Virranjakaja

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
petok
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 19:31
Paikkakunta: Tampere

Virranjakaja

Viesti Kirjoittaja petok »

NG900:en -97 vuotaa öljyä virranjakajaan. Yleinen vika, kun etsin asiasta tietoa haku toiminnolla. Virranjakaja saadaan ilmeisesti tiiviiksi vaihtamalla stefa. Ongelma on siinä kuinka jakaja puretaan jotta stefaan päästään käsiksi. Saako stefaa ja O-rengasta joka näkyy, kun jakajan ottaa pois, hankittua mistään etukäteen, vai pitääkö kyseisten osien kanssa mennä kaupan tiskille? Onko kokoamisessa jotain niksejä?
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Viesti Kirjoittaja arttu »

arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Viesti Kirjoittaja arttu »

Huomasin just että viimmeisin kommentti tullut sulta (Lau Mar 19, 2005) :oops:
Noo, kertaus on opintojen äiti... 8)
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Viesti Kirjoittaja arttu »

Otetaanpa vielä puheeksi tämä öljyä vuotava virranjakaja. :)

Elikkä tänään vaihdoin sen stefan ysisatkun jakajaan. :wink:

Toimenpiteet:

Kansi auki, johto se pikaliitin jutska poijes, jakaja irti (12mm kannalla olevalla pultilla)
Kannatta sitten heti tässä vaiheessa painaa mieleen että mitenkä ja mitenkä päin ne virranjakajan osat on... :wink:
Tampilla lyödään lukitus tappi pois (kun olet ensiksi ottanut ehjänä sen jousen siitä ympäriltä) akselin päästä joka menee akselin ja sen "renkulan" (ehdottomasti tultava kasattaessa oikein päin ja ei symmetrinen...) läpi jossa ne hampaan. Akseli lähtee varovasti vetämällä pois. Ei kannata sitten puotella tai hukata niitä rikkoja sieltä jakajan sisältä. kommassakin päässä teräsrikkojen välissä jonkun sortin pakeliitti rikka jota ei kannata rikkoa.

Elikkä akseli on nyt pois, niin stefa löytyy sen kirkkaan rikan alta sieltä kopanpuolipäästä joka lähtee varovasti mensselillä vääntämällä hissukseen eri puolelta.(painettu jollain prässillä jakajan runkoon hammastuksilla kiinni).
Stefa irti mikä näkyy kun olet saanut rikan pois. Steffan koko(19*12,5*5) tota kokoa en löytänyt mistään.
Laitoin kaksi uutta stefaa kokoa, halkaisija 19mm, reikä 12mm ja paksuus 3mm (hyvin mahtui se "prässiprikka" takaisin paikalleen.

Puhdistin jakajan hyvin ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.
8) Ai niin joo. Kannattaa myös vaihtaa/laittaa se o-rengas sinne jakajan juureen.

Eipä tämä nyt mikään niin ihme homma lopen ollut... :roll:

Korjatkaa jos räikeitä virheitä neuvoissa, kiire SAUNAAN koska tuli tehtyä tännää muutakin töiden jälkeen :saab: :n hyväksi. Saa nähdä lähteekö toi piki ja paska naamasta... :oops:

Pitää laitaa tässä kun ehdin kuvien kaa sen tasauspyörästön holkin vaihto sinne kuskin puolelle. :wink: Jonka tein ajat sitten... :oops:
petok
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 19:31
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja petok »

Kiitoksia ohjeista. Tarvii ruveta askartelemaan lähipäivinä.
Vastaa Viestiin