T5 mukit T7 koneeseen

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
TopiKatti
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Pe Marras 06, 2009 20:10

T5 mukit T7 koneeseen

Viesti Kirjoittaja TopiKatti »

Lyhyesti ja ytimekkäästi, minkälainen operaatio on vaihtaa T5 mukit ja veivit T7 koneeseen? Mitä muuta menee vaihtoon? Onnistunee ilmeisesti ilman koneen pois nostoa, kansi + öljypohja auki? Tämäntyyppistä jumppaa lienee kesällä tiedossa ja ajattelin hieman jo ruveta henkisesti varautumaan :lol: Ja autohan oli 9-3 vm.01
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: T5 mukit T7 koneeseen

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

TopiKatti kirjoitti:Lyhyesti ja ytimekkäästi, minkälainen operaatio on vaihtaa T5 mukit ja veivit T7 koneeseen? Mitä muuta menee vaihtoon? Onnistunee ilmeisesti ilman koneen pois nostoa, kansi + öljypohja auki? Tämäntyyppistä jumppaa lienee kesällä tiedossa ja ajattelin hieman jo ruveta henkisesti varautumaan :lol: Ja autohan oli 9-3 vm.01
Tuo vähän riippuu siitä että mitä haluaa vaihtaa :) Mutta pakolliset on uudet männänrenkaat (siis jos T5 männän on käytetyt)+kiertokankien laakerit, ja T5 kannentiiviste. Kaikki muu taitaakin olla sitten enemmän tai vähemmän oma valinta mitä haluaa vaihtaa. Sylinterien hoonaus ja kannen oikaisu olisi varmaan kans hyvä tehdä mutta aika moni ei ole näitä tehnyt ja hyvin on pelannut.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
TopiKatti
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Pe Marras 06, 2009 20:10

Re: T5 mukit T7 koneeseen

Viesti Kirjoittaja TopiKatti »

Jep nuo "pakolliset" osat oli tässä tarkoituksena, osaa jo hommata het alkuun tarpeelliset kalikat. Autoa hommattessa oli kyllä päässä ajatus, että tälle ei tehdä mitään kyllä se 150heppaa riittää meikäläiselle :mrgreen: Ilmeisesti tuon huohotus"järjestelmän" voi laukoa mäelle tuon männän vaihdon jälkeen?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: T5 mukit T7 koneeseen

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

En näe syytä poistaa sitä huohotusjärjestelmää jos laitat T5 männät. Ongelmahan on se, että vaikka se on tehokkaampi kuin T5 auton järjestelmä niin ne T7 männät huohottaa niin paljon että se jää silti vajaaksi.

T5 männät + T7 huohotus -> tehokas huohotus joka on enemmän kuin riittävä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
2p 9-3
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Su Marras 15, 2009 09:24

Re: T5 mukit T7 koneeseen

Viesti Kirjoittaja 2p 9-3 »

Samanlaista operaatiota olen harkinnut eli jos vaihtaisi T5-männät ja kiertokanget ym nykyisten T7-osien tilalle. Auto on siis 9-3, 2.0t, 170hp, -01.

Jos käytettyjä mäntiä harkitsee vaihtoehtona, niin minkä mallien männät tuohon sopisi? Käykö 9-3 -mallien lisäksi NG900 männät ja täytyykö olla turbo-koneesta, eli onko vaparissa eri männät kuin turbossa?

Kiitän vastauksista
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: T5 mukit T7 koneeseen

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

2p 9-3 kirjoitti:Samanlaista operaatiota olen harkinnut eli jos vaihtaisi T5-männät ja kiertokanget ym nykyisten T7-osien tilalle. Auto on siis 9-3, 2.0t, 170hp, -01.

Jos käytettyjä mäntiä harkitsee vaihtoehtona, niin minkä mallien männät tuohon sopisi? Käykö 9-3 -mallien lisäksi NG900 männät ja täytyykö olla turbo-koneesta, eli onko vaparissa eri männät kuin turbossa?

Kiitän vastauksista
Kaikki 2.0t T5 männät käy, eli siis ng900, 9000, ja 9-3 T5 männät.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 801
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: T5 mukit T7 koneeseen

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

jyyrä kirjoitti: Mutta pakolliset on uudet männänrenkaat (siis jos T5 männän on käytetyt)+kiertokankien laakerit, ja T5 kannentiiviste.
Miksi ko. konversiossa pitää käyttää nimenomaan T5 kannentiivistettä?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: T5 mukit T7 koneeseen

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

T5 männät tule dekkitason yli joten tarvitaan se paksumpi T5 tiiviste silloin. Myös puristussuhde pysyy ennallaan jos näin tekee.
On mahdollista myös ottaa T5 männistä siivu päältä pois ja laittaa T7 tiiviste jolloin puristussuhde luonnollisesti kasvaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 801
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: T5 mukit T7 koneeseen

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

No onkos nyt niin että B235 konetta kun kasataan T5 männillä niin silloin käy T5-yläpään tiivistesarja lukuunottamatta venttiilivarrenkumeja (T7:ssa ohuempi varsi)?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: T5 mukit T7 koneeseen

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ei käy, kannet on paljolti erilaiset
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 801
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: T5 mukit T7 koneeseen

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

ookoo, eli t7 yläpään tiivistesarja + t5 kansipahvi...
MrG
"Aero"
Viestit: 409
Liittynyt: Su Elo 07, 2005 16:23

Re: T5 mukit T7 koneeseen

Viesti Kirjoittaja MrG »

2p 9-3 kirjoitti:Samanlaista operaatiota olen harkinnut eli jos vaihtaisi T5-männät ja kiertokanget ym nykyisten T7-osien tilalle. Auto on siis 9-3, 2.0t, 170hp, -01.

Jos käytettyjä mäntiä harkitsee vaihtoehtona, niin minkä mallien männät tuohon sopisi? Käykö 9-3 -mallien lisäksi NG900 männät ja täytyykö olla turbo-koneesta, eli onko vaparissa eri männät kuin turbossa?

Kiitän vastauksista
Ng 900 Turbon männät on matalammat mitä vaparin, mutta kerran kun niitä tutkailin niin näytti epäilyttävästi siltä että molemmat olis sorvattu samasta aihiosta eli hyvällä tuurilla vapari ng:n männistä sais koneistamalla t7 käypäset mukit.
Kiertokangethan on molemissa samat, siis imukoneessa ja ahdetussa.
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: T5 mukit T7 koneeseen

Viesti Kirjoittaja Keme »

MrG kirjoitti:hyvällä tuurilla vapari ng:n männistä sais koneistamalla t7 käypäset mukit.
Ei kuulosta erityisen kustannustehokkaalta.
jeeeeeee!
Vastaa Viestiin