Tuulilasin vaihtamisen riskeistä
Tuulilasin vaihtamisen riskeistä
Moi.
[Edit] Kyse on 9000 CD T16, -89
Rengaslasista sanottiin että pitäisi kuulemma varautua tonnarin osalta
siihen että on ruostetta. He eivät kuulemma ruostehommia tee ja ikkunan
vaihdosta voi siis tulla kallis operaatio. Ihan halusivat etukäteen varoittaa.
Eräästä toisesta paikasta Espoosta ei tuosta puhuttu mitään ja ehdin ajankin
jo varata, mutta Rengaslasin kommentin jälkeen en taida mennä tuonnekaan.
Siis jos vanhan tuulilasin irrottaa ja ruoste estää uuden laittamisen (ei kuulemma
voi etukäteen tietää ennenkun lasi on pois), niin vanha laitetaan kuulemma
takaisin tp-teippauksella, joka ei oikeastaan ole tieliikennekelpoinen ratkaisu,
auton saa vain siirtää korjattavaksi.
Onko teillä kokemuksia mikä on riski että siellä on ruostetta ja kannattaisiko
siis tehdä asevelivoimin tuo? Jos joutuu jotain ruostetta poistelemaan, minulla
ei ole varaa mihinkään 60 egee tunti putsauksiin.
Yhteyttäkin mielellään saa ottaa, jos pystyisi auttamaan lasin vaihtamisessa: +358408019330
terveisin
Marko
[Edit] Kyse on 9000 CD T16, -89
Rengaslasista sanottiin että pitäisi kuulemma varautua tonnarin osalta
siihen että on ruostetta. He eivät kuulemma ruostehommia tee ja ikkunan
vaihdosta voi siis tulla kallis operaatio. Ihan halusivat etukäteen varoittaa.
Eräästä toisesta paikasta Espoosta ei tuosta puhuttu mitään ja ehdin ajankin
jo varata, mutta Rengaslasin kommentin jälkeen en taida mennä tuonnekaan.
Siis jos vanhan tuulilasin irrottaa ja ruoste estää uuden laittamisen (ei kuulemma
voi etukäteen tietää ennenkun lasi on pois), niin vanha laitetaan kuulemma
takaisin tp-teippauksella, joka ei oikeastaan ole tieliikennekelpoinen ratkaisu,
auton saa vain siirtää korjattavaksi.
Onko teillä kokemuksia mikä on riski että siellä on ruostetta ja kannattaisiko
siis tehdä asevelivoimin tuo? Jos joutuu jotain ruostetta poistelemaan, minulla
ei ole varaa mihinkään 60 egee tunti putsauksiin.
Yhteyttäkin mielellään saa ottaa, jos pystyisi auttamaan lasin vaihtamisessa: +358408019330
terveisin
Marko
Re: Tuulilasin vaihtamisen riskeistä
Tuulilasinkehys on yksi tonnarin pahimmista ruostepaikoista.
Tosin jos autossa on orkkis lasi, eikä kehyksen ympärillä näy mitään merkkiä ruosteesta, niin en olisi turhan huolissani. Omaan vaihdettiin viime syksyllä lasi kun leimasetä niin vaati, eikä alta löytynyt mitään hälyttävää. Ruostuminen tuppaa kait yleensä alkamaan lasin vaihdon jälkeen, mikäli homma on tehty hutiloiden.
Tosin jos autossa on orkkis lasi, eikä kehyksen ympärillä näy mitään merkkiä ruosteesta, niin en olisi turhan huolissani. Omaan vaihdettiin viime syksyllä lasi kun leimasetä niin vaati, eikä alta löytynyt mitään hälyttävää. Ruostuminen tuppaa kait yleensä alkamaan lasin vaihdon jälkeen, mikäli homma on tehty hutiloiden.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Tuulilasin vaihtamisen riskeistä
Moi ja thanks replystä.
Ok eli ei tässä näkemältäni ole ruostetta ikkunan alueen reunoissa.
Mukava kuulla että ongelmia ei itselläsi ollut vaihdoin suhteen.
En voi sanoa onko tuo alkup lasi ja alkup reunalistalla, ei näytä ns
"kakkos-laadun" listalta ainakaan.
270 EUR oli Espoon liikkeen hinta joku Novus edustaja
250 EUR oli hinta Rengaslasi-liikkeessä, ei-alkup-reunalistalla.
Ilmeisesti tuolla hintatasolla nykyään mennään?
t. M
Ok eli ei tässä näkemältäni ole ruostetta ikkunan alueen reunoissa.
Mukava kuulla että ongelmia ei itselläsi ollut vaihdoin suhteen.
En voi sanoa onko tuo alkup lasi ja alkup reunalistalla, ei näytä ns
"kakkos-laadun" listalta ainakaan.
270 EUR oli Espoon liikkeen hinta joku Novus edustaja
250 EUR oli hinta Rengaslasi-liikkeessä, ei-alkup-reunalistalla.
Ilmeisesti tuolla hintatasolla nykyään mennään?
t. M
Re: Tuulilasin vaihtamisen riskeistä
Tampereella halvin tarjous oli 190e, oliskohan ollut Tampereen Tuulilasipalvelu.
Oma vaihdettiin isomman rempan yhteydessä Laitilassa. Vaihtoon meni tuulilasin lisäksi mm. turbo, tässä hommassa lasin hinnaksi jäi ~200e.
Oma vaihdettiin isomman rempan yhteydessä Laitilassa. Vaihtoon meni tuulilasin lisäksi mm. turbo, tässä hommassa lasin hinnaksi jäi ~200e.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Tuulilasin vaihtamisen riskeistä
Thanks! Ok, saattaa siis olla, yllättävää, jälleen kerran että pk-seutu on kalleinta aluetta teettää yhtään mitään :/
t. M
t. M
Re: Tuulilasin vaihtamisen riskeistä
jep kyllä näin on ja kun katsoo oman tilinauhan tuntipalkka osiota voi tehdä nopeita laskutoimituksia kuinka monta tuntia itse pystyy tekemään siihen 60 :n euroon ruosteen putsausta, siinä tuulilasi liikkeen ulkopuolella sen jälkeen kun ottaa/otattaa lasin pois. jatkokela mukaan,rälläkkä, pikku hiekkapuhallussetti ynnä muuta kivaa.
eikun räkää nokkaan ja maantielle vaan. se on aina kotiappäin.
eikun räkää nokkaan ja maantielle vaan. se on aina kotiappäin.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Tuulilasin vaihtamisen riskeistä
Työkaverini vaihdatti Bemariinsa lasin tuolla juuri viime perjantaina, asia ei ole vielä päätöksessä. Kuulemani perusteella kiertäisin mahdollisimman kaukaa.Mawerick kirjoitti:Tampereella halvin tarjous oli 190e, oliskohan ollut Tampereen Tuulilasipalvelu.
-
- "Turbo"
- Viestit: 226
- Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Tuulilasin vaihtamisen riskeistä
Samaa mieltä ko. pajasta. En suosittele.Hessu kirjoitti:Työkaverini vaihdatti Bemariinsa lasin tuolla juuri viime perjantaina, asia ei ole vielä päätöksessä. Kuulemani perusteella kiertäisin mahdollisimman kaukaa.Mawerick kirjoitti:Tampereella halvin tarjous oli 190e, oliskohan ollut Tampereen Tuulilasipalvelu.
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
Re: Tuulilasin vaihtamisen riskeistä
no kerro veikkonen mikä meni munilleen ja vaikka kertoilmaisuina kun firman nimikin on tiedossa, jotta muut kanssa saabistit osaavat välttää karikon tai tehdä kirjallisena työsuorituksen ja siihen liittyvät välttämättömät rahan siirrot.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Tuulilasin vaihtamisen riskeistä
Hieman sitä ruostetilannetta saa selville ohjaamosta käsinkin jo pelkästään kurkkimalla kojelaudan yläpinnan ja tuulilasin välistä sitä peltikarmin kuntoa ja liimasaumaa vaikkapa taskulampun avulla, ja A-pilareiden osalta irrottamalla oviaukkojen reunanauhaa pilareiden osalta ja nykäisemällä verhoilulevyjä pilarin suuntaisesti ylöspäin jolloin ne irtoavat ja peltikarmi on tarkasteltavissa sisäpuolelta.
Ja kyllä sitä sutta osataan tehdä ihan "ammattilaistenkin" osalta:
-Ensinnäkin edes lähdetään vaihtamaan lasia jo valmiiksi ruosteisiin karmeihin tekemällä vain työ ja olemalla hiljaa siitä ruskeasta mikä jo näkyy. Alkuperäisen kysyjän tapauksessa on erittäin asiallista että asiasta on kerrottu ja varoitettu heti alkujaankin.
-Pilaamalla terve karmi raapimalla siitä vanhan lasin irrotusvaiheessa maalit pois ja olemalla hiljaa asiasta ja liimaamalla vain uusi lasi paikoilleen ilman kunnollista pohjustusta. Listat päälle peitoksi ja hyvä tuli, ammattimieshän sen on tehnyt.
-Edellämainitun lisäksi onnistutaan jättämään yläreunan liimapalkoa vaatimaton sentti kokonaan puuttuvaksi ja päästetään lasi vajoamaan kuivumisvaiheessa jolloin yläreunan lista ei pysy ajoviimassa paikoillaan, bonuksena sadeyön jälkeisessä liikenteeseenlähdössä kattoverhoilun etukonsolista ensimmäisessä tiukassa oikeassa käännöksessä kuljettajan jalkoväliin lorahtava kylmä vesiputous. Liekö sitten liikenneturvallisuusajattelua noiden em. ammattilaisten puolelta, herättäähän se viimeistään jonsei aamukahvi sitä vielä ole tehnyt.
Ja kyllä sitä sutta osataan tehdä ihan "ammattilaistenkin" osalta:
-Ensinnäkin edes lähdetään vaihtamaan lasia jo valmiiksi ruosteisiin karmeihin tekemällä vain työ ja olemalla hiljaa siitä ruskeasta mikä jo näkyy. Alkuperäisen kysyjän tapauksessa on erittäin asiallista että asiasta on kerrottu ja varoitettu heti alkujaankin.
-Pilaamalla terve karmi raapimalla siitä vanhan lasin irrotusvaiheessa maalit pois ja olemalla hiljaa asiasta ja liimaamalla vain uusi lasi paikoilleen ilman kunnollista pohjustusta. Listat päälle peitoksi ja hyvä tuli, ammattimieshän sen on tehnyt.
-Edellämainitun lisäksi onnistutaan jättämään yläreunan liimapalkoa vaatimaton sentti kokonaan puuttuvaksi ja päästetään lasi vajoamaan kuivumisvaiheessa jolloin yläreunan lista ei pysy ajoviimassa paikoillaan, bonuksena sadeyön jälkeisessä liikenteeseenlähdössä kattoverhoilun etukonsolista ensimmäisessä tiukassa oikeassa käännöksessä kuljettajan jalkoväliin lorahtava kylmä vesiputous. Liekö sitten liikenneturvallisuusajattelua noiden em. ammattilaisten puolelta, herättäähän se viimeistään jonsei aamukahvi sitä vielä ole tehnyt.
-
- "Turbo"
- Viestit: 226
- Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Tuulilasin vaihtamisen riskeistä
Oletuksena hyvä asentaja vaihtaa tuulilasin ja asia tulee kerralla kuntoon ilman "jälkikäyntejä". Tässä tapauksessa kävin 3 kertaa asioimassa, kun ei tullut kerralla kuntoon.mestari kirjoitti:no kerro veikkonen mikä meni munilleen ja vaikka kertoilmaisuina kun firman nimikin on tiedossa, jotta muut kanssa saabistit osaavat välttää karikon tai tehdä kirjallisena työsuorituksen ja siihen liittyvät välttämättömät rahan siirrot.
Voihan olla että odotukseni ovat epärealistisia.

#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
Re: Tuulilasin vaihtamisen riskeistä
Tämän takia olisikin hyvä kuvailla mikä meni pieleen jotta voisi muodostaa oman mielipiteen.900Caasutin kirjoitti: Voihan olla että odotukseni ovat epärealistisia.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
-
- "Turbo"
- Viestit: 226
- Liittynyt: Pe Elo 25, 2006 20:50
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Tuulilasin vaihtamisen riskeistä
Uuden tuulilasin asennuksen jälkeen lasi suhisi ja pesussa vettä tuli sisään. Uusi käynti lasiliikkeeseen ja korjaavia toimenpiteitä (kittausta). Suhina väheni, mutta taas pesun jälkeen vettä sisään lasin yläreunasta. Vein auton taas takaisin lasiliikkeeseen - lasin yläreunaan kittiä. Tällä kertaa korjaus onnistui.Rafu kirjoitti:Tämän takia olisikin hyvä kuvailla mikä meni pieleen jotta voisi muodostaa oman mielipiteen.900Caasutin kirjoitti: Voihan olla että odotukseni ovat epärealistisia.
Mikäli lasin asennuksessa on ongelmia, voisi asiakasta informoida siitä eikä luovuttaa autoa "keskeneräisenä". Eli jos vaatii esim. peltitöitä, voisi asennuksen keskeyttää ja ottaa yhteyttä asiakkaaseen.
Voisin maksaa lasinvaihdosta vaikka hieman enemmän, jos tulisi kerralla kuntoon.
#3142
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
9-3 SC TTid A -08 ja Nissan Leaf 40 kWh 2020
-
- "Ruisku"
- Viestit: 125
- Liittynyt: La Helmi 20, 2010 19:27
Re: Tuulilasin vaihtamisen riskeistä

A-pilarin verhoilut pois ennen liimausta!
Muuten pursuava liima varmistaa verhoilujen paikallaan pysymisen "lähtemättömästi"
CS 2,0t -97 225 000 km
Re: Tuulilasin vaihtamisen riskeistä
Mäkin varauduin a-pilariverhoilut itse irroittaen kun vein CS-tonnarini tuulilasin vaihtoon.
Mulle sattui hyvä lasiliike, oli ollut pikkaisen pintaröpöä karmissa, olivat putsanneet ja maalanneet sen.
Mulle sattui hyvä lasiliike, oli ollut pikkaisen pintaröpöä karmissa, olivat putsanneet ja maalanneet sen.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)