Ei käynnisty kirveelläkään (avaintakin kokeiltu)

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ei käynnisty kirveelläkään (avaintakin kokeiltu)

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Njoo, läppäkotelo haettu ja samoin toinen T7 ECU. Jahka tässä nyt pääsee taas pajalle, niin vaihdan sen hiton kampuran tunnistimen ekaksi, koitan startata, jos ei lähde, niin toinen läppäkotelo paikalleen. Jos (=kun...) ei sittenkään lähde, niin pitää käydä flashaamassa tohon toiseen ekuun viunasofta ja auton ajonestokoodi. Jos ei tuokaan auta, niin sitten lähtee Keravanjokeen katiskan virkaa toimittamaan, prkl.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Ei käynnisty kirveelläkään (avaintakin kokeiltu)

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Näyttäs mulla olevan biopowerissa ainakin 171 mg/c käynnistysilma pyynti ja vähän päälle 200 rpm toteutunut 74 mg/c ja kun jyrähtää käyntiin niin 100mg/c.
Jossain vanhassa logissa Mreq 292mg/c ja startatessa 186rpm Mair 229mg/c ja käynnistyessään Mair 286mg/c / 1284rpm.
Eli tuon perusteella voisi sanoa että vaatisi sen 100mg/c että pystyy hörähtään käyntiin.
Sitä en tiedä miksi noin suuri ero voi olla pyynneissä startilla(171mg/c vs. 292mg/c), en ole itse ainakaan koskenut startin pyynteihin ja kyseessä siis sama pohjasofta. Säätääkö boxi sitten itse olosuhteiden mukaan ilmamassapyynnin startissa.

Mikä on ollut Mair kun auto on hörähtänyt, onko pysynyt kituliaasti 100 tuntumassa?
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ei käynnisty kirveelläkään (avaintakin kokeiltu)

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

testing1 kirjoitti: Mikä on ollut Mair kun auto on hörähtänyt, onko pysynyt kituliaasti 100 tuntumassa?
On se noussu heti sinne pariin sataan jos on sattunut hörähtämään jne. Vaihdellaan osia randomilla, testaillaan ja ihmetellään taas kun pääsee nyrkin ja hellan välistä seuraavan kerran livistämään tallin suuntaan :roll:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ei käynnisty kirveelläkään (avaintakin kokeiltu)

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Sen verran pirttihirmun silmä vältti että kerkesin tänään kokeilemaan toimivaksi tiedettyä kampuran asentotunnistinta. Ei auttanut. Huomenna vastahankittu läppäkotelo paikoilleen ja lisää ihmettelyä...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ei käynnisty kirveelläkään (avaintakin kokeiltu)

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Läppis asennettu ja testattu, ei apuja. Alkoi ihmetyttämään kun ei enään oikein edes lupaillut ja viunankatkukin loisti poissaolollaan sahailujen jälkeen. Tukilta tulvi kuitenkin edelleen polttoainetta kun siitä venttiililtä kokeili. Siispä heräsi epäily paineen / tuoton riittävyydestä. Otin paluulinjan auki pumpun kannelta ja viisaampien neuvoja noudattaen pakkosyötöllä pumppu pyörimään. Lopputulemana ei tippaakaan paluulinjasta 8O
Yllätys ei ollut kovin suuri kun kaivoin ämpärin tankista, paineletkun päähän se siellä pilkotti irrallaan, tällä erää oli irti siitä kannen päästä :lol:
Voe helevetti mää sanon, teettihän jumpan taas, ilmeisesti oli kuitenkin pitkään letku sen verta "huulilla" että jaksoi lupailla tai jopa käydä sekunnin pari johdattaen takapihan ranettajan kuvittelemaan että vika on jossain muualla.... :roll: No, taas toimii, tulipa hankittua vino pino varaosiakin varuiksi :lol:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2648
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Ei käynnisty kirveelläkään (avaintakin kokeiltu)

Viesti Kirjoittaja CDTA »

No huhhuh, olihan tuo viimein aikakin vian löytyä :D

Nyt kaikki V.J.S:n taistelua seuranneet pomppaa vuorollaan pystyyn ja nostaa kädet ylös, tehdään aaltoja :lol:
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Ei käynnisty kirveelläkään (avaintakin kokeiltu)

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

CDTA kirjoitti:No huhhuh, olihan tuo viimein aikakin vian löytyä :D

Nyt kaikki V.J.S:n taistelua seuranneet pomppaa vuorollaan pystyyn ja nostaa kädet ylös, tehdään aaltoja :lol:
Aaltoja, reilusti aaltoja :mrgreen:
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ei käynnisty kirveelläkään (avaintakin kokeiltu)

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

"Siis eihän se vaan VOI olla se bensapumppu ku tukille tulee tavaraa ja suuttimista myös..."
:oops:
Mitä tästä taas opittiin? Tarkista AINA ensin se kohta jonka olet viimeksi (ihan itte) korjannut/ranettanut/huoltanut :lol:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1469
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Ei käynnisty kirveelläkään (avaintakin kokeiltu)

Viesti Kirjoittaja ippe »

Vaikuttaa samalta kun mun vanhan ng900:sen käyntihäiriöt, vaikka ng kävikin jollain tavalla, immu irti vika oli erilainen kuin immu kiinni, kokeiltiin ja ihmeteltiin kaikenmoista (immu, ecu, yms) ja kun mikään ei auttanut kurkattiin tankkiin ja letku oli hypännyt pois siitäkin...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Ei käynnisty kirveelläkään (avaintakin kokeiltu)

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Mun vika! Itekin katoin, kun neljään Pilttipurkkiin tuli neljän suuttimen neljästä reiästä tavaraa! :oops:

Vaan mitä opimme? Bensapumppu on kuin hovimestari, aina syyllinen :mrgreen:.

Itsessähän ei ole koskaan mitään, mitään, mitään.... vikaa, vikaa...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Vastaa Viestiin