Re:laturinsäätimen vaihto
Re:laturinsäätimen vaihto
Anti lock valo syttyi palamaan kesken ajon jonka takia akusta lähti puhti kokonaan ja jäin tielle.Missähän ois vikaa? NG900s 2.0 -93
Viimeksi muokannut snaku63, Ma Maalis 05, 2012 15:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Suap,suap
Re: Anti lock valo palaa?
Todennäköisimmin kuitenkin akusta on loppunut sähkö ja sitämyöten alkaneet erilaiset varoitusvalot vilkkua. Antilock-valo ei mitenkään syö akkua tyhjäksi.
Jos hihna kunnossa ja pyörittää laturia, niin tod.näk. laturin hiilet, lataussäädin tai diodisilta sökönä.
Onko latauksen merkkivalo toiminut normaalisti, syttynyt virrat kytkettäessä ja sammunut auton käynnistyttyä?
Jos hihna kunnossa ja pyörittää laturia, niin tod.näk. laturin hiilet, lataussäädin tai diodisilta sökönä.
Onko latauksen merkkivalo toiminut normaalisti, syttynyt virrat kytkettäessä ja sammunut auton käynnistyttyä?
Re: Anti lock valo palaa?
Ok,kiitos vinkeistä täytyy kokeilla vara akulla mitä tapahtuu kun laitan käyntiin ja jos ei auta niin täytyy hommata uus laturi.
Suap,suap
Re: Anti lock valo palaa?
Vaihdoin akun ja huomasin että laturin merkkivalo ei toimi kun virrat kytkee päälle.Mittarin mukaan ei lataa, näytti samaa lukemaa oli auto käynnissä eli ei,12,4v eikös lukeman pitäis olla 14-15v jos laturi toimii?
Suap,suap
Re: Anti lock valo palaa?
14v hyvä, jos säädin tai hiilet, selviät pienellä työllä, joutuu purkamaan laturille tilaa jos pois ottaa tai vaihtaa.
Re:laturinsäätimen vaihto
Eli säätimen saa vaihdettua ilman laturin irroitusta? Saisko vähän neuvoja kuinka homma tapahtuu?
Suap,suap
Re: Re:laturinsäätimen vaihto
Tuohon säätimen irroittamiseen laturi paikallaan ei ole vinkkejä, mutta muista katsoa että kollektori on kunnossa, mulla oli toinen hiili vienyt kollektorista >3mm ainetta ja laturi meni kokonaisuudessaan vaihtoon.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Re:laturinsäätimen vaihto
Tuossa on sellainen suunnittelun kukkanen että säätimeen/hiiliin ei pääse käsiksi irrottamatta koko laturia, laturin perän muovikoppa jonka alla säädin/hiilipaketti majailee, ei tule (ehjänä) pois paikaltaan koska laturin korvake tai kiinnitysjalka peittää juuri "tarvittavan" osan siitä kätevästi. Muuten laturi irtoaa suht. helposti, pyöränkotelon puolelta yksi kuusiokoloruuvi irti ja muistaakseni konehuoneen puolelta toinen. Hihna tietenkin löysälle, eli kiristin väännetään löysälle 1/2" tuuman hahlosta vaikkapa hylsysatsin jatkovarrella ja kun lukitusreikänsä ovat linjassa, lukiten vaikkapa n. 5-6mm tuurnalla tai muulla sopivalla esineellä.
Re: Re:laturinsäätimen vaihto
Toisen kiinnityspultin irti ottaminen tai lohkaisemalla/leikkaamalla muovisen suojakotelon reunasta pala pois niin lähtee suoja ja pääsee säätimeen käsiksisnaku63 kirjoitti:Eli säätimen saa vaihdettua ilman laturin irroitusta? Saisko vähän neuvoja kuinka homma tapahtuu?
Re: Re:laturinsäätimen vaihto
Ok,kiitos neuvoista eiköhän näillä opeilla saada homma hoidetuksi.
Suap,suap
Re: Re:laturinsäätimen vaihto
Tuossa on tosiaan sellainen juoni että laturin saa helposti irti, mutta sen saaminen pois moottorin ja rintapellin välistä vaatii ainakin vaparissa pakoputken vapauttamista kumiripustuksistaan ja taisi yhden liitoksenkin joutua avaamaan.
Säätimen voi kyllä vaihtaa niin että laturi on irrallaan siellä koneen ja rintapellin välissä
Jos joudut vaihtamaan koko laturin, niin katso ettei uudessa ole kiinnityskorvien kohdalla kauheasti valupursetta, mulla kävi niin että laturi ei mahtunut kääntymään paikalleen valupurseen takia...
Säätimen voi kyllä vaihtaa niin että laturi on irrallaan siellä koneen ja rintapellin välissä
Jos joudut vaihtamaan koko laturin, niin katso ettei uudessa ole kiinnityskorvien kohdalla kauheasti valupursetta, mulla kävi niin että laturi ei mahtunut kääntymään paikalleen valupurseen takia...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 197
- Liittynyt: To Elo 20, 2009 18:04
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Re: Re:laturinsäätimen vaihto
nyt meni sit iteltäkin laturi, ensin vilahti pari kertaa akkuvalo ja sit ajoin noin 25km ja alko koko ajan palamaan eli hiilet lopussa?, huomenna ois tarkotus vaihtaa ainakin hiileet ja jännitteen säädin
kysymys kuuluukin että käykö motonetin bosch jännitteen säädin hiilillä tuohon mun laturiin
tässä mun nykysen laturin tiedot
bosch
0 123 310 041
kc 14v 40-70a
4739041
E: akku on ainakin kunnossa, ajoin eilen noin 10km ilman latausta kotiin ja 3 starttausta sen jälkeenkin vielä ja tänään siirsin auton tuohon 2 km päähän
tänään mittailin jännitettä auton ollessa käynnissä ni heitteli 11-12.5v välissä
kysymys kuuluukin että käykö motonetin bosch jännitteen säädin hiilillä tuohon mun laturiin
tässä mun nykysen laturin tiedot
bosch
0 123 310 041
kc 14v 40-70a
4739041
E: akku on ainakin kunnossa, ajoin eilen noin 10km ilman latausta kotiin ja 3 starttausta sen jälkeenkin vielä ja tänään siirsin auton tuohon 2 km päähän
tänään mittailin jännitettä auton ollessa käynnissä ni heitteli 11-12.5v välissä
Re: Re:laturinsäätimen vaihto
Tuolla numerosarjalla löytyy kaikista varaosaliikkeistä, niitä merkittömiä säätimiä varo, olisiko niissä hiilet pehmoisia tai jouset liian jäykät ei kestä kauaa.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 197
- Liittynyt: To Elo 20, 2009 18:04
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Re: Re:laturinsäätimen vaihto
noni eli koko laturi menee vaihtoon
mistä kannattas ostaa oulun alueelta uus laturi
biltemassa ja motonetissä ei ole
huomenna pitää soittaa tarviketorille mutta ois kiva tietää jo vähä paljonko kustantaa
onko oulussa/kempeleessä muita liikkeitä mistä saisi tuohon uuden laturin?
E: autona on ng900 2.0 -96 vapari
mistä kannattas ostaa oulun alueelta uus laturi
biltemassa ja motonetissä ei ole
huomenna pitää soittaa tarviketorille mutta ois kiva tietää jo vähä paljonko kustantaa
onko oulussa/kempeleessä muita liikkeitä mistä saisi tuohon uuden laturin?
E: autona on ng900 2.0 -96 vapari
Re: Re:laturinsäätimen vaihto
Ainakin Tullin Varaosa Limingantullissa,os. Kempeleentie 7, myy Boschin tuotteita.