SID2 korjausopas
Viime viikolla lähti femman Sidistä pikseleitä karkuteille. Äsken silittelin nauhakaapelin ja nyt toimii taas täysin. Samalla innostuin purkamaan ilmastoinnin paneelin sekä silitin nauhakaapelin sieltä, mutta eipäs ruvennutkaan toimimaan kunnolla... Ehkä ACC näyttöä kiusaa joku muu vika? No onneksi sentään sidi rupesi pelittämään!
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Jep, soitin ja kysyin niin 137e maksaa korjaus, ja lamppuja jos vaihtavat niin 4e/lamppu päälle.
Eivät ilmeisesti ole joka päviä paikalla, joten kannattaa soittaa ennakkoon ja varmistaa tilannetta.
Eivät ilmeisesti ole joka päviä paikalla, joten kannattaa soittaa ennakkoon ja varmistaa tilannetta.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Noo...
Jos nyt joku tuntee kuitenkin tarviivan uuden SIDin niin multa voisi kysellä. Löytyy sekä SID1 ja SID2 keskuskorjaamon korjauksen kanssa kilpailukykyiseen hintaan .
Jos nyt joku tuntee kuitenkin tarviivan uuden SIDin niin multa voisi kysellä. Löytyy sekä SID1 ja SID2 keskuskorjaamon korjauksen kanssa kilpailukykyiseen hintaan .
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Juuri korjasin kaverin SID näytön, ja kun se oli mulla paripäivää niin kaveri valitteli et ei tuu enään kabiiniin kovinkaan lämmintä ilmaa. Kaverilla auto siis automaagi ilmastoinnilla. Eli kait se sit jotain vaikuttaa tommosessa automaattisella ilmastoinnilla varustetussa autossa.Happo kirjoitti:Voit ajaa ihan normaalisti, mutta vilkun ääni yms. äänet eivät kuulu eikä töötti ja radion napit toimi.saabeli kirjoitti:Miten on toimiiko auto, jos otan joksikinaikaa pois tuon tietokonepaketin (näyttöpaketin) ja korjailisin sitä sitten pikkuhiljaa ajankanssa?
#1747
Minulla oli kanssa näyttö korjauksen alla eilen ja tänään.Mobster kirjoitti:Yksi onnistunut SID2:n korjaus silitusraudan avustuksella. Silitysraudan kärjellä sekä näytön että kortin puolelta muutama tasainen veto ja johan alkoi näyttö toimia kunnolla:)
Ensi yritys oli silitysraudalla miedolla lämmöllä, kasaus ja autolle... ja mitä ***tua?! Vain noin joka toinen pystyrivi toimii eli lopputulos paljon huonompi kuin mitä alkutilanne. Olin korjannu näytön n.vuosi sitten vaahtomuovi korjauksella ja tähän päivään asti toimi moitteetta. Nyt kelien viilettyä alkoi muutama rivi sieltä täältä hävitä satunnaisesti. En tiedä liekö lämpötilalla vaikutusta asiaan. Tuskin!?
No mutta näyttö toisen kerran pöydälle ja atomeiksi. Nyt kuumensin silitysraudan kolmeen pisteen lämpöön ja pari rauhallista silitystä ja vaahtomouvit päälle vielä.
Loppu tulos: näyttö autoon ja taas toimii. Joskin toiminen tuli mukaan hiljalleen(näin oli myös n.vuosi sitten) eli noin parin kymmenen kilometrin matkalla tuli kaikki pisteet ja rivit takaisin. Onko muilla myös näin vai tuleeko kaikki rivit takaisin suoraan korjauksen jälkeen?! Minusta tämä on vähän outoa!? Ja vielä kaiken huipuksi kun tulin kotiin ja hehkutin että näyttö toimii taas niin huomasin että yksi ruuvi oli jäänyt pöydälle ja se on se joka pitää kiinni etupaneelia . Mutta enpä nyt viitsi alkaa laittaa sitä paikoilleen ja purkaa toimivaa näyttöä.
Suosittelen... itse tein juuri tuon homman pari viikkoa sitten ja kyllä on taas ilo ajella. Tosin itsellä tuli vahvistin takapaksiin kun ei oikein olisi tuonne AS3:n vahvarin paikalle mahtunut, itse laitan sinne koloon tulevaisuudessa jakosuotimet kunhan saisi kunnon erillis-sarjan hommattua.Mobster asian vierestä kirjoitti: Nyt sitten seuraavan projektin kimppuun; kaiuttimet oviin ja niitä ajavan vahvistimen asentaminen AS3-vahvarin paikalle.
Viimeksi muokannut hz81, La Marras 04, 2006 23:13. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Tuskin uusivat, sillä kysyin että pystyvätkö vaihtaa ehjän näytönlasin haljenneen tilalle jos ehjässä lasissa on nauhakaapeli rikki, eli korjaus piirilevyllä ja vaihto lasin päässä, niin eivät kuulema ole kokeilleet sellaista. Tai sitten eivät ymmärtäneet mitä ajoin takaa... täysin mahdollista sekinLR kirjoitti:Eivät paljotta silittele, uusivat nauhakaapelin, ainakin laskun perusteella...e0000333 kirjoitti:Ihanan kallista silittämistä....
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Laitanpa minäkin oman lusikkani tähän sid-korjaus soppaan kun tuli tuo korjattua viikonlloppuna.
En jaksanut kahlata läpi kaikkea mitä sid näytön korjaamisesta on keskusteltu, ehkä tämäkin konsti on jo tuotu esille.
Eniwei, korjautin tuon omasta autostani kaverilla joka korjaa työkseen kaikenlaista viihde-elektroniikkaa, myös paljon laitteita kuten autostereoita joissa on tätä saabin näyttöä vastaava rakenne. Hän oli vakaasti sitä mieltä että paras tapa tehdä tuo homma ei ole silittäminen tai esim. vaahtomuovin palasella tukeminen vaan käydä nuo kosketuspinnat läpi jollain piikillä ja painella niihin sellaiset painaumat että kosketus pintojen välillä paranee.
Oheisesta kuvasta
näkyy ehkä kuvan laadusta huolimatta että kaikkiin noihin nastoihin on paineltu 2 kuoppaa. Homman tekeminen tuolla tavalla vaatii tietysti herkkyyttä ja malttia että ei mene murjomaan niitä pinnejä rikki mutta tulkoon tällainenkin "ammattilaisen" näkökulma mainituksi. Hyvin tuo ainakin mulla lähti toimimaan ja kaikki pikselit palautui eikä heidänkään asiakkailta ole kai tällä tavalla korjattuja pahemmin takaisin tullut..
En jaksanut kahlata läpi kaikkea mitä sid näytön korjaamisesta on keskusteltu, ehkä tämäkin konsti on jo tuotu esille.
Eniwei, korjautin tuon omasta autostani kaverilla joka korjaa työkseen kaikenlaista viihde-elektroniikkaa, myös paljon laitteita kuten autostereoita joissa on tätä saabin näyttöä vastaava rakenne. Hän oli vakaasti sitä mieltä että paras tapa tehdä tuo homma ei ole silittäminen tai esim. vaahtomuovin palasella tukeminen vaan käydä nuo kosketuspinnat läpi jollain piikillä ja painella niihin sellaiset painaumat että kosketus pintojen välillä paranee.
Oheisesta kuvasta
näkyy ehkä kuvan laadusta huolimatta että kaikkiin noihin nastoihin on paineltu 2 kuoppaa. Homman tekeminen tuolla tavalla vaatii tietysti herkkyyttä ja malttia että ei mene murjomaan niitä pinnejä rikki mutta tulkoon tällainenkin "ammattilaisen" näkökulma mainituksi. Hyvin tuo ainakin mulla lähti toimimaan ja kaikki pikselit palautui eikä heidänkään asiakkailta ole kai tällä tavalla korjattuja pahemmin takaisin tullut..
9000CS 2,3