Kytkinremontti tonnariin
Kytkinremontti tonnariin
Alkaa oleen tuon tonnarin(9000 vm.95 2.0t aj.320tkm.)kytkin finaalissa.Pitäis kaverin kanssa ensiviikolla rempata.Kysymys,mistä olisi paras ostaa tampereen alueella.Tai lähinnä kannattaako tuota motonetin pakettia laittaa.Mistä vois ostaa valmiin paketin(laadukkaan),kuitenkin kai kytkin sylinterin tiivisteet kantsii uusia?Kertokaa mitä pitäis huomioida.Myös se vaihteensiirron"rättinivel"lienee helpompi vaihtaa kun laatikko on irti.On ajoittaisia viitosen ja pakin kytkeytymis ongelmia,toivottavasti vika on siinä.Yritin kyllä käyttää hakua mutta en löytänyt keskusteluja kytkinpaketeista
Re: Kytkinremontti tonnariin
kaivaja kirjoitti:Alkaa oleen tuon tonnarin(9000 vm.95 2.0t aj.320tkm.)kytkin finaalissa.Pitäis kaverin kanssa ensiviikolla rempata.Kysymys,mistä olisi paras ostaa tampereen alueella.Tai lähinnä kannattaako tuota motonetin pakettia laittaa.Mistä vois ostaa valmiin paketin(laadukkaan),kuitenkin kai kytkin sylinterin tiivisteet kantsii uusia?Kertokaa mitä pitäis huomioida.Myös se vaihteensiirron"rättinivel"lienee helpompi vaihtaa kun laatikko on irti.On ajoittaisia viitosen ja pakin kytkeytymis ongelmia,toivottavasti vika on siinä.Yritin kyllä käyttää hakua mutta en löytänyt keskusteluja kytkinpaketeista
No, onhan noita tullut jo 5 vaihdettua
Tuohon menee se 215mm kytkinpaketti jos ei lähde vaihtamaan vauhtipyörää. Tosin jos on viritetty / meinaat virittää niin sitten on vauhtipyörän vaihto edessä ja isomman setin laitto.
Älä ihmeessä uusi ainakaan työsylinteriin pelkkiä tiivisteitä , takaan että se on niin paskana muutenkin että uutta vaan kehiin ! Tarvikkeista olen kuullut 90% huonoa joten... tee miten lystäät Motenetista saa ihan kelposen kytkinsetin kyllä. Siirtäjän niveltä älä osta missään nimessä Motonetista mikäli myyvät vielä Scantechin tavaraa. Se on niin PASKA ettei sitä saa edes asennettua kun sisäpinnasta puuttuu karhennus joka estää nivelen pyörimisen siirtotangon päällä. Lipeää siitä sitten viimeistään kolmannen vaihteen vaihdon yhteydessä.
Itse työhön löytyy netista lontoonkielisiä ohjeita vino pino. Jos on eka kerta niin 2 päivää aikaa , rento asenne ja ehkä muutama asennusjuoma matkaan !
Re: Kytkinremontti tonnariin
Itselle ajankohtainen aihe... revin eilen/tänään laatikon irti työsylinterin laukeamisen vuoksi. Oli O-rengas turvonnut ihan muodottomaksi ja siksi alkoi falskata. Muuten sylinteri näytti ihan kohtuu kuntoiselta mutta uus on jo hankittuna.
Samalla mittailin että varmaan menee kytkinkin vaihtoon... 6 mm oli levyn kokonaispaksuus, mikäköhän mahtaa olla olla alaraja ja mikä uuden levyn paksuus? Eli siis kannattaako tuohon heittää uusi levy, paljonko tuo on kulunut?
Samalla mittailin että varmaan menee kytkinkin vaihtoon... 6 mm oli levyn kokonaispaksuus, mikäköhän mahtaa olla olla alaraja ja mikä uuden levyn paksuus? Eli siis kannattaako tuohon heittää uusi levy, paljonko tuo on kulunut?
9000 CSE 2.3T -93
Re: Kytkinremontti tonnariin
Voin olla väärässäkin, mutta 215mm. on vapari koneen kytkin ja 229mm. 2.0l turbon. 2.3T tais olla 240mm. ja se vaatii isomman vauhtipyörän. Viime kesänä laatikon ja kytkimen vaihtaneena sanoisin että 229mm kytkin on rajoilla, mutta riittää steg 1 viritettyyn 2.0t vm-88.
Varaosaliikkeessä tietokoneet ei ehdottanu Shachin(miten vitussa se kirjotetaan) ainakin 88 malliin, mutta se sopi vertaamalla vanhaan ja myös oikeasti. Luc tjsp. ois maksanu enemmän.
2.0 vaparin laatikko on nyt kehissä ja siinä on myös ajoittain kytkeytymis ongelmia varsinkin vitosella, muut toimii melko hyvin. Työsylinteri uusittu vaihtolootaan ilmeisesti hiljattain ja kytkin muuttui paljon helpompi toimiseksi verrattuna vanhaan.
Varaosaliikkeessä tietokoneet ei ehdottanu Shachin(miten vitussa se kirjotetaan) ainakin 88 malliin, mutta se sopi vertaamalla vanhaan ja myös oikeasti. Luc tjsp. ois maksanu enemmän.
2.0 vaparin laatikko on nyt kehissä ja siinä on myös ajoittain kytkeytymis ongelmia varsinkin vitosella, muut toimii melko hyvin. Työsylinteri uusittu vaihtolootaan ilmeisesti hiljattain ja kytkin muuttui paljon helpompi toimiseksi verrattuna vanhaan.
9000 aero -97, 9000 cde -96
Re: Kytkinremontti tonnariin
Olet valitettavasti väärässä . Matalapaine malleissa 2.0t ja 2.3t on tuo 215mm kytkin käytössä. Se kestää Steg 3 viritystä n.90tkm nätisti käytettynä.Mikkoz kirjoitti:Voin olla väärässäkin, mutta 215mm. on vapari koneen kytkin ja 229mm. 2.0l turbon. 2.3T tais olla 240mm. ja se vaatii isomman vauhtipyörän. Viime kesänä laatikon ja kytkimen vaihtaneena sanoisin että 229mm kytkin on rajoilla,
Jos ostaa työsylinterin motonetista, niin suositeltavaa on vaihtaa originaalit tiiviteet siihen (Scantech kestää n. 1-2 vuotta). Myös letku/putki pääsylinteriltä työsylinterille kannattaa vaihtaa, jos on alkuperäinen.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Kytkinremontti tonnariin
Jostain netin syövereistä löysin tiedon että uus levy olis 7.5 tai 7.3 milliä ja minimi 5.5. Mulla oli 6 - 6.5 milliä joten vielä on vähän jäljellä...Eltsu kirjoitti: Samalla mittailin että varmaan menee kytkinkin vaihtoon... 6 mm oli levyn kokonaispaksuus, mikäköhän mahtaa olla olla alaraja ja mikä uuden levyn paksuus? Eli siis kannattaako tuohon heittää uusi levy, paljonko tuo on kulunut?
Muutaman karhun voimalla tein pätöksen etten ala avaamaan kytkintä ollenkaan tähän hätään vaan läjään tuon nyt vain motonetin "kovasti kehutulla" työsylkyllä ja alan haalimaan osia valmiiksi seuraavaa paremmalla ajalla toteutetavaa remppaa varten kun nyt autolle olis ajoa että sais tehdä jakopää/alusta rempan perheen toiseen (ruotsalais valmisteiseen) kulkineeseen. Jos vaikka sitten pistäis samalla purkamisella uusiksi tukivarsien puslat, kytkimen, jakopään jne. Nyt kun on kerran harjoitellut, homma mahtaa sujua paljon rivakammin toisella kertaa..
9000 CSE 2.3T -93
Re: Kytkinremontti tonnariin
Eli tuon motonetin paketin vois laittaa.Miten se työsylinteri ja vaihteiston nivel,kannattaako marmoritiskiä edes harkita?
Re: Kytkinremontti tonnariin
Vihkoon meni. 2.3t mallissa on sama vauhtis ku 2.3T ja aero mutta kykä 228mm. Toi 215mm on vaan 2.0t riesa.9000LPT kirjoitti:
Olet valitettavasti väärässä . Matalapaine malleissa 2.0t ja 2.3t on tuo 215mm kytkin käytössä. Se kestää Steg 3 viritystä n.90tkm nätisti käytettynä.
Re: Kytkinremontti tonnariin
kaivaja kirjoitti:Eli tuon motonetin paketin vois laittaa.Miten se työsylinteri ja vaihteiston nivel,kannattaako marmoritiskiä edes harkita?
Itse olen tämän työsylinterin tilaillut muutaman kerran:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... cts_id=536
Sulla tietty on toi aikataulu kiireisempi varmaan. Noin 4-5 päivää menee toimituksessa. Noin 150e tulee hintaa ( en ole ihan varma punnan nykykurssista ) . Marmorilla oli vajaa 400e viimeksi kun kyselin pari v sitten
Re: Kytkinremontti tonnariin
Aika isot toimituskulut 62 taalaa,tomitusaika 5-9pv.
Mitenkä se työsylinteri menee ns.finaaliin.Saahan siihen tiivistesarjoja.Onko kukaan ostanut tiivisteitä marmoritiskiltä,vai eikö ole myynnissä.
Sitten se vaihteiston nivel miten kallis lie alkuperäisenä?
Mitenkä se työsylinteri menee ns.finaaliin.Saahan siihen tiivistesarjoja.Onko kukaan ostanut tiivisteitä marmoritiskiltä,vai eikö ole myynnissä.
Sitten se vaihteiston nivel miten kallis lie alkuperäisenä?
Re: Kytkinremontti tonnariin
no kerran laitettiin motonetin työsylinteri...ei toiminut koskaan...ei kun marmoritiskille ja alkuperäinen...johan toimi...kun mittailtiin alkuperästä ja motonetin sylkkää oli erimittainen...rungon paksuus..kiinnityskohdassa, ellen väärin muista...suosittelen siis alkuperäistä...ellet haluu uusia koko remppaa....kerran se kirpasee
SAAB 9-3 ng sc-05
Re: Kytkinremontti tonnariin
Ostin åströmiltä tonnarin työsylinterin tiivistesarjan tuossa talvella ja se maksoi 20-30€. Eli ei ole niin kallis, etteikö kannattaisi jättää se motonetin tiivistesarja suosiolla sinne hyllyyn.
Re: Kytkinremontti tonnariin
kaivaja kirjoitti:Aika isot toimituskulut 62 taalaa,tomitusaika 5-9pv.
Mitenkä se työsylinteri menee ns.finaaliin.Saahan siihen tiivistesarjoja.Onko kukaan ostanut tiivisteitä marmoritiskiltä,vai eikö ole myynnissä.
Sitten se vaihteiston nivel miten kallis lie alkuperäisenä?
Juuri tilasin em. linkin perusteella ja toimituskulut n. 20€.
Kokonaishinnaksi tuli hiukan alle 160€ euron nykykurssilla.
Orkkis tiivistesarja maksaa marmoritiskillä 90€. Ehkä ei tarvitse koko pakettia uusia, jos on vaihtanut jarru/kytkinnesteet säännöllisesti.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Kytkinremontti tonnariin
kaivaja kirjoitti:Aika isot toimituskulut 62 taalaa,tomitusaika 5-9pv.
Mitenkä se työsylinteri menee ns.finaaliin.Saahan siihen tiivistesarjoja.Onko kukaan ostanut tiivisteitä marmoritiskiltä,vai eikö ole myynnissä.
Sitten se vaihteiston nivel miten kallis lie alkuperäisenä?
11.17 puntaa on toimituskulut kun tsekkasin, en tiedä mistä moinen summa sulle tuli. Sylinteri "finaalissa" tarkoittaa sitä että se on syöpynyt niin pahasti että tiivisteiden vaihto ei auta kun alkaa sitten kuitenkin jumittamaan
Re: Kytkinremontti tonnariin
On niitä pienempiä ollut matalapaine 2.3t:ssakin. Aikoinaan hakiessani uutta vauhtipyörää, niin tutkin EPC:tä. Olisiko 95 vuoteen asti ollut noita pienempiä. Tosin olen muistin varassa, koska EPC ei ole tällä hetkellä asennettuna.JouniCSE kirjoitti:Vihkoon meni. 2.3t mallissa on sama vauhtis ku 2.3T ja aero mutta kykä 228mm. Toi 215mm on vaan 2.0t riesa.9000LPT kirjoitti:
Olet valitettavasti väärässä . Matalapaine malleissa 2.0t ja 2.3t on tuo 215mm kytkin käytössä. Se kestää Steg 3 viritystä n.90tkm nätisti käytettynä.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx