NG900 ei käynnisty
NG900 ei käynnisty
Tämänkaltainen ongelma. Eli ehkä viikon ajamatta NG900 -94, startti pyörii hyvin muttei käynnisty. Teki tämän sunnuntaiaamuna (oltuaan piuhassa, tuolloin -10), päätin odottaa tähän aamuun ja nollakeliin, pihuassa jälleen mutta sama juttu. ikinä ennen ei mitään käynnistysongelmia, ei kesällä eikä talvella, auto on ollut mulla reilun 2 vuotta. Missä voisi olla vika ja mitä pitäisi tehdä? Mikään mekaanikko en todellakaan ole, joten kaikki tieto tilanteesta on tässä.
Re: NG900 ei käynnisty
Veikkaisin bensapumppua. Mikä moottori on kyseessä? Paljon ajettu?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: NG900 ei käynnisty
Kai ne yleisimmät syylliset on:
-Bensapumppu
-Kampiakselin asentoanturi
-Mallissa turbo olis vielä se DI-kasetti
-Bensapumppu
-Kampiakselin asentoanturi
-Mallissa turbo olis vielä se DI-kasetti
Re: NG900 ei käynnisty
Kakslitrainen, kilometrejä luokkaa 195000. Ei siis turbo. Mitä tolle nyt sit osais tehdä, vai pitääkö odottaa loppuviikon lämmintä vielä, ettei vaan joku ole jäässä? Lämppäri toimii kyllä.
Re: NG900 ei käynnisty
Eiköhän siellä jokin ole rikki tai kosketus häikkää liittimissä.
Olet varmaankin katsonut jo kaikki sulakkeet? mikä kannattaakin tehdä aina ensimmäisenä...

Olet varmaankin katsonut jo kaikki sulakkeet? mikä kannattaakin tehdä aina ensimmäisenä...
Re: NG900 ei käynnisty
Ja jos vika ei ollut niissä sulakkeissa tai liittimissä, niin lähtisin itse miettimään tuota bensapumppua. Alkuperäinen varmaan antautuu noilla kilometreillä (tai aiemmin tai myöhemmin) jo pikku hiljaa.
Bensapumppuongelmia on ruodittu mm. minun toimestani useaankin kertaan, joten etsi-toiminto ei ole lainkaan liioiteltua. Toinen vaihtoehto sitten on se kampiakselin asentoanturi, josta myös löytyy tarinaa etsimällä.
Bensapumppuongelmia on ruodittu mm. minun toimestani useaankin kertaan, joten etsi-toiminto ei ole lainkaan liioiteltua. Toinen vaihtoehto sitten on se kampiakselin asentoanturi, josta myös löytyy tarinaa etsimällä.
-
- "Aero"
- Viestit: 372
- Liittynyt: Ke Joulu 28, 2005 00:22
- Paikkakunta: Espoo
Re: NG900 ei käynnisty
Nokka-akselin anturia voi kans epäillä, itsellä näyttäis siinä olevan vikaa ja välillä on tollaset oireet.
Ilmeisesti tosta saa maksaa itsensä kipeeks marmoritiskillä, halvimmillaan orkkisosa jotain 60e ulkomailta? Mikäköhän ton vaihtoon on helpoin tapa, heikosti löyty infoa korjausoppaasta
Ilmeisesti tosta saa maksaa itsensä kipeeks marmoritiskillä, halvimmillaan orkkisosa jotain 60e ulkomailta? Mikäköhän ton vaihtoon on helpoin tapa, heikosti löyty infoa korjausoppaasta

Re: NG900 ei käynnisty
Virtalukon pohja voi myös aiheuttaa että pyörii mutta ei lähde käyntiin. Niin minulle on käynyt.
Auto ei vaan lähtenyt käyntiin eräänä aamuna, mutta lähti käyntiin heti, kun olin vaihtanut virtalukon pohja.
Auto ei vaan lähtenyt käyntiin eräänä aamuna, mutta lähti käyntiin heti, kun olin vaihtanut virtalukon pohja.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: NG900 ei käynnisty
Päivitystä tilanteeseen:
auto seisoi muutaman viikon, kun oli reissua ja muuten hemmetin kiire, ettei ehtinyt tehdä asialle mitään. Hetkellisten lauhempien kelien aikaan kokeilin startata, mutta akku oli silloin jo niin tyhjä, että eipä se oikein ollut enää tuottavaa testiä.
Viime viikolla otin akun sisälle lataukseen, tänään iskin paikalleen - ensin vaikutti, ettei sähköä tule mistään, ja jostain syystä oikea vinkkari syttyi palamaan. Mikä lie oikonen ollut. Akun kengät irti, äsken takas paikalleen, ja starttaamaan. Vähän aikaa yritti, yritti (silloin alunperin ei yrittänytkään) ja lopulta läks käyntiin. Nyt kävi kuin ei olis ikinä mitään ongelmaa ollutkaan. Uskaltaakohan tuohon luottaa, vai olisko vietävä korjaamolle? Hankalahan autoa on korjata, jollei siinä mitään vikaa ole, mutta pitäskö kuitenkin käydä vilauttamassa jossain. Mikähän siinä mahtoi olla? Oisko vaan sitten voinut olla jotain jäässä?
auto seisoi muutaman viikon, kun oli reissua ja muuten hemmetin kiire, ettei ehtinyt tehdä asialle mitään. Hetkellisten lauhempien kelien aikaan kokeilin startata, mutta akku oli silloin jo niin tyhjä, että eipä se oikein ollut enää tuottavaa testiä.
Viime viikolla otin akun sisälle lataukseen, tänään iskin paikalleen - ensin vaikutti, ettei sähköä tule mistään, ja jostain syystä oikea vinkkari syttyi palamaan. Mikä lie oikonen ollut. Akun kengät irti, äsken takas paikalleen, ja starttaamaan. Vähän aikaa yritti, yritti (silloin alunperin ei yrittänytkään) ja lopulta läks käyntiin. Nyt kävi kuin ei olis ikinä mitään ongelmaa ollutkaan. Uskaltaakohan tuohon luottaa, vai olisko vietävä korjaamolle? Hankalahan autoa on korjata, jollei siinä mitään vikaa ole, mutta pitäskö kuitenkin käydä vilauttamassa jossain. Mikähän siinä mahtoi olla? Oisko vaan sitten voinut olla jotain jäässä?