Etelä-Pohjanmaalla
- 80-luvun muistot
- Nostalginen ulkonäkö
- Aikansa yksi hintavista ja tavoitelluista autoista
- 170 000 mailia ajettu
Varusteet:
- Nahkasisusta
- "Lasikattolukku"
- Automaatti
- Autom. ilmastointi
- Vakionopeudensäädin
- Ajotietokone
- Sähköikkunat ja -peilit
- Sähköantenni
Auto on täysin vakio ja alkuperäinen lukuunottamatta hankkimiani 16" Aerovanteita.
Alkuperäiset 15" alut on kuitenkin tallella.
Turbo-merkki puuttuu maskista, mutta on tallella ja uudet kiinnitysosat hankittu.
Ratista puuttuu sininen Saab-merkki. Tilalle hankittu käytetty vastaava, mutta ei paikalla vielä.
Katsotaan, että mitä tämän kanssa tehdään, vai raaskiiko tehdä mitään.
Mielessä on ollut:
- Ahtojen nosto
- Pakoputken pään vaihto ellipsiin
- Levikepalat takavanteiden alle
- Tai vaihtoehtoisesti 15" x 7"+8" peltivanteet alle
- Saschin alustasarja alle
Toisaalta 2 ylintä jos menee tekemään, auto ei ole enää alkuperäinen ja koskematon.
Vanteiden kanssa voi aina pelata, kun vakiovanteet saa aina takaisin alle.
Alustapäivityksen jotenkin on helppo kuitenkin sulattaa, kun takajouset voisi olla vaihtoa vaille muutenkin.
Pitäisittekö itse alkuperäisenä vai lähtisittekö muokkailemaan?
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: Saab 9000 Turbo 16 -87 USA, uusin hankinta (KUVIA)
Eikös tuossa ois parinvuoden päästä jo museokatsastus mahdollisuus? Kuvien mukaan voisi olla hyvä projekti sinne.
#3834
Re: Saab 9000 Turbo 16 -87 USA, uusin hankinta (KUVIA)
Kyllä, jos se on vielä 25 v. ikäraja.siiseli kirjoitti:Eikös tuossa ois parinvuoden päästä jo museokatsastus mahdollisuus? Kuvien mukaan voisi olla hyvä projekti sinne.
Jostain epävirallisesti olen kuullut, että olisi nykyään 30 v., mutten ole tarkastanut asiaa virallisesti mistään.
Muuten kyllä käynyt sama mielessä.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: Saab 9000 Turbo 16 -87 USA, uusin hankinta (KUVIA)
Tuo auto pääsee museoleimalle vasta vuonna 2017.
Re: Saab 9000 Turbo 16 -87 USA, uusin hankinta (KUVIA)
Jopas menee kauan.f-19 kirjoitti:Tuo auto pääsee museoleimalle vasta vuonna 2017.
2 vuotta olisi voinut odotella.
Auto kuitenkin ostettiin kakkosautoksi / harrasteautoksi.
Toki onhan se mukava ajella hyväkuntoisella suht. originaalilla 80-luvun autolla.
Tämä Turbo-Saab ja myös Turbo-Volvo oli siihen aikaan meikäläiselle, kun mopon päältä autoja katseli melkoisia kulkupelejä. Tuntui silloin, että ne on kovakulkuisimpia autoja lukuunottamatta urheiluautoja.
Toki kulkeehan Saab liki 225 km/h, joten ei se ihan kehno arvo silloin ollut. Volvot ei juuri yli 200 km/h kulkeneet välitystensä puolesta, ainakaan automaatit.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: Saab 9000 Turbo 16 -87 USA, uusin hankinta (KUVIA)
Kuinkas USA-malli on ollut Etelä-Pohjanmaalla ensimmäiset 22v? Onko joku hakenut tax-free auton USAsta (jolloin se oli eka vuoden siellä), vai oliko jokin erikoistoimitus?
En lähtisi virittelemään tuon ikäistä, varsinkaan automaattia. Viriteltyä autoa tulee ajettua kovempaa, kun joka välissä pitää testata onko paineet ja tehot tallella...
Jos toi on kunnossa, pidä käyttöautona ja osta toinen (manuaali) virittelyjä varten.
En lähtisi virittelemään tuon ikäistä, varsinkaan automaattia. Viriteltyä autoa tulee ajettua kovempaa, kun joka välissä pitää testata onko paineet ja tehot tallella...
Jos toi on kunnossa, pidä käyttöautona ja osta toinen (manuaali) virittelyjä varten.
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
#2545
Re: Saab 9000 Turbo 16 -87 USA, uusin hankinta (KUVIA)
Pelasta museoinnilta päivittämällä etu- ja sivuvilkut kirkkaiksi + merkkien poistolla (takaluukusta). Päivitä alusta asiallisilla osilla, ja harkitse vakavasti koko putkiston päivitystä pelkän putkenpään sijasta. Lisäksi asiallista käyttöentisöintiä, kulutus- ja pisteosien uusintaa yms. Uudet kilvet alkuperäisin tunnuksin, jne. jne.Petri R kirjoitti:Pitäisittekö itse alkuperäisenä vai lähtisittekö muokkailemaan?
Otahan kunnollisempia kuvia hyvässä päivänvalossa, jossa näkyy pornahtava sisustakin paremmin. Vaikuttaa varsin asialliselta härveliltä muihin vastaaviin verrattuna.
#3418
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: Saab 9000 Turbo 16 -87 USA, uusin hankinta (KUVIA)
erittäin hyväkuntoinen! (kuvissa ainakin) pidä ihmeessä vaan käyttiksenä, kestää varmasti parhaiten
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: Saab 9000 Turbo 16 -87 USA, uusin hankinta (KUVIA)
Pieni ahtojen nosto n. 200hv tasolle ei aiheuta mitään murheita kestävyyden osalta ja on helppo palauttaa vakioksikin jos joskus haluaa. Eli jos siltä tuntuu niin en näe mitään estettä sille.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Saab 9000 Turbo 16 -87 USA, uusin hankinta (KUVIA)
Tarkennetaan sen verran, että on ollut ensimäisellä Etelä-Pohjalaisella omistajalla 22 v., josta ensimmäisen vuoden auto on ollut USA:ssa.jmt kirjoitti:Kuinkas USA-malli on ollut Etelä-Pohjanmaalla ensimmäiset 22v? Onko joku hakenut tax-free auton USAsta (jolloin se oli eka vuoden siellä), vai oliko jokin erikoistoimitus?
On käynyt mielessä se ehdottamasi manuaalin hankinta lisäksi.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
-
- "Turbo"
- Viestit: 285
- Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
- Paikkakunta: Käläviä
Re: Saab 9000 Turbo 16 -87 USA, uusin hankinta (KUVIA)
Onnea hankinnalle ja teretulemast taas saappasten maailmaan....multa löytyy osia jos tarvii...
Petri R kirjoitti:Tarkennetaan sen verran, että on ollut ensimäisellä Etelä-Pohjalaisella omistajalla 22 v., josta ensimmäisen vuoden auto on ollut USA:ssa.jmt kirjoitti:Kuinkas USA-malli on ollut Etelä-Pohjanmaalla ensimmäiset 22v? Onko joku hakenut tax-free auton USAsta (jolloin se oli eka vuoden siellä), vai oliko jokin erikoistoimitus?
On käynyt mielessä se ehdottamasi manuaalin hankinta lisäksi.
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
Re: Saab 9000 Turbo 16 -87 USA, uusin hankinta (KUVIA)
Kiitos!turporuuvi kirjoitti:Onnea hankinnalle ja teretulemast taas saappasten maailmaan....multa löytyy osia jos tarvii...
Nimen perusteella muistelisin, että taisin ostaa sinulta sen ensimmäisen Saabin 9000 Turbo -85?
Jos ja kun näin luultavasti on, osia tullaan varmaan tarvimaan.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: Saab 9000 Turbo 16 -87 USA, uusin hankinta (KUVIA)
- Mistä saa vilkkuja ja onko kuvia, josta näkisi, että uskaltaako lähteä nuorentamaan. Löytyykö puna/valkotakavaloja?J.N kirjoitti:Pelasta museoinnilta päivittämällä etu- ja sivuvilkut kirkkaiksi + merkkien poistolla (takaluukusta). Päivitä alusta asiallisilla osilla, ja harkitse vakavasti koko putkiston päivitystä pelkän putkenpään sijasta. Lisäksi asiallista käyttöentisöintiä, kulutus- ja pisteosien uusintaa yms. Uudet kilvet alkuperäisin tunnuksin, jne. jne.Petri R kirjoitti:Pitäisittekö itse alkuperäisenä vai lähtisittekö muokkailemaan?
Otahan kunnollisempia kuvia hyvässä päivänvalossa, jossa näkyy pornahtava sisustakin paremmin. Vaikuttaa varsin asialliselta härveliltä muihin vastaaviin verrattuna.
- Merkkejä en raaski poistaa
- Alle 10 tkm Saschin kokosarja odottaa asennusta ja paikkaa asentaa
- Jos lähdetään virittämään kunnolla, että vakioputki jää ahtaaksi, nin siinä tapauksessa kyllä, mutta mölyputkia en jaksa enää kuunnella. Pikkviritykseen luultavasti riittää downpipen vaihto paksumpaan.
- Käyttöentisöintiä tullaan tekemään
- Kulutusosia myös
- Kilpien tilaaminen kuuluu minulla aina ensimmäisimpiin hankintoihin ja luonnollisesti ei EU. Vuonna 87 EU:ta ei ollut.
Kunnon kuvia saadaan jossain vaiheessa.
Tuo sisusta on mielestäni 1 parhaista yksityiskohdista, varsinkin väriltään. Joku ei siitä pidä.
Ei todellakaan ole mitäänsanomaton sisusta, vaan nimeomaan paljonpuhuva.
Tähän asti lähes joka kerta hymyilyttänyt autoon mennessä tuo punainen sisusta.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: Saab 9000 Turbo 16 -87 USA, uusin hankinta (KUVIA)
Sen verran, mitä olen itse oppinut itseäni tuntemaan, niin keväällä voi mennä juuri tähän.jcarlson kirjoitti:Pieni ahtojen nosto n. 200hv tasolle ei aiheuta mitään murheita kestävyyden osalta ja on helppo palauttaa vakioksikin jos joskus haluaa. Eli jos siltä tuntuu niin en näe mitään estettä sille.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: Saab 9000 Turbo 16 -87 USA, uusin hankinta (KUVIA)
Parts for Saabs
Elkparts
Speedparts
PCS
Putkiston päivitys esim. rosteriseen puolisarjaan ei välttämättä vaikuta melusaasteeseen yhtään vakioon verrattuna. Pelkkää suorituskyvyn parannusta silmälläpitäen DP:n päivitys on oleellista.
#3418