sid infon lamda-arvo
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1079
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
sid infon lamda-arvo
Huomasin sattumalta sidinfon päällä ollessa tyhjäkäynnillä jarrua useita kertoja pumppaamalla että lamda-arvo kohosi aina 2500 asti ja kun lopetin jarrun pumppaamisen niin lamda putosi normaalille vaihteluvälille.
Kuuluuko lamda-arvon kohota noin, vai onko jarrutehostajassa/tehostajan letkussa vuoto?
Kuuluuko lamda-arvon kohota noin, vai onko jarrutehostajassa/tehostajan letkussa vuoto?
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1079
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: sid infon lamda-arvo
Eikö kellään tietoa?
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Re: sid infon lamda-arvo
Kokeilin mielenkiinnosta omassa autossani tuota samaa ilmiötä ja lambda-arvon käyttäytyminen toimi juurikin kuvaamallasi tavalla: kun jarrua paineli tyhjäkäynnillä, nousi arvo pikkuhiljaa 2500:aan (25%), joka lienee lambdakorjauksen maksimiarvo?
En kyllä osaa sanoa, onko tämä vika vai ominaisuus - viisaammat ottakoon kantaa
En kyllä osaa sanoa, onko tämä vika vai ominaisuus - viisaammat ottakoon kantaa
Saabiton Saabisti
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1079
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: sid infon lamda-arvo
Kuuluuko tuon jarrutehostimen letkun/putken kiinnityksen olla tiukka imusarjaan? epäilen että siinä vuotoa... Mulla saman kaltaiset oireet kun sulla TommyW (http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... hilit=Amul) mulla Amul koholla (200-700) ja Aadd (-23/-38) miinuksella, loff tosin pysyy positiivisella, eikä vedossakaan pompi miinuksille.Auto vetää hyvin, ei puutumista. Polttoaineen kulutus ei kohonnutTommyW kirjoitti:Kokeilin mielenkiinnosta omassa autossani tuota samaa ilmiötä ja lambda-arvon käyttäytyminen toimi juurikin kuvaamallasi tavalla: kun jarrua paineli tyhjäkäynnillä, nousi arvo pikkuhiljaa 2500:aan (25%), joka lienee lambdakorjauksen maksimiarvo?
En kyllä osaa sanoa, onko tämä vika vai ominaisuus - viisaammat ottakoon kantaa
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Re: sid infon lamda-arvo
Niin, en tiedä, pitääkö kiinnityksen olla tiukka, mutta ainakin tiivis.
Tuo jarrutehostimen putkihan on sekä imusarjassa, että ahtoputkessa (läppäkotelon päällä) pikaliittimillä kiinni, jotka kyllä antavat putkien heilua sivusuunnassa jonkin verran. Varsinainen tiivistyshän tapahtuu pikaliittimen rungossa olevalla o-renkaalla.
Yksi mahdollinen vuotokohta on toki myös tehostimessä oleva liitäntä, jossa alipaineputken pää on juntattu kumitutin sisään.
Korkea positiivinen Amul on voi WIS:n mukaan johtua esim. kaasuläpän jälkeisestä imuvuodosta - imusarjassa oleva alipainelähtö on toki juuri tälläinen...
Tuo jarrutehostimen putkihan on sekä imusarjassa, että ahtoputkessa (läppäkotelon päällä) pikaliittimillä kiinni, jotka kyllä antavat putkien heilua sivusuunnassa jonkin verran. Varsinainen tiivistyshän tapahtuu pikaliittimen rungossa olevalla o-renkaalla.
Yksi mahdollinen vuotokohta on toki myös tehostimessä oleva liitäntä, jossa alipaineputken pää on juntattu kumitutin sisään.
Korkea positiivinen Amul on voi WIS:n mukaan johtua esim. kaasuläpän jälkeisestä imuvuodosta - imusarjassa oleva alipainelähtö on toki juuri tälläinen...
Saabiton Saabisti
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1079
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: sid infon lamda-arvo
Oon koittanu kokeilla noita alipainelähtöjä ja -letkuja, enkä löytäny vuotoa ,suihkuttelin käynnistyssumua kaikkiin liitoskohtiin auton käydessä ->jos vuotaa auton käynti muuttuu->ei muuttunu. Epäilen tosin silti just tuota imusarjaan tulevaa tehostimen liitintä. Saako imusarjaan tulevaa tehostimen putken pikaliitintä irrallisena, vai kuuluuko kys liitin johonkin letkusarjaan? (mulla ei ole WIS:ä)TommyW kirjoitti:Niin, en tiedä, pitääkö kiinnityksen olla tiukka, mutta ainakin tiivis.
Tuo jarrutehostimen putkihan on sekä imusarjassa, että ahtoputkessa (läppäkotelon päällä) pikaliittimillä kiinni, jotka kyllä antavat putkien heilua sivusuunnassa jonkin verran. Varsinainen tiivistyshän tapahtuu pikaliittimen rungossa olevalla o-renkaalla.
Yksi mahdollinen vuotokohta on toki myös tehostimessä oleva liitäntä, jossa alipaineputken pää on juntattu kumitutin sisään.
Korkea positiivinen Amul on voi WIS:n mukaan johtua esim. kaasuläpän jälkeisestä imuvuodosta - imusarjassa oleva alipainelähtö on toki juuri tälläinen...
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Re: sid infon lamda-arvo
Normaali alipainetehostimen ominaisuus, ei vika.
Kun pumppaat jarrua ja kulutat sieltä alipaineen pois, joutuu moottori imemään sinne alipaineen uudestaan. Ilma joka silloin imusarjaan siirtyy tehostimesta tulee immun ohi, eli lambda joutuu rikastamaan.
Kun pumppaat jarrua ja kulutat sieltä alipaineen pois, joutuu moottori imemään sinne alipaineen uudestaan. Ilma joka silloin imusarjaan siirtyy tehostimesta tulee immun ohi, eli lambda joutuu rikastamaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1079
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: sid infon lamda-arvo
Kiitos, kokeilen uudella nipallaTommyW kirjoitti:Imusarjaan tulevan liitännän osanumero on 55557389
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1079
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: sid infon lamda-arvo
Kiitti tiedosta, eli tehostin ehjäjcarlson kirjoitti:Normaali alipainetehostimen ominaisuus, ei vika.
Kun pumppaat jarrua ja kulutat sieltä alipaineen pois, joutuu moottori imemään sinne alipaineen uudestaan. Ilma joka silloin imusarjaan siirtyy tehostimesta tulee immun ohi, eli lambda joutuu rikastamaan.
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko